Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#652119
Zojuist de hele groenteman leeg gekocht. Voor jezelf?? Nee, het merendeel voor de hond  ;D.
Nu had ik het lijstje met wat wel en niet mag niet bij me dus heb ik voor de zekerheid maar spruitjes mee genomen want die wist ik als enige niet zeker.
Mogen spruitjes (paar) in de groentemix?
Door Daphne
#652149
Miekie schreef: ja hoor,koolsoorten mogen,maar niet teveel dus een paar spruitjes moet zeker kunnen!
Oh natuurlijk!! Spruitjes is natuurlijk een koolsoort. Dom dom  :-[
Wij eten ze zelf nooit, daarom niet aan gedacht waarschijnlijk.
Door tieneke
#652164
Daphne schreef: Oh natuurlijk!! Spruitjes is natuurlijk een koolsoort. Dom dom  :-[
Wij eten ze zelf nooit, daarom niet aan gedacht waarschijnlijk.
Gewoon invriezen in kleine mini-porties voor de overige groentenmixen  ;)
Paar spruitjes per keer per hond kan echt geen kwaad.
Door 202Spots
#652165
Ik bewaar altijd de buitenste schilletje wanneer ik spruitjes schoonmaak voor onszelf.
Wanneer ik nog geen nieuwe mix ga maken dan bewaar ik ze in de vriezer totdat ik ze nodig heb.
Door Daphne
#652171
tieneke schreef: Gewoon invriezen in kleine mini-porties voor de overige groentenmixen  ;)
Paar spruitjes per keer per hond kan echt geen kwaad.
Hoe bedoel je invriezen in mini-porties? Ik heb nu ontzettend veel groente gekocht en ga daar groentemixen van maken. Totaal is zo'n 7 kg. groente en fruit waarvan 'slechts' 10 spruitjes. Dus alle groente wordt vanavond verwerkt en in porties ingevroren.
Of kan dat soms niet zolang ingevroren, het wordt een voorraad voor een maand of 2.
Door 202Spots
#652173
Gewoon ALLES wat je hebt in deze groentemix doen.
Dan de mix invriezen in de hoeveelheid die je voor 1 maaltijd gebruikt,zodat je 1 bakje ontdooid en alles in 1 dag gebruikt.
Sommige mensen geven 1 of 2 eetlepels groentemix,en dan kan je in zo'n ijsblokjes bakje de groentemix invriezen en dan de blokjes per blokje (of 2) laten ontdooien.
Wanneer je zoals ik zelf doe, veeeeel groentemix gebruikt, dan gaat het in die bakjes onder op de foto en 1 bakje is genoeg voor 4 maaltijden voor 2 honden.(is ong.500 gr.per bakje)
En kan 4-8 weken ingevroren
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op di 24 okt 2006, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ramona
#652222
dat is wel erg duidelijk zo!

Gisteren had ik zelf ook voor het eerst een groentenmix voor Truus klaargemaakt: broccoli, bloemkool, spruitjes, wortel, bleekselderij, sperzieboontjes. Van alles een beetje en kwam ik uit op 1 week portie. Ik heb dit alles in een sapmachine gedaan, alles rauw: fijner dan fijn kon het haast niet ;) En heb het sap er toen weer bij gedaan, zodat je een echte pap kreeg :D

Moet de rest alleen niet vergeten in te vriezen, zou zonde zijn, aangezien ze vrijdag pas weer barf krijgt...
Door Daphne
#652241
202spots schreef: Gewoon ALLES wat je hebt in deze groentemix doen.
Dan de mix invriezen in de hoeveelheid die je voor 1 maaltijd gebruikt,zodat je 1 bakje ontdooid en alles in 1 dag gebruikt.
Sommige mensen geven 1 of 2 eetlepels groentemix,en dan kan je in zo'n ijsblokjes bakje de groentemix invriezen en dan de blokjes per blokje (of 2) laten ontdooien.
Wanneer je zoals ik zelf doe, veeeeel groentemix gebruikt, dan gaat het in die bakjes onder op de foto en 1 bakje is genoeg voor 4 maaltijden voor 2 honden.(is ong.500 gr.per bakje)
En kan 4-8 weken ingevroren
Afbeelding
Dat was ook mijn bedoeling, zo doen we het altijd. Weet ik in ieder geval dat we het nog goed doen.
Wat kan je blij zijn met een paar kilo groente (vooral omdat het zoveel verschillende soorten zijn)  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door