Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#651662
Zoals in een ander topic hier besproken heeft onze hond atopie. Hiervoor zijn we hem aan het behandelen, wat vrij lang kan duren. Omdat hij zo'n last van de jeuk heeft wil ik er iets opsmeren wat de jeuk verzacht. Liever iets natuurlijks, dat gewoon even symptoombestrijdend is. Ik heb al eens iets van VSM geprobeerd, dat werd niet echt opgenomen.

Iemand een idee?
Door Lizzy
#651666
Wat van VSM heb je geprobeerd? Prodier Huidjeuk? Of Prodier Huidlotion? Calendula creme of zalf of lotion wil ook nog wel eens werken. En tea tree olie, wil ook nog wel eens goed werken (wel verdunnen).
Door Daphne
#651672
Lizzy schreef: Wat van VSM heb je geprobeerd? Prodier Huidjeuk? Of Prodier Huidlotion? Calendula creme of zalf of lotion wil ook nog wel eens werken. En tea tree olie, wil ook nog wel eens goed werken (wel verdunnen).
Blond!!  :-\
Ik wist niet dat VSM ook producten voor dieren had. Ik heb het aan onze apotheker voorgeled en erbij verteld dat het om een hond gaat en een product voor mensen meegekregen.
Ik ga eens op zoek naar Prodier of Calendula. Tea tree oil heb ik in een andere variant geprobeerd (shampoo) en dat werkt niet, maar wie weet de verdunde olie wel.
Bedankt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#651679
Met Calendula moet je wel oppassen vind ik, soms krijg je daar alleen maar meer jeuk van, als je het gebruikt gebruik dan de emulsie of gel.
Aloe Vera werkt ook verkoelend, dat zou ik ook eens proberen.
Hopelijk vind je iets waarmee je Baloe kunt helpen, wat er is niets zo erg als jeuk. En ook heel sterkte voor jou, want ik weet hoe rot je je kunt voelen als je moet aanzien hoe je hond zich bijna kapot krabt en bijt.
Knuffels voor Baloe en neem er zelf ook maar 1 ;) :-*.
Door Daphne
#651688
Nitus schreef: Met Calendula moet je wel oppassen vind ik, soms krijg je daar alleen maar meer jeuk van, als je het gebruikt gebruik dan de emulsie of gel.
Aloe Vera werkt ook verkoelend, dat zou ik ook eens proberen.
Hopelijk vind je iets waarmee je Baloe kunt helpen, wat er is niets zo erg als jeuk. En ook heel sterkte voor jou, want ik weet hoe rot je je kunt voelen als je moet aanzien hoe je hond zich bijna kapot krabt en bijt.
Knuffels voor Baloe en neem er zelf ook maar 1 ;) :-*.
Dank je!
Ik zit er inderdaad erg mee. Heb hem van narigheid maar een kap omgedaan want hij maakt nare wonden bij zichzelf (poten en zij). Het kan niet langer zo. Het is zo sneu en het arme dier heeft er zo'n last van. Aloë Vera is misschien ook een idee, natuurlijker kan bijna niet. Ik ga ff zoeken waar ik dat in de buurt kan krijgen.
Geef Gitte maar een beterschapsknuffel van mij.
Door Daphne
#652067
Lizzy schreef: Wat van VSM heb je geprobeerd? Prodier Huidjeuk? Of Prodier Huidlotion? Calendula creme of zalf of lotion wil ook nog wel eens werken. En tea tree olie, wil ook nog wel eens goed werken (wel verdunnen).
Waarom moet ik Tea Tree olie eigenlijk verdunnen? Een druppeltje in de wond schijnt toch ontzettend goed te desinfecteren? Voor inwendige toepassingen kunnen er toch 1 á 2 druppels door het voer gedaan worden.
Op welke manier kun je het tegen jeuk toepassen? Of bedoel je juist dat het verdund moet worden om op de huid te smeren die zo jeukt??
Door WenEnChelsea
#652306
Ik heb voor Zoey toen ze zo kaal en rood was van de demodex,ook tea tree gebruikt,wel vermengd met water werkte echt super,die stierf ook van de jeuk maar dit verzachte echt!
Door K&D
#652322
Tea trea olie kan branden als de huid niet intact is. (ervaringsdeskundige ;)  en dat is niét prettig)
Ik zou het iets verdunnen met een neutrale olie.
Door Daphne
#652347
Lindsey schreef: Tea trea olie kan branden als de huid niet intact is. (ervaringsdeskundige ;)  en dat is niét prettig)
Ik zou het iets verdunnen met een neutrale olie.
Wat voor olie zou je het dan mee verdunnen, babyolie?
Door Mevroi Kruim
#652466
Daphne schreef: Wat voor olie zou je het dan mee verdunnen, babyolie?
Ik zou een goede kwaliteit olijfolie nemen of bv amandelolie. Babyolie, is dat niet geparfumeerd? Dan zou ik het liever niet gebruiken (je ziet, mijn baby-tijd ligt ver achter me, en zelfs toeng ebruikte ik dat spul zelden  ;D)
Door nikèdog2000
#652475
Lindsey schreef: Tea trea olie kan branden als de huid niet intact is. (ervaringsdeskundige ;)  en dat is niét prettig)
Ik zou het iets verdunnen met een neutrale olie.
ik zou helemaal geen olie gebruiken
dat trekt weer vuil aan
als de huid heel is onverdund
en als de huid kapot is verdunnen met gekookt water
Door Daphne
#652500
nikèdog2000 schreef: ik zou helemaal geen olie gebruiken
dat trekt weer vuil aan
als de huid heel is onverdund
en als de huid kapot is verdunnen met gekookt water
Ik heb het vanmorgen geprobeerd (voordat deze reacties er stonden) met een kopje heet water (niet gekookt  :-[, volgende keer) en daarin 10 druppels Tea Tree Oil.
Zou dit voldoende kunnen zijn? De huid is al zo aangetast tijdens het medische proces de afgelopen tijd (ik wil nl. geen Prednison, Atopica e.d.).
Is er nog een goede zalf die ik ook kan gebruiken, dit kan nog wel even duren namelijk?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door