Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Syllie
#441762
Mijn Rottweilerteefje Jemy heeft artrose. Tenminste dit is ruim een half jaar geleden door de dierenarts vastgesteld (er zijn geen foto's genomen). Ze liep slecht en langzaam, bovendien heeft ze al meerdere keren problemen met haar gewrichten gehad (o.a.scheurtje in de elleboog).
In eerste instantie is ze op speciale brok overgegaan, maar dat wilde ik al snel niet meer. Ik ben toen over gegaan op het middel Arthroluxyl senior. Ze kreeg hiervan 1 tablet per dag. Jemy reageerde naar mijn idee erg goed op het middel, ze werd weer een stuk enthousiaster. Langzaam maar zeker verandere mijn mening over voeding en heb ik mijn honden over gezet op volledig KVV. Dit veranderde bij Jemy eigenlijk niets.
Sinds een maand of twee word hier nu gebarft, met daarnaast nog ongeveer 2 dagen in de week KVV. Dit wil ik gaan afbouwen tot de KVV op is.
Jemy reageert hier super op eigenlijk ken ik haar niet meer terug. Ze krijgt op dit moment nog 5 dagen in de week een tabletje Arthroluxyl.

Maar nu dan mijn vraag, is het nodig om die Arthroluxyl te blijven geven of zou ik ook eens uit kunnen proberen hoe het gaat zonder. Of zijn er andere middelen die ik nog zou kunnen proberen. Ik wil gewoon een aantal meningen van jullie hierover horen omdat ik zelf een beetje twijfel op dit moment.

Ik hoop dat de vraag en het verhaal een beetje duidelijk is zo niet dan hoor ik dat wel weer.
Gebruikersavatar
Door Binno
#441847
Lizzy schreef: Mag ik vragen wat er in zit, in Arthroluxyl?
FIDIN Repertorium - Arthroluxyl senior
Productnaam
arthroluxyl senior

Farmaceutische vorm
Tablet.
Samenstelling
D-glucosamine sulfaat, salix, harpagophytum, taraxacum, urtica, rutine, mangaan ascorbaat, magnesium, calcium, fosfor, ijzer, koper, zink, kobalt, molybdeen. ;)
Door Lizzy
#441881
Dank je wel Binno :-*!

Ik zou dit middel zelf vervangen voor een Glucosamine/Chondroitine product. Salix en Harpagophytum zijn prima kruiden hoor, maar Salix is wilg en Harpagophytum is duivelsklauw. Beide hebben een fantastische pijnstillende en ontstekingsremmende werking bij artrose, maar als het erg goed gaat met je hond: dan heb je dit misschien niet nodig. En kun je dit misschien beter gebruiken als het weer wel nodig is!
Door Syllie
#441897
Ik heb nog voor 2 weken arthroluxyl, dit maak ik op en daarna ga ik dan maar eens de glucosamine/chondroitine proberen. Gewoon om eens te kijken hoe het dan gaat.
Weet iemand hoeveel ze daar dan van moet hebben?
Ze is een rottweiler van bijna 7 die rond de 30 kilo weegt.
Door Lizzy
#441901
Syllie schreef: Ik heb nog voor 2 weken arthroluxyl, dit maak ik op en daarna ga ik dan maar eens de glucosamine/chondroitine proberen. Gewoon om eens te kijken hoe het dan gaat.
Weet iemand hoeveel ze daar dan van moet hebben?
Ze is een rottweiler van bijna 7 die rond de 30 kilo weegt.
Dat ligt er helemaal aan welk glucosamine preparaat je neemt. Neem je bijv. de Glucosamine van De Groene Os: dan werk je met een doseerschepje en je doseert naar lichaamsgewicht hond. Maar neem je bijv. de Glucosamine & Chondroitine Extra Sterk van de Tuinen, dan bevat 1 tablet: 750 mg glucosamine en 600 mg Chondroitine en daar zou ik dan 1 tablet van per dag geven.
Door *wendy*
#652018
Sorry dat ik even een oud topic omhoog vis  :-[
Gandor heeft nu 5 soorten glucosamine complexen geprobeerd en Primeval.
(hij gebruikt ook 2x daags een halve tablet Previcox)

We hebben gehad:
* Glucosamine van Rotor
* Gluco combi van Rotor
* Glucobest
* Etos Stap 1
* eentje waarvan ik de naam niet meer weet  :-[
* Primeval......het beste bevallen.

Door echter aan mijn vorige hond te denken kwam ik ineens op de gedachte van Arthroluxyl. Ben nog even gaan googelen en iom met de DA besloten dit te gaan proberen. Als het niet werkt gaat hij zonder twijfel terug op Primeval.
Ik moet het igg 2 maanden de tijd geven, maar Gandor heeft al een voordeel (volgens de DA) omdat hij al Primeval kreeg. Dus ik zou een snellere reactie kunnen verwachten.

Het is nog te vroeg om te hard te juichen want we zijn afgelopen donderdag pas begonnen, maar toch juich ik alvast.  :D
Afgelopen maandagochtend was de eerste maandagochtend sinds zijn operatie op 28 november 2005 dat hij zijn poot normaal kon gebruiken  :worthy: :worthy: :worthy: - de weekenden zijn het zwaarst voor hem omdat hij dan overdag gewoon los loopt.  ;)

En gisteren heeft hij ook onwijs lomp/gek gedaan. Normaal is het 's avonds met het laatste rondje dan al foute boel, maar... niets aan het handje  :yeah: :yeah: :yeah: Alleen een beetje startstijfheid.

Hij begint zelfs wandelen leuk te vinden  :o :wall: :help:  :dog:

De hoop bestaat na 3 weken gebruik dat we de Previcox zachtjes aan kunnen laten verdwijnen. En zo heeft hij een aantal jaren langer levensvreugde hopen we.  :D

Ik ben voorlopig zo blij zo blij..........zo blij was ik nog nooit (of zoiets).  :yeah: :mbounce: :groupwave2: :daisy: :circle:

Ik moest het gewoon ff delen met jullie  :-[

Gandor gebruikt overigens Arthroluxyl C
Laatst gewijzigd door *wendy* op di 24 okt 2006, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#652034
Binno schreef: FIDIN Repertorium - Arthroluxyl senior
Productnaam
arthroluxyl senior

Farmaceutische vorm
Tablet.
Samenstelling
D-glucosamine sulfaat, salix, harpagophytum, taraxacum, urtica, rutine, mangaan ascorbaat, magnesium, calcium, fosfor, ijzer, koper, zink, kobalt, molybdeen.  ;)
Dit zit in de C.
Hetgeen ik rood gekleurd heb in beiden is het verschil.

FIDIN Repertorium - Arthroluxyl C
Productnaam: arthroluxyl c

Farmaceutische vorm
Tablet.
Samenstelling
Salix, D-glucosamine, rutine, harpagophytum, hepatropine; equisetum, taraxacum; magnesium, calcium; fosfor; ijzer; koper; zink; mangaan; kobalt; molybdeen.


Weet iemand wat hepatropine en equisetum is of wat de werking is?  :-[
Door Mevroi Kruim
#652037
Hepatropine ??? niet op internet te vinden. Equisetum is paardenstaart, een plant dus. Er zijn meerdere soorten van die allemaal alkaloiden bevatten en veel silicium.
"...horsetail was used by hill folk for bone knitting, bone problems, joint pains, muscle pains, and older women used it to keep their bones strong, too"
Door hellenbanjerbo
#652363
atropine (meer bekend onder de naam Bella Donna) is een stof uit de wolfskers, een nachtschade. wordt toegediend voor bepaalde operaties om slijmvliezen droger te krijgen. in hepatropine zit het woord hepar en dat is de lever. ik weet het dus ook niet. dat er een vorm van atropine in zit lijkt me sterk want je wilt juist meer vocht, smeermiddel in de gewrichten hebben.
Door Paulien25
#665062
Onze bobtail van 11 heeft ook artrose + spondylose en ernstig veel moeite met opstaan ik heb vanmorgen Glucosamine gehaald bij het kruidvat samenstelling bij 3 tabletten per dag; 2250 gr.glucosamine en 750 gr. chondroitine sulfaat hoeveel denken jullie dat ik moet geven?
En Arthroluxyl haal je dit bij de dierenarts? Ze kreeg Rymadil (zelfde verhaal met Metacam) maar dat doet niks meer. Alvast bedankt :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door