Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door quincy4
#651471
Hallo,

Mijn poes van 4 jaar krijgt sinds ze bij mij is Carnibest. Nou vond zij dit vanaf het begin af aan niet lekker en mengde ik het met natvoer van whiskas. Dit heb ik toen langszaam aan afgebouwd. Op het moment dat er bijna geen whiskas meer in zat staakte ze weer met eten. Ik geef haar nu al een tijdje ongeveer 100 gram carnibest per dag met ongeveer een kwart van zo'n maaltijdzakje. Dit gaat er dan goed in.

Nou zit ik met de vraag of ik het hierbij kan laten of dat ik toch iets anders moet proberen, in whiskas zit namelijk erg veel zout en andere troep wat erg belastend is voor de nieren.
Als ik haar geen whiskas geef dan eet ze gewoon te weinig van carnibest om aan haar dagelijkse hoeveelheid te komen.

Vinden jullie dat ik het gewoon zo kan laten, of mischien dat er nog andere merken natvoer zijn die ik kan beter kan geven. Ik merk ook dat ze door die maaltijdzakjes gaat drinken, dus maak me toch een beetje zorgen. Ze is een hele moeilijke eter en lust echt bijna niks ( op die zakjes na dan).
Hoop dat jullie mij kunnen helpen, of dat ik het gewoon hierbij moet laten

Groetjes Anita
Door Cat
#651703
Hier nog zo'n junk die verslaafd is aan dit blikvoer. Zelfs als ik driekwart zakje Whiskas meng met een heeeel klein beetje Carnibest, eet ze geen kruimel.
Ik ben absoluut geen klooier met eten en daar wil ik mee zeggen dat ik niet eindeloos ga uitproberen wat madam allemaal dan wel lust door de Carnibest.
Het enige wat ik nog ga uitproberen is de tip van Sylvia (sardientjes) en als dat niet lukt dan  wordt het dus rigoreus Carnibest zonder iets. Dan eet ze maar 2 dagen niet. Kijken wie de langste adem heeft. Ik weet dat Jeltje namelijk erg aan 'eten' hecht. Ze bedelt aan de lopende band!

groetjes Cat
Door quincy4
#651729
Dat heb ik ook al geprobeerd om gewoon een paar dagen standaard carnibest neer te zetten, maar dan eet ze mischien elke dag twee hapjes ervan, daarom leek het mij toch beter dat ze gewoon haar dagelijkse portie krijgt en dan maar wat van die rommel erdoor heen.
Maar begin hier dus nu wel aan te twijfelen.

Groetjes Anita
ps: mijn kat lust geen sardientjes, maar als zou ze dit lussen krijgt ze dan niet teveel vis binnen of valt dit wel mee.
Door *Robin*
#651849
is het voor jullie geen optie om een ander soort kvv te proberen als de CB echt niet wil lukken?
veel katten eten liever BIBI dan CB
Door Cat
#651980
ik weet niet waar ik hier in de buurt bibi kan krijgen (Drenthe). De website van bibi geeft allemaal kruisjes :(

groetjes Cat
Door *Robin*
#652080
Cat schreef: ik weet niet waar ik hier in de buurt bibi kan krijgen (Drenthe). De website van bibi geeft allemaal kruisjes :(

groetjes Cat
het wordt idd niet verkocht in het oosten van nederland, alleen in utrecht wordt het bezorgd door Canis naturalis. verder noordholland noordbrabant en zeeland wel en de hoofdwinkel zit in hoogvliet. jammer, misschien heb je familie in utrecht of verder west???
Door Kefraya
#652083
quincy4 schreef: Hallo,

Mijn poes van 4 jaar krijgt sinds ze bij mij is Carnibest. Nou vond zij dit vanaf het begin af aan niet lekker en mengde ik het met natvoer van whiskas. Dit heb ik toen langszaam aan afgebouwd. Op het moment dat er bijna geen whiskas meer in zat staakte ze weer met eten. Ik geef haar nu al een tijdje ongeveer 100 gram carnibest per dag met ongeveer een kwart van zo'n maaltijdzakje. Dit gaat er dan goed in.

Nou zit ik met de vraag of ik het hierbij kan laten of dat ik toch iets anders moet proberen, in whiskas zit namelijk erg veel zout en andere troep wat erg belastend is voor de nieren.
Als ik haar geen whiskas geef dan eet ze gewoon te weinig van carnibest om aan haar dagelijkse hoeveelheid te komen.

Vinden jullie dat ik het gewoon zo kan laten, of mischien dat er nog andere merken natvoer zijn die ik kan beter kan geven. Ik merk ook dat ze door die maaltijdzakjes gaat drinken, dus maak me toch een beetje zorgen. Ze is een hele moeilijke eter en lust echt bijna niks ( op die zakjes na dan).
Hoop dat jullie mij kunnen helpen, of dat ik het gewoon hierbij moet laten

Groetjes Anita
Ik zou in elk geval zorgen dat je die smaken Whiskas geeft waar geen graan en geen suiker in zit, dat scheelt een stuk.
Ik heb zelf een barf-kat en eentje die half barf /half whiskas eet. Als de barfkat geen zin heeft, roer ik wel eens wat van de saus van de whiskas door haar eten en dan eet ze het met veel smaak op. Misschien is dat ook een mogelijkheid voor jouw kat?
Verder stug door blijven gaan, op een dag valt het kwartje wel!
Door Cat
#652107
Heb net het boekje van Tannetje doorgespit en ik denk dat ik verder afzie van compleet diepvries vers. Ik wilde zowieso graag in de toekomst gaan BARFEN met de kat, en geholpen door dit boekje ga ik nu naast de brokjes een eerste aanzet maken tot het uittesten van rauw/gekookt spul als kip of vis. Kijken wat ze lekker vind en van daaruit weer verder.

groetjes Cat
Gebruikersavatar
Door sylvia
#652217
Cat schreef: Heb net het boekje van Tannetje doorgespit en ik denk dat ik verder afzie van compleet diepvries vers. Ik wilde zowieso graag in de toekomst gaan BARFEN met de kat, en geholpen door dit boekje ga ik nu naast de brokjes een eerste aanzet maken tot het uittesten van rauw/gekookt spul als kip of vis. Kijken wat ze lekker vind en van daaruit weer verder.

groetjes Cat
Koken zou ik niet doen. dat heeft weinig met barfen te maken.
Door Cat
#652219
sylvia schreef: Koken zou ik niet doen. dat heeft weinig met barfen te maken.
Had begrepen dat als een kat in het begin moeilijk om te schakelen is naar rauw, je ook wel eens wat gekookt erbij mag geven om aan de substantie te wennen. Verder snap ik dat BARF betekent dat je rauw voert ;).

groetjes Cat
Gebruikersavatar
Door sylvia
#652268
Cat schreef: Had begrepen dat als een kat in het begin moeilijk om te schakelen is naar rauw, je ook wel eens wat gekookt erbij mag geven om aan de substantie te wennen. Verder snap ik dat BARF betekent dat je rauw voert ;).

groetjes Cat
Op die manier , oke nu snap ik dat koken ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door