Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Miekie
#652144
Vyv is na z'n castratie(6 jaar geleden) wat dikker geworden en we zijn al 6 jaar bezig om er weer een mooie slanke kat van te maken,maar 't wil maar niet lukken. :(
Het is absoluut geen luie kat,hij is erg ondernemend en beweegt veel,maar hij is wel een binnenkat en komt blijkbaar toch beweging tekort.Toen hij van brok overging op barf hoopte ik al op het Atkins-effect,maar hij wordt alleen maar steeds dikker.Hij eet echt niet veel,rond de 90-100 gr per dag,en als ik hier lees wat sommige katten per dag krijgen...
Heeft iemand nog een tip,krijgt hij wel genoeg vitaminen enzo binnen als ik hem nog minder ga voeren?Of moet ik een tredmolentje voor hem kopen? ;D
Door *Robin*
#652190
ik zou dan toch gewoon iets minder gaan voeren....
al is het elke dag maar een paar hapjes minder dat telt in een hele week toch al snel zo'n 50 tot 100 gram minder.... ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#652216
Nou zoveel krijgt hij niet dus ik zou uitkijken als je hem nog minder gaat geven, ik zou er eerder voor kiezen om hem meer te laten bewegen door hem te prikkelen. Achter een lamplichtje laten aanjagen (laserlampjes zijn hier leuk voor) propjes zilverpapier gooien dat soort dingen.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#652288
Hij beweegt al veel,maar blijkbaar nog te weinig.We spelen elke dag met hem(laten hem rennen en springen)en hij heeft altijd een renbui 's avonds,dan scheurt hij door het hele huis en springt overal in en op.'T is best een drukke kat.Ik voel zelf ook niet zoveel voor nog minder voeren,hij kan zich nu al nooit echt voleten.Gelukkig is hij van barf wel veel meer verzadigd dan van brokjes,toen had hij echt de hele dag honger.En ik ben ook bang dat hij dan tekorten op gaat lopen.Dus toch maar een tredmolentje kopen ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door