Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#651731
Ik weet dat de temperatuur van een hond zo tussen de 38 en 39 graden moet zitten. Maar dat is ook verschillend bij de rassen.

Nu heb ik echt al heeeel lang niet meer de temp van mijn honden gemeten. Puck heeft vorige week haar poot opengehaald en best wat bloed verloren. Ze voelde toen ook koud en we hebben haar goed warmgehouden, geen temp gemeten.

Nu vind ik haar sindsdien nog steeds wat sloom. Soms heeft ze opwellingen en speelt ze, maar met de wandelingen sukkelt ze mee aan de riem. Wil bijna niet plassen en poepen (omdat ze aan de riem loopt waarschijnlijk en ze dat niet gewend is dat de gehele dag te moeten).

Net heeft ze dus weer zo suf meegelopen en niet geplast. Dus thuis een thermometer in haar achterste geschoven en haar temp is 37,5. Tegen de lage grens aan dus.

Nu ben ik benieuwd of dat normaal is voor een dalmatier en soortgelijke rassen. Ik hou het iig de komende tijd even wat beter in de gaten!
#651738
Ik denk dat het per hond verschillend is wat zijn temperatuur normaal gesproken is. Ik weet bijvoorbeeld dat Phoebe haar normale temperatuur rond de 38,6 zit en die van Spike 38,1 graden.

Ik hoop dat Puck snel weer de oude is. Kan het zijn dat ze heel gevoelig is voor stemmingen? Als ik down ben dan is Spike daar ook heel gevoelig voor, aan Phoebe merk ik daarentegen niks.
#651742
Elise schreef: Ik denk dat het per hond verschillend is wat zijn temperatuur normaal gesproken is. Ik weet bijvoorbeeld dat Phoebe haar normale temperatuur rond de 38,6 zit en die van Spike 38,1 graden.

Ik hoop dat Puck snel weer de oude is. Kan het zijn dat ze heel gevoelig is voor stemmingen? Als ik down ben dan is Spike daar ook heel gevoelig voor, aan Phoebe merk ik daarentegen niks.
Ik ga vanavond Storm ook eens temperen om te zien wat zijn normale temperatuur is. En dat de komende week nog een keer herhalen op hetzelfde tijdstip, om te zien wat bij hem normaal is. Puck hou ik gewoon nog even in de gaten. Iedere hond is dus uniek, dus ook zijn temperatuur. Bedankt!

Of ze gevoelig is voor stemmingen? Nooit zo bewust ervaren. Wel is vorige week de buurman begonnen met zijn keuken te slopen en dat maakt een giga lawaai. Toen ik thuis was overdag, bleven ze de hele dag in de mand in de gang. Nu denk ik dat dat komt door het lawaai. Maar dat zal geen gevolgen hebben op haar doen buiten... Ze is gewoon loom en niet vooruit te branden.
#651745
Vind 37,5 ook wel wat laag :-\. Gitte (zo'n 33 kilo) heeft normaal rond de 38,5, maar zoals Elise al zegt, het is hond afhankelijk. Van Fedor weet ik eerlijk gezegd zijn normale temperatuur niet eens.
Zou haar goed in de gaten houden, en als je het niet vertrouwd naar de DA. Veel bloedverlies is natuurlijk wel een aanslag op je gestel. Sterkte ermee.

Oja, Bij Gitte denk ik ook weleens wat loopt dat beest te sjokken, totdat ik dan ineens een ander pad insla, dan is ze weer hartstikke allert en loopt vrolijk en kwiek mee ::). Dus het feit dat ze nu aan de lijn moet lopen en misschien ook wel kortere rondjes, kan ook meewerken aan haar lusteloosheid. :-\
#651756
Net even met de DA gebeld. De lusteloosheid kan komen door de korte antibioticakuur die gisteren voor het laatst gegeven is. Dat komt deze dagen wel goed. Haar temperatuur vond ie wel wat laag en raar. Dus dat moet ik maar even in de gaten houden en als ik het niet vertrouw.... langskomen.

Ben blij dat Puck het allemaal oke vind als ik aan haar zit en bijvoorbeeld moet temperaturen. Anders werd het nog een gevecht ook.
#651803
Een hond hoort tussen de 38.0 en 39.0 te hebben, 37.5 is inderdaad wat laag. Hoe voelt ze verder aan? Zijn haar voetjes en oren niet koud? Zijn haar slijmvliezen (ff in de mond kijken) roze?

Nogmaals temperaturen wil ook wel eens helpen. Soms hebben ze net een wind gelaten en dan meet je een te lage temp.
#651805
Dorothea2 schreef: Een hond hoort tussen de 38.0 en 39.0 te hebben, 37.5 is inderdaad wat laag. Hoe voelt ze verder aan? Zijn haar voetjes en oren niet koud? Zijn haar slijmvliezen (ff in de mond kijken) roze?

Nogmaals temperaturen wil ook wel eens helpen. Soms hebben ze net een wind gelaten en dan meet je een te lage temp.
Ze voelt wisselvallig aan. Soms vind ik haar koud aanvoelen, soms warm. Maar dat is altijd van meerdere factoren afhankelijk. Hoe warm zijn je eigen handen, etc. Haar oren zijn wel vaker koud. Slijmvliezen ga ik zo thuis even checken. Dan ga ik gelijk opnieuw temperaturen. Anders is het weer zo laat op de avond, bij mensen wil dat ook nog wel eens verschil maken. Weet niet of dat ook zo bij honden is?
#651838
MIjn ervaring is ook dat de thuis thermometers toch niet zo nauwkeurig zijn. Ik meet hier ook regelmatig onder de 38 graden en dat lijkt redelijk normaal te zijn. De ene hond is wat warmer dan de ander.

Ik zou het in ieder geval goed in de gaten houden en desnoods even bij de da laten meten. Ik zal ff een paar honden voor je gaan meten.
#651842
Erna schreef: MIjn ervaring is ook dat de thuis thermometers toch niet zo nauwkeurig zijn. Ik meet hier ook regelmatig onder de 38 graden en dat lijkt redelijk normaal te zijn. De ene hond is wat warmer dan de ander.

Ik zou het in ieder geval goed in de gaten houden en desnoods even bij de da laten meten. Ik zal ff een paar honden voor je gaan meten.
Hé zal ik zondag een goede thermometer voor je meenemen? Ruilen voor Harley  ;) ?

Nee hoor, je mag hem zo van mij hebben, ik spaar tenslotte weer een entreebewijs uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door