Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Solange
#652827
Ik weet niet goed waar ik m'n vraag moet plaatsen. We zijn met z'n allen overtuigd dat we het allerbeste doen voor onze viervoeter.Lekker supergezond eten met een massa aan voedingsstoffen en vitamientjes enz. Echt waar, ik ben daar ook meer dan 100% van overtuigd.  DIT is het ! Nu komt de vraag bij mij op ( uit nieuwsgierigheid hè)... hoe oud zijn onze honden nu al (of  eventueel hoe oud zijn ze geworden)  Doe jullie mee?

Ons eerste hondje is 12 jaar geworden en is jammer genoeg overleden tijdens een operatie. Onze Neo is nu 2,5.
Bij mijn ouders hebben ze er eentje gehad van 16, ene van 12 en deze die ze nu hebben is nu ook 12. Misschien leuk om weten maar al deze honden werden gevoerd met de tafel mee.  Geen brokken maar gewoon brood vlees,kaas, patat ...en restjes van de tafel.  groetjes solange
Laatst gewijzigd door Solange op do 26 okt 2006, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door francoos1
#652834
Hoi Solange,

Van thuis uit weet ik niet beter dan met honden en katten te leven ! Leuk idee.

Onze allereerste hond was een kruising witte herder en labrador en die werd 14 jaar ,at altijd brokken en slachtafval van de slager om de hoek !! Natuurlijk alle andere dingetjes die per ongeluk uit kinderhanden vielen ahum ahum ....  ;). Is overleden van ouderdom !

Onze tweede hond was een vulnisbakje maar leek het meeste op een zwarte poedel. Die is 19 jaar geworden en ook gestorven van ouderdom. Die at alleen maar brokken en alle dingetjes die nog steeds per ongeluk / expres van tafel vielen  ;D

Toen ik op mezelf ging wonen ben ik maar meteen goed begonnen en heb gelijk twee hondjes in huis gehaald !!
De eerste was een zeer welgemanierde boerenfox, die at alleen maar brokken en op het laatst at ie alleen nog maar kvv uit de supermarkt ! Helaas hebben we die vorig jaar in moeten laten slapen op zijn 15 jaar ! ook door ouderdom.
De tweede was een A-sociale 9 maanden oude boerenfox pup. Hoogstwaarschijnlijk ook doorgefokt want hij was ZEER agressief en had (zoals ik wel eens zeg !!) een klap van de molenwiek gehad ! Toen ik 'm in huis haalde was hij nog niet zindelijk, was nog nooit buiten geweest enzovoorts. Maar na twee jaar hard doorploeteren hebben we er een redelijke huishond van kunnen maken, maar die als het ooit nodig zou zijn niet herplaatst kon worden. En dat gebeurde toen we een kindje kregen, een maand of 8 ging het redelijk goed maar toen ging het niet meer en hebben we hem in moeten laten slapen !! Die heeft z'n hele leven brokken gehad en kvv uit de supermarkt. Hij is 8 jaar geworden.  :'( :'(

Nu hebben we sinds 10 weken een Zwitserse Witte Herder. Ze is nu vandaag precies 5 maanden. Ze is begonnen met brokken die ze nu nog heeft gedeeltelijk met kvv van Carnibest. De brokken worden afgebouwd en op den duur gaat ze ook BARF'en. Om hopelijk snel helemaal te BARF'en.

Is dat een antwoord op jouw vraag ?
Door *Robin*
#652839
ik heb zelf alleen honden gehad die door mijn moeder weer herplaatst zijn omdat we geen geld genoeg hadden dus spreek ik even voor mijn vriend.
hij heeft een blonde bouvier gehad die 13 jaar is geworden met do pot meegegeten heel zijn leven. hij is dood gegaan aan kanker. en hij heeft een berner sennen gehad die is 8 geworden, hij was gewoon op. hij was eigenlijk te dik en heeft ook heel zijn leven met de pot mee gegeten, heel zijn leven heeft hij gekwakelt met zijn gezondheid, regelmatig ontstekingen en last van zijn poten, het schijnt dat hij ook hd en ed heeft gehad maar dat is nooit onderzocht. ook hebben ze een matheeuws leeuwtje gehad die is ook met de pot mee gevoerd en die is 16 geworden
Door judith1967
#652841
Vroeger hadden wij een wit dwergpoedeltje.Die at met de"pot"mee.Snijafval van de slager en varkensleverworst.
Die is 16 geworden.
Nog een york(6 wkn gelden in moeten laten slapen,vanwege een hersenbloeding :().Die at brokken en soms vlees,Jim is 15 geworden.
Cairo is nu 11 jaar en eet kvv vroeger brok,daar gaat het heel goed mee.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#652843
mijn oudste poedel is 12 jaar geworden en door ouderdom overleden. Heeft altijd brokken gehad. Mijn kruising is 3 jaar geleden overleden aan (waarschijnlijk) een hersentumor. Ook altijd brokken gehad.
Bij mijn ouders vroeger altijd meerdere honden tegelijk gehad, die tafelafval kregen , pens en snijlingen.
Kay is 8 jaar, tot 8 weken geleden altijd brokken (met CB)
Didge is 22 maanden (beetje brokken gehad en de rest CB)
Vienna is 9 jaar en ook altijd brokken gehad (met CB)
Door BellaRico
#652854
Rico is een Hollandse herder en in juli 7 jaar geworden. Eet sinds april volledig barf, en heel enkel keertje kvv, daarvoor brokken en kvv. Hij is topfit en nog nergens grijs.
Bella is een Engelse Bulldog en in mei 4 jaar geworden. Eet sinds kvv en barf. Ze ziet er supergoed uit, voor een bull erg slank, goede conditie en sinds ze van de brokken af is heeft haast geen  last meer van epileptie!  ;) :D
Vroeger hebben we een  Golden Retriever gehad, die is slechts 6 geworden en moeten laten inslapen vanwege kanker. Hij at enkel brokken :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#652938
Bij mij thuis hadden we een Lab en een boxer. Dat at brok met blik e.d. De lab is op 9 jarige leeftijd ingeslapen wegens ernstige epilepsie en de boxer is op 11-jarige leeftijd ingeslapen na twee hersenbloedingen.

Mijn eerste eigen honden waren 2 bouviers, uit het asiel. Deze  kregen pondje pens/kip/runderstrot (gekookt ::)) met daarbij sneetje brood, schepje macaroni o.i.d. en een beker diner.
De ene is met ruim tien jaar op de operatietafel gestorven, die had een darminschuiving gehad die door de weekendartsen over het hoofd gezien was. De andere is op een week na 16 jaar geworden en heb ik laten inslapen omdat hij aangaf dat het  voor hem niet meer hoefde.

Nu hebben we acht bobtails, de laatste 2 jaar voeren we volledig barf:
1 x 7 maand = compleet barf
2 x 3,5 jaar = deels kvv/barf tot c.a. 1 jaar
3 x bijna 6 jaar= tot circa 1 jaar, brok met kvv, daarna alleen kvv met beetje barf tot circa 3,5 jaar
1 x bijna 10 jaar.= 4 jaar brok met kvv, daarna kvv met barf
1 x ruim 10 jaar = 4 jaar alleen brok, toen virca een half jaartje brok met kvv.

Onze alleroudste die vorige maand is overleden is bijna 13 jaar geworden. Zij heeft ruim 6  jaar alleen brok  gehad. Daarna, brok met kvv, toen kvv met barf en de laatste paar jaar dus helemaal barf. Ze is overleden aan lymfeklierkanker.
Door Erna
#652940
Wij hadden vroeger thuis een kruisinkje...wat precies weet ik niet meer maar er zat iets dan dwergpincher in. Hij at volgens mij brokken, dinner en alles wat overbleef. Hij is elf jaar geworden en overleden aan officieel een hartkwaal maar als ik nu terugdenk vermoed ik epilepsie.

Huize avond rood bestaat bij ons uit:
Luigi 13 jaar...altijd brokken gehad en nu sinds een jaar barf
Rapsody 13 jaar tot haar 9de zal ze ongetwijfeld brokken en ander meuk gehad hebben, Daarna KVV en Barf
Mara 12,5 jaar tot haar 9de brokken en daarna KVV en barf
Tess 10 jaar, tot haar 7e brokken en daarna KVV barf

De jonkies:
Wapper 6 jaar eerst brokken en sinds 3 jaar kvv en barf
Dakota 5 jaar eerst brokken en nu sinds  3 jaar kvv en barf
Joris 5 jaar tot een half jaar geleden brokken daarna barf
Sebastiaan 5 jaar eerst brokken en sinds 3 jaar kvv en barf

Nikkie 4 jaar, eerste jaar half brokken half kvv, nu volledig barf
Cees 3 jaar, Kvv en barf
Fleur anderhalf volledig barf

Pleun anderhalf volledig barf

Ik schrijf overigens 'sinds' 3 jaar maar het kan ook 4 jaar zijn. Ik weet het eerlijk gezegd niet meer. BP bestaat nu 3,5 jaar en daarvoor waren wij al over op vers. We zijn begonnen met KVV maar inmiddels is het volledig barf voor alle honden. Alleen de pups krijgen nog KVV omdat het verdomd makkelijk is voor die kleintjes. In ieder geval 1 maaltijd per dag krijgen ze iets te knagen.
Door Malamoods
#652943
Ik heb gewoon echt vette pech gehad met mijn honden.....

Randy (schotse collie) is helaas maar 6,5 jaar oud geworden en Lex (husky) slechts 3,5 jaar.....

Nu hebben we Ikijok (malamute) en die is nu 7 maanden oud. Ik heb met hem afgesproken dat hij minstens 12 jaar bij ons blijft. ;) ;D

Rachel.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#652951
In 1971 kreeg ik mijn 1e Duitse Herder.Hij at brok en lappen vuile pens.Op 11 1/2 jarige leeftijd overleden aan een maartorsie.Daarna volgden Lester Anka Elsa Arusha Bitouck Dafne Dennis Oraine en Shester.Anka en Shester overleden ook aan een maagtorsie.Dit waren allen Duitse Herders.In 1998 kwam de 1e Sheltie.
Unique-8 jaar en sinds 2 1/2 jaar KVV en Barf Zingara 6 jaar-Finesse 5 jaar Vixxen 4 1/2 jaar Saray 2 1/2 jaar en de kleinste Britt van 7 1/2 maand en pup Solo 6 weken.Sinds febr.2004 krijgen ze KVV en Barf.
Door tt-tjes
#652957
Ik heb een dwergpoedel gehad, 2 schotse collies en een shih tzu. Ze zijn allemaal, geloof het of niet, 11 jaar oud geworden.

De poedel kreeg brokjes, de collies half brok/half kvv en mijn shih tzu vanwege een voedsel allergie alleen kvv.

Nu heb ik een TT van 5 en een TT van 2 jaar oud, allebei op kvv en af en toe Barf.

Ik hoop dat ze ouder worden dan 11.
Gebruikersavatar
Door pike
#652968
Als kind had ik een Duitse Herder Belle die bepaald niet aan de rasstandaard voldeed, hij was mooi in het "rechthoeksmodel".  Mijn moeder maakte voor hem eten klaar: oudbakken limburgs roggebrood (zuurdesem) met runderhart en gekookte witte kool. Dat was dagelijkse kost. Een enkele keer ipv brood macaroni en een hele enkele keer een rauw eitje. Van mijn vader kreeg hij altijd een restje aan tafel. Nooit wat gemankeerd. Wel had hij vaak oorontsteking. En tot slot was hij doof. Uiteindelijk kreeg hij nierproblemen en die deden hem de das om.
Ik heb een ruwharige tekkel Anouschka gehad. Die kwam met 11 jaar bij mij in huis. Eerst 7á8 jaren bij zijn eerste baasjes, die waren gek van hem, weet niet wat hij daar te eten kreeg, maar die emigreerden. Tekkel kreeg nieuw tehuis alwaar hij een knoepelharde brok van een veevoederfabrikant kreeg. En daar vloog wel eens de gebakken schnitzel onder  de tafel wanneer mevrouw geen trek in vlees had. Verguisd als de tekkel was (hij luistert voor geen meter en schijt je hele huis onder) heb ik me erover ontfermt. Nooit in huis gepoept en nog nooit een hond gehad die zo goed luisterde!. Hij kreeg brokken. Dure. En altijd iets van de groente (rauw maar niet gepureerd) en het fruit dat we zelf aten. En een lepeltje bier wanneer we een pilsje dronken, vond ie erg lekker. Op een maand na is hij 17 jaar geworden. Stokdoof, met één stekeblind oog (het andere was er al uit gehaald). Had al een tijdje flinke darmproblemen en wou niet meer meedoen.
Pike is vier jaar en als pup in huis gekomen. Staat sinds de lente op barf na aanhoudende darmproblemen (voorheen (dieet)brok). Die lijken nu verleden tijd.
Armagnac is zo'n 15 maanden jong en zo'n 10 weken bij me. Is vrijwel direct op barf-eten gegaan (voorheen brok en kvv).
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#652995
Mijn oudste hond is 13 jaar en 5 mnd, de middelste 7 jaar en 3 mnd en de jongste 6 jaar en 5 mnd.
Sinds een jaar en 3 mnd eten ze Carnibest  en sinds een paar weken/maanden 3 keer per week Barf.
Over 2 weken alledrie volledig Barf.

Gr. Jolanda
Door conleeuw
#653102
Eerste hond waar ik als baby mee opgroeide was Bruno... een spaniel, Bruno at met de pot mee, heeft nooit een brok gezien, Bruno is op +- 8 jarige leefijd overleden als gevolg van een auto. Was altijd kern gezond
Toen kwam Kathleen, ierse setter, zij at met de pot mee, brokken, en rauw vlees, Kathleen is bijna 17 geworden.
Doily.... piep kleine hondje is een jaar of 6 geworden, ook a.g.v auto ongeluk om het leven gekomen at met de pot mee en brok.
Funny (een funny looking mut) is net over een jaar geworden , at met de pot mee en brok, auto ongeluk
Sheena Border Collie is 8 geworden, doodgebeten door andere honden, sheena at mais pap, rauw vlees, soms brok, tafel restjes.
Na Sheena nog een scala aan werkende border collies die aten allen mais pap, vlees, soms brok, tafel restjes, gemiddelde leeftijd was 9 (maar voor werkende honden in afrika is dat een respectabele ouderdom) wij hebben onder de Borders nooit eigenlijk zieke gehad.
Chico (malthezer) at brok en tafel restjes is 17 geworden
Bess at brok/tafel restjes en KVV tot haar 14 de laatste jaar Barf zij is 15,6 geworden (erg oud dus).
May-Be Ierse setter at brok is 11 maanden geworden (erfelijke afwijking waardoor haar prognose slecht was)

Huidige honden:

Kelly onherlijdbare brak (regelmatige logé en huisgenoot) is 14 eet sinds ongeveer een half jaar Barf.
Nana mislukte jack russel (regelmatige logé en huisgenoot) is 11 eet brok, behalve als ze hier is dan eet ze barf en kvv.
Dot Border Collie is 3,6 en eet Barf sinds ruim 1 jaar
Jazz Deerhound 3 jaar oud en eet ook barf sinds ruim 1 jaar
hoe oud Dot en Jazz ga worden........... dat zal de tijd leren, ik hoop natuurlijk op goed oud en gezond ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door