Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Siete
#651939
Hallo allemaal,

Ik vond op het net een soort brokken, welke gemakat zijn op basis van een soort barfprincipe.
Ik wil geen reclame maken, maar mag ik hierover naar jullie mening vragen?
Als de link niet gewenst is mogen jullie hem wel verwijderen hoor! :-[
http://www.7forseven.be
Gebruikersavatar
Door Angelique
#651942
Siete schreef: Hallo allemaal,

Ik vond op het net een soort brokken, welke gemakat zijn op basis van een soort barfprincipe.
Ik wil geen reclame maken, maar mag ik hierover naar jullie mening vragen?
Als de link niet gewenst is mogen jullie hem wel verwijderen hoor! :-[
http://www.7forseven.be
Laat de link maar staan hoor. Hier hebben we eerder al om in een deuk gelegen ;D

De R in BARF staat voor RAUW. Een brok heeft dan ook nooit ook maar iets met barf te maken. Ook al niet omdat het barfprincipe ervanuit gaat dat je een menu afsteld op de behoefte van het individu. Een commercieel voer gaat altijd uit van het gemiddelde.

Daarbij bestaan deze brokken gewoon voor het grootste deel uit graan waardoor het zichzelf degradeerd tot iets wat meer op konijnenvoer lijkt.
Door ~Joke~
#651951
WAUWWW zalm en druiven en dan te weten dat honden geen druiven mogen eten
Gebruikersavatar
Door Angelique
#651961
202spots schreef: dit voer is al eerder op BP becritiseerd dacht ik ???
Ja klopt, maar dat was in de bar, dus dat topic is pleitos.
Door 202Spots
#651970
Angelique schreef: Ja klopt, maar dat was in de bar, dus dat topic is pleitos.
dan zal dit ook wel in de kliko terecht komen ;)
Door Siete
#652020
;) ;) ;)
De kliko?? Goed idee. Jullie reactie´s komen gelukkig overeen met mijn gevoel. Ik kon het alleen niet verwoorden. Ik ben nog niet zo.... ::)alert zeg maar.
Ik die net aan barfen begin, voelt nog steeds de "aantrekkingskracht" van de gemakkelijke brok.  :-[ :-[ :-[
Door Lizzy
#652031
Siete schreef: ;) ;) ;)
De kliko?? Goed idee. Jullie reactie´s komen gelukkig overeen met mijn gevoel. Ik kon het alleen niet verwoorden. Ik ben nog niet zo.... ::)alert zeg maar.
Ik die net aan barfen begin, voelt nog steeds de "aantrekkingskracht" van de gemakkelijke brok.  :-[ :-[ :-[
Het enige dat je in gedachte hoeft te houden is wat de afkorting betekent: Biologically Appropriate Raw Food of Bones And Raw Food. Met andere woorden: het voer moet rauw zijn, moet biologisch juist zijn voor de carnivoor en moet vleesbotten bevatten. Nou, brokken voldoen daar op alle fronten niet aan. Nooit. Nu niet, over 100 jaar nog steeds niet.

En als je een tijdje langer zelf voer samenstelt voor je hond, dan wil je niet anders meer. Want, dan zie je namelijk hoe je hond floreert op deze voeding! Hoe de vacht prachtig wordt, hoe de spieren zich prachtig ontwikkelen, hoe het gebit van je hond stralend schoon blijft, hoeveel plezier hij beleeft aan het eten, hoe hij fris en fruitig gaat ruiken uit vacht en bek, hoe je nog zelden bij de dierenarts komt, etc. etc. etc.
Door tieneke
#652072
Tinker schreef: Dan kan je je beter aangetrokken voelen tot een merk kvv dan brokjes ;) ;D (Dat is nl net zo makkelijk als brokken in een etensbak gooien.)
Pcies! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door