Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#652239
Normaal heb ik voor de honden altijd darmreiniger van de dierendrogist in huis (psyllium) voor het geval ze aan de diarree zijn of voor als mijn reu van bijna 14 weer es last heeft van harde / te dikke ontlasting.
Maar nu was het op en prompt gaat mijn reu weer moeilijk poepen.  :-\ Bij de dsz hadden ze het niet, dus heb ik bij de "kruiden"drogist maar Colon Clean gehaald, met 70% psyllium en 30% inulinevezels.
Op de verpakking adviseren ze voor volwassenen 1 a 3 eetlepels per dag, voor kinderen van 6 tot 12 jaar 1 a 2 afgestreken eetlepels per dag en kinderen jonger dan 6 eerst een arts raadplegen.
Wat is een veilige dosering voor mijn reu (herder van ca 27 kilo)? Een halve kinderdosering (6-12 jaar, dus 1 afgestreken lepel per dag en die verdeel ik dan over 2 keer)?
Door Femke
#652245
ik heb hier volcolon staan die ik voor de honden gebruik en ik geef dan 1 zakje per keer, 2 keer per dag. Ik denk dat het qua samenstelling hetzelfde is, dus ik denk dat je met 4 gram aardig in dezelfde richting komt.

het is inderdaad vreselijk belangrijk dat er genoeg bij gedronken wordt, anders heb je zo een verstopping te pakken.
Door Audrina
#652247
Ik heb die naturel genomen en heb het net zelf eerst ff geprobeerd. Leek wel behangplaksel maar het smaakte naar niks.

Met die darmreiniger deed ik altijd 's morgens een theelepeltje en 's avonds een theelepeltje als m'n reu weer eens last had en dat was 100% psyllium. Denk dat ik dat met die Colon Clean ook maar ga proberen om te kijken hoe het gaat. Hij drinkt wel aardig wat, maar ik zou het toch zielig vinden als ie verstopt raakt en dan nog moeilijker gaat poepen.

Thanks voor het meedenken.  ;)
Door Audrina
#652249
Jean schreef: Je kunt niet echt overdoseren met colonclean.
Er stond op het potje van wel, dat je de aanbevolen dagelijkse dosering maar beter niet kon overschrijden.
Door Jean
#652279
Moeten ze wel om zich in te dekken. Psyllium is geen geneesmiddel. Het is natuurlijk beter om je aan de juiste dosering te houden maar zo strak is niet nodig.
Door Audrina
#652378
Jean schreef: Moeten ze wel om zich in te dekken. Psyllium is geen geneesmiddel. Het is natuurlijk beter om je aan de juiste dosering te houden maar zo strak is niet nodig.
okidoki, mocht ik 's morgens dus een keer met mijn slaperige kop uitschieten met die theelepel dan is dat dus geen ramp.  ;)
Door Mevroi Kruim
#652463
Klopt dat je het eigenlijk niet kunt overdoseren, die psyliumvezels worden niet opgenomen maar raggen als ze lekker zijn opgezwollen met water door de darm en komen er gewoon weer uit aan de achterkant. Prima spul! Maar wel vrij smerig  :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door