Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door magda
#65161
Wat vraagjes over demodex

o.a. als de huid zwart is wat wil dat dan zeggen, Ik bedoel de huid zonder vacht?

Hoe werkt Demodex? ik snap er niks van, kan het dat bovenop alles heelt, maar dat de Demodex het onderlijf aanvalt?
Want Boffie is niet meer kaal op haar kopie( de huid was daar olifantachtig en grijs) Op de kale plekken op haar flank en rug groeien nu weer haren,maar de huid is zwart.
Ik heb Boffie nou 2 maanden en ze eet ruim een maand
rauw eten. Hoelang nog voordat die Demodex ophoepelt?

Weet iemand hier op te antwoorden?
Door Paul_Barte
#65177
Indien je lang genoeg VERS voert en GEEN graan zal je zien dat de huid heel langzaam weer rose begint te worden.
Je hond staat nu 1 maand op vers maar de termijn die ik bedoel is 6 tot 12 maanden.

Dit soort huidproblemen ontstaan ook niet in 1 week of 1 maand...het is meestal een kwestie van jaren.

Demodex is iets anders als olifanthuid maar meestal zijn beide problemen op natuurlijke wijze te genezen m.b.v. versvoer eventueel aangevult met supplementen.
Door qyan
#65188
magda schreef: Wat vraagjes over demodex

o.a. als de huid zwart is wat wil dat dan zeggen, Ik bedoel de huid zonder vacht?

Hoe werkt Demodex? ik snap er niks van, kan het dat bovenop alles heelt, maar dat de Demodex het onderlijf aanvalt?
Want Boffie is niet meer kaal op haar kopie( de huid was daar olifantachtig en grijs) Op de kale plekken op haar flank en rug groeien nu weer haren,maar de huid is zwart.
Ik heb Boffie nou 2 maanden en ze eet ruim een maand
rauw eten. Hoelang nog voordat die Demodex ophoepelt?

Weet iemand hier op te antwoorden?
hoi magda,
zijn er niet nog een aantal andere zaken waar boffie last van heeft, buiten de demodex?
heb ooit een stuk van lizzy gehad in het engels, dat demodex honden vaak ook een schildklierafwijking hebben.
volgens mij met schildklierafwijkingen krijg je ook kale plekken die zwart verkleuren.
qyan heeft nog nooit zwarte huidverkleuring gehad, zelfs niet grijs.

paul, zit ik hier goed of totaal fout?
Door magda
#65192
Paul, Boffie is net 9 maanden en toen ik haar stiekum te eten gaf ' s ochtends heel vroeg was ze hooguit een half jaar en toen heb ik die plekken al gezien op haar hoofd en in haar nek. dus het heeft zich nog al snel ontwikkeld.
Echt haar hoofdhuid deed me aan een olifant denken, het zag er vreemd uit grijs en rimpelig.
Wat is dan een olifantenhuid?
en die zwarte tint?
Door magda
#65196
Hi Anne Marie ga die link proberen hoor bedankt.
Door qyan
#65206
magda schreef: Paul, Boffie is net 9 maanden en toen ik haar stiekum te eten gaf ' s ochtends heel vroeg was ze hooguit een half jaar en toen heb ik die plekken al gezien op haar hoofd en in haar nek. dus het heeft zich nog al snel ontwikkeld.
Echt haar hoofdhuid deed me aan een olifant denken, het zag er vreemd uit grijs en rimpelig.
Wat is dan een olifantenhuid?
en die zwarte tint?

qyan heeft op zijn achterpoten 2 kale plekjes zitten.
op die kale plekken zit een dikke harde hoornlaag, oftewel, olifantshuid, ietswat lichtgrijs.
daar groeit geen haar meer op. net een soort eelt, maar dan harder zeg maar
Door magda
#65211
Wendy, een tijdje terug vertelde je dat Qyan ook nooit stonk,Boffie stinkt verschrikkelijk,heeft Demodex misschien verschillende uitwerkingen?
Arme Bof als ze ook nog aan de schildklier heeft.
Krijgt ze dan ook bolle ogen of is ze dan overactief, of
zeer nerveus?
Boffie is heel cool ze past zich razendsnel aan,helemaal niet overactief,gewoon vrolijk en uitgelaten.
Hoe kan ik er achterkomen.
Naar de vet gaan inspireert me niet zo, ze hebben al zo vaak voorbarige conclusies getrokken.
Door Paul_Barte
#65224
magda schreef: Paul, Boffie is net 9 maanden en toen ik haar stiekum te eten gaf ' s ochtends heel vroeg was ze hooguit een half jaar en toen heb ik die plekken al gezien op haar hoofd en in haar nek. dus het heeft zich nog al snel ontwikkeld.
Echt haar hoofdhuid deed me aan een olifant denken, het zag er vreemd uit grijs en rimpelig.
Wat is dan een olifantenhuid?
en die zwarte tint?

Bij demodex is de huid normaal gesproken niet zwart. Bij een olifanthuid wel dat is meestal Malssezia! Het is precies zoals jij het omschrijft Magda.
Afbeelding
Bij een hond die vaak een anti-biotica kuur heeft gehad zie je het ook. Wassen met Malaseb is een optie maar dat is alleen verkrijgbaar via een dermatoloog tegenwoordig. Dit verhaal heeft weer te maken met gisten.
9 Maanden is wel erg jong voor dit soort toestanden en ik ben dus bang dat het in de 'genen' zit maar door de weerstand optimaal te houden hoeft de hond er geen last van te hebben.
Lees ook deze link eens de foto komt er ook vandaan.
http://www.westiemed.com/stories/2002/boomer/
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op vr 12 mar 2004, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door magda
#65258
Dus niet het grijze is de olifantshuid, maar het zwarte?
of begrijp ik het niet goed?
Ik moet dus niets doen, goed voedsel geven,weerstand opbouwen?
Kan toch eens vragen bij een dermatologe, ik bedoel als het niet een gemeen goedje is dat haar meer schade doet dan goed?
Paul, ben ik heel erg stom als ik je vraag of die zwarte plekken dan geen Demodex zijn?
Door Paul_Barte
#65288
magda schreef: Dus niet het grijze is de olifantshuid, maar het zwarte?
of begrijp ik het niet goed?
Ik moet dus niets doen, goed voedsel geven,weerstand opbouwen?
Kan toch eens vragen bij een dermatologe, ik bedoel als het niet een gemeen goedje is dat haar meer schade doet dan goed?
Paul, ben ik heel erg stom als ik je vraag of die zwarte plekken dan geen Demodex zijn?
Zwarte plekken is meestal GEEN demodex. Het grote probleem is dat al die huidklachten in elkaar overlopen en je door de bomen het bos niet meer kunt zien.

Een hond die stinkt KAN demodex hebben (specifieke lucht) maar gisten stinken ook als de pest.
Om demodex te behandelen wordt in bijna alle gevallen anti-biotica voorgeschreven en wat krijgt een hond van AB......juist gisten!!
Het kan dus ook een combinatie zijn bij Macho.

Malaseb is een vrij onschuldig middel en niet te vergelijken met Ectodex of ander gif. Voor een ultiem resultaat moet de hond 2x in de week worden gewassen en dat 6 weken lang!! Een keertje overslaan betekent opnieuw beginnen :-(

Mijn ervaring is dat en goed vleesproduct en een graanvrij dieet meer kan bereiken dan veel andere middelen.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar zoals de naam al zegt zijn het uitzonderingen.

De verhoornde plekken zoals Wendy omschrijft zie je vaak op de ligplekken bij een kortharige hond en zijn een soort eelt.
Door qyan
#65290
Paul_Barte schreef:

Zwarte plekken is meestal GEEN demodex. Het grote probleem is dat al die huidklachten in elkaar overlopen en je door de bomen het bos niet meer kunt zien.

Een hond die stinkt KAN demodex hebben (specifieke lucht) maar gisten stinken ook als de pest.
Om demodex te behandelen wordt in bijna alle gevallen anti-biotica voorgeschreven en wat krijgt een hond van AB......juist gisten!!
Het kan dus ook een combinatie zijn bij Macho.

Malaseb is een vrij onschuldig middel en niet te vergelijken met Ectodex of ander gif. Voor een ultiem resultaat moet de hond 2x in de week worden gewassen en dat 6 weken lang!! Een keertje overslaan betekent opnieuw beginnen :-(

Mijn ervaring is dat en goed vleesproduct en een graanvrij dieet meer kan bereiken dan veel andere middelen.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar zoals de naam al zegt zijn het uitzonderingen.

De verhoornde plekken zoals Wendy omschrijft zie je vaak op de ligplekken bij een kortharige hond en zijn een soort eelt.
nee, bij qyan niet op de ligplekken.
zeg maar de onderkant van zijn achterpoten en dan precies in het midden aan de achterkant.
waren ooit demodexplekken, kwamen ook mijten vanaf, maar is nooit meer haar op gekomen en de plekjes zijn gaan verhoornen.
worden trouwens ook steeds groter.
Da heeft al geproberd het weg te schrapen, maar dat heeft gene succes.
die plekken raken de grond dus niet eens als hij ligt ;D
ik weet het, het blijft een vreemd geval, mijn lieve qytje ;D :'(
Door Paul_Barte
#65291
Qyan moeten we voor het gemak maar ff niet meerekenen ;)
Die hond kan (helaas) al heel lang niemand meer volgen :-\
Geloof niet dat ik 1 hond ken die meer onderzoeken heeft gehad als Qyan zonder ook maar ene sikkepit te zijn opgeschoten :'(
Door magda
#65497
Paul heb je wel eens van Molkosan gehoord, mensen gebruiken het met groot succes tegen schimmels
zou ik dat niet kunnen proberen?
Het is een product van dr Vogel
Door magda
#65501
Paul wat ben je eigenlijk, een dierenarts?
Voedseldeskundige?
Jij bent tegen granen hè? maar bedoel je dan gekookte granen?
Of granen in het algemeen?
Honden in de natuur eten toch heel wat grassoorten daar zitten toch ook granen in.
Wat denk je van Boekweit en van gestampte kikkererwtenmeel om te geven. ????
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door