Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cantos
#648897
Wat zijn de mogelijkheden om je hond dikker/voller te krijgen met 2 weken.
Mijn teef is loops en ja dan weet je het wel Cantos eet dus niet of nauwelijks.
Ben afgelopen weekend naar een show geweest, een heel mooi keurverslag gekregen moest terug komen in de erering werd tenslotte 3e.( de Keurmeester gaf wel aan dat hij te mager is, dit is hij ook)
dus meneer is op dit moment te mager hoe kan ik op korte termijn hem dikker/voller krijgen
hij eet gewoon slecht, weet niet wanneer hij weer gaat eten over twee weken heb ik namelijk de volgende show en dan zou het mooi zijn als hij wat dikker is.
Vanavond had ik aardappels over en deze aan Cantos gegeven en het opgegeten is dit nu slim om dit soort dingen (spaghetti brood aardappels  enz) daarnaast zeker vlees(als hij het eet) te geven 
Door hellenbanjerbo
#649028
ben zelf niet zo'n fan van brood e.d. wat is het menu van Cantos? als je daar een overzichtje van geeft valt er denk ik wat meer over te zeggen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#649058
Aardappels en spaghetti zet geen zoden aan de dijk.
Voor dit doel (snel een paar kilo opzetten) heeft ooit iemand satin balls bedacht. Normaliter vind ik die dingen nono, maar ik herken je situatie en als ik ze toen gekend had, had ik ze wellicht ook gegeven want van die Satin balls weten we gewoon dat ze snel aanzetten.

Zal even het receppie zoeken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#649060
Receppie gevonden :)


SATINBALLS
voor tussendoor of als extra bij de gewone maaltijd geven wanneer je hond te mager is.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hollands recept:
1 kilo VersVleesvoeding(of 1 kilo rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia (moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.

De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries.

~~~~~~~
De Orgineel Satin Balls:
Ingredients:
10 pounds hamburger meat [the cheapest kind]
1 lg. box of Total cereal [or comparable natural brand]
1 lg. box oatmeal
1 jar of wheat germ
1 1/4 cup veg oil
1 1/4 cup of unsulfured molasses
10 raw eggs
10 envelopes of unflavored gelatin
pinch of salt
Mix all ingredients together, much like you would a meatloaf.
Divide into 10 quart freezer bags and freeze.
Thaw as needed.
http://www.holisticdog.org/Nutrition/Sa ... balls.html
Door cantos
#649086
hellenbanjerbo schreef: ben zelf niet zo'n fan van brood e.d. wat is het menu van Cantos? als je daar een overzichtje van geeft valt er denk ik wat meer over te zeggen.
hij krijgt van alles onder andere pens,kwartel,vis,geitenribben, schapenribben,hert, struisvogelvlees enz..
Door cantos
#649087
Angelique schreef: Receppie gevonden :)


SATINBALLS
voor tussendoor of als extra bij de gewone maaltijd geven wanneer je hond te mager is.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hollands recept:
1 kilo VersVleesvoeding(of 1 kilo rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia (moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.

De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries.

~~~~~~~
De Orgineel Satin Balls:
Ingredients:
10 pounds hamburger meat [the cheapest kind]
1 lg. box of Total cereal [or comparable natural brand]
1 lg. box oatmeal
1 jar of wheat germ
1 1/4 cup veg oil
1 1/4 cup of unsulfured molasses
10 raw eggs
10 envelopes of unflavored gelatin
pinch of salt
Mix all ingredients together, much like you would a meatloaf.
Divide into 10 quart freezer bags and freeze.
Thaw as needed.
http://www.holisticdog.org/Nutrition/Sa ... balls.html
Bedankt voor je recept, ga straks gelijk naar de winkel om in te slaan
en uitproberen
Trouwens het ei mag dat met schil
Door conleeuw
#649095
je kan proberen om iets meer vet te voeren, hert en struisvogel zijn beide vrij magere vleessoorten, maar te veel vet geeft ook weer diaree klachten bij sommige honden, Satin balls zit ook heelwat olie in....maar ook granen, ik heb Satin balls gebruikt toen Jazz heel mager was en heel slecht at. Nu voer ik Jazz iets meer vet in haar dieet, en ze is iets zwaarder, en heeft meer energie ;) dan nog vindt ik twee weken wel erg kort om een echte gewichtstoename te verwachten. Sucess ermee ;)
Door cantos
#649355
conleeuw schreef: je kan proberen om iets meer vet te voeren, hert en struisvogel zijn beide vrij magere vleessoorten, maar te veel vet geeft ook weer diaree klachten bij sommige honden, Satin balls zit ook heelwat olie in....maar ook granen, ik heb Satin balls gebruikt toen Jazz heel mager was en heel slecht at. Nu voer ik Jazz iets meer vet in haar dieet, en ze is iets zwaarder, en heeft meer energie ;)                                                                                                                           

Hij heeft al zoveel energie, nog meer energie  :o :D

dan nog vindt ik twee weken wel erg kort om een echte gewichtstoename te verwachten. Sucess ermee ;)
Ga het gewoon proberen, lukt het niet jammer maar hier kan ik in ieder geval mee verder.
Door cantos
#650307
Cantos eet echt slecht heeft vanavond alleen de nier gegeten de rest echt niet.
Hij ruikt eraan en loopt weg en krijgt op dit moment niet het juiste binnen en moet niet nog meer afvallen
Duck eet hij ook niet, heeft er iemand nog een idee.
zou ik weer van voor of aan moeten beginnen en dan langszaam alles weer uitbreiden
(terwijl hij hiervoor alles at) :-\
Door Lizzy
#650398
Vanwege de loopse teef nog steeds? Heb je al een hop geprobeerd? Of Rust Compositum van de Groene Os?
Door cantos
#650439
De drie weken zijn om van mijn loopse teefje.                                                                                 Heb van alles gedaan,lever en nier lust hij nog hij trekt echt z'n neus ervoor op.
Hij is levendig genoeg en ziet er verder heel goed uit, ondanks dat hij mager is.
Het lijkt net of hij erop uitgekeken is?  :-\ Heb ook in z'n bek gekeken of daar is niet goed zit, ziet er prima uit. heb wel eerder problemen gehad met hem dat hij zo slecht eet maar het is nu wel  extreem. wil nu voor hem een volledig voeding(CB) kopen, daar deed hij het vroeger goed op.
Door ursula.v.gelder
#651721
Ik heb met lodewijk gehad dat hij eend absoluut niet wilde eten, ook niet als het erg fijn gemaakt was.
Ik heb toen een blikje sardientjes gepakt uit de voorraadkast en dat er doorheen gemixt, nou snel en schoon op hoor, vers is natuurlijk beter dan uit een blikje maar het werkt wel bij hem.
Al is het maar om zijn eetgedrag weer op gang te krijgen en dan steeds minder erdoor doen tot hij weer normaal eet.

Of gewoon een beetje knoflook erdoor,( ik merk dat ook met de moeilijke eters van een vriendin) dat toch wel de meeste honden daar helemaal verzot van zijn en makkelijker gaan eten. je kunt ook een paar tenen knoflook in een potje olie (of bv zalmolie) gooien, dan neemt de olie de knoflook geur op.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Door cantos
#651891
Bedankt maar hij heeft ook sardientjes uit blik gehad eet hij nu niet.
Heb zaterdag cb gehaald en meneer eet nu een kilo per dag, ineen keer op
vanochtend heeft hij een stukje pens gehad en opgegeten :D en vanavond weer een kilo cb
er zit wel een beetje boekmaag bij. (kan ik hem nog meer cb geven?)
Het enige wat ik niet snap is dat hij alles at en op dit monent niet meer maar het belangrijkste is dat hij weer EET.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door