Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jean
#651537
Hallo Allemaal,
Mijn teefje Chica krijgt kale plekken, iets wat ze nog nooit heeft gehad in de 6.5 jaar dat we haar hebben. Kan dat te maken hebben met de overgang naar barf? Wellicht ontgiften waar ik hier wel eens iets over lees?
Please advice.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#651550
Dat zou goed kunnen hoor.
Ook gaan momenteel veel honden door een extreme rui. Maar in eerste zou je aan ontgiften kunnen denken, dan zie je ook vaak een extreme rui en daarna de aanwas van een mooiere vacht.
De plekken jeuken niet neem ik aan?

In eerste zou ik niks doen, maar als het te gek wordt dan zou ik een reinigingskuur geven om het systeem wat sneller op te schonen.
Door Jean
#651575
Angelique schreef: Dat zou goed kunnen hoor.
Ook gaan momenteel veel honden door een extreme rui. Maar in eerste zou je aan ontgiften kunnen denken, dan zie je ook vaak een extreme rui en daarna de aanwas van een mooiere vacht.
De plekken jeuken niet neem ik aan?

In eerste zou ik niks doen, maar als het te gek wordt dan zou ik een reinigingskuur geven om het systeem wat sneller op te schonen.
Dank je Angelique,
Ze begint inderdaad te verharen maar op haar rug en linkerlies zit een kale plek. Ik ga lekker door met vlees ipv brokken en kijk het "even" aan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#651613
Jean schreef: Wat bedoel je trouwens met een reinigingskuur?
Een kuurtje van een middel wat "rommel" uit het lichaam verwijderd. Chorella, Groene Leem, Drainage comp., Petogen.....dat werk.
Door Audrina
#651616
Jean schreef: Nog nooit van gehoord. Mocht het nodig zijn, waar kan ik dat kopen?
Chlorella & groene leem kan je halen bij winkels zoals de Tuinen, kruiderij Minerva (in de hoven in Delft) en vaak ook bij reform- of natuurwinkels.
Petogen en Drainage Compositum (groene os?) kan je bestellen bij dumuchi of edera of ff op google zoeken.  ;)
Door 202Spots
#651617
Enn traagwerkende schilklier kan ook kale plekken op de zijkant veroorzaken...
~~~~
http://users.telenet.be/schnauzercaress ... dklier.htm
Door het tekort aan schildklierhormoon wordt de stofwisseling trager waardoor de hond sloom, traag en dikker wordt zonder dat hij meer eet. Hij is niet meer zo actief, slaapt veel, kijkt soms een beetje treurig uit zijn ogen en wil niet zo graag meer mee uit.
Ook wil de hond graag op warme plekken liggen.

Een belangrijke aanwijzing voor deze aandoening zijn huidafwijkingen. De flanken kunnen kaal worden (symmetrische kaalheid) waarbij de huid soms een zwarte kleur krijgt. Door verlies van de ondervacht ziet de vacht er dun uit en kunnen er zelfs huidontstekingen ontstaan. Zelden vertoont een patient al deze verschijnselen tegelijkertijd! Omgekeerd kunnen de beschreven verschijnselen vele andere oorzaken hebben.

Of hier staat iets over TEveel zinc..

http://www.stichting-ierse-wolfshond.co ... lekken.htm
Door Jean
#651620
202spots schreef: Enn traagwerkende schilklier kan ook kale plekken op de zijkant veroorzaken...
~~~~
http://users.telenet.be/schnauzercaress ... dklier.htm
Door het tekort aan schildklierhormoon wordt de stofwisseling trager waardoor de hond sloom, traag en dikker wordt zonder dat hij meer eet. Hij is niet meer zo actief, slaapt veel, kijkt soms een beetje treurig uit zijn ogen en wil niet zo graag meer mee uit.
Ook wil de hond graag op warme plekken liggen.

Een belangrijke aanwijzing voor deze aandoening zijn huidafwijkingen. De flanken kunnen kaal worden (symmetrische kaalheid) waarbij de huid soms een zwarte kleur krijgt. Door verlies van de ondervacht ziet de vacht er dun uit en kunnen er zelfs huidontstekingen ontstaan. Zelden vertoont een patient al deze verschijnselen tegelijkertijd! Omgekeerd kunnen de beschreven verschijnselen vele andere oorzaken hebben.

Of hier staat iets over TEveel zinc..

http://www.stichting-ierse-wolfshond.co ... lekken.htm
Ze is juist zeer actief en gaat graag aan het werk voor me. Heb vandaag van ca. 9.30 u tot 16.30 u getraind met de honden. Ik ga de artikels (raar woord) nog lezen maar ik denk dat ik zo naar bed ga. Was voor mij ook een vermoeiende dag........ :D :D :D. Eerst nog ff naar buiten met de hondjes en dan toch nog ff spieken op barfplaats.
P.s. hoe is het met de schakelaar?
Door Jean
#651622
Audrina schreef: Chlorella & groene leem kan je halen bij winkels zoals de Tuinen, kruiderij Minerva (in de hoven in Delft) en vaak ook bij reform- of natuurwinkels.
Petogen en Drainage Compositum (groene os?) kan je bestellen bij dumuchi of edera of ff op google zoeken.  ;)
HD = Hartelijk Dank
Door Jean
#651629
Jean schreef: Ze is juist zeer actief en gaat graag aan het werk voor me. Heb vandaag van ca. 9.30 u tot 16.30 u getraind met de honden. Ik ga de artikels (raar woord) nog lezen maar ik denk dat ik zo naar bed ga. Was voor mij ook een vermoeiende dag........ :D :D :D. Eerst nog ff naar buiten met de hondjes en dan toch nog ff spieken op barfplaats.
P.s. hoe is het met de schakelaar?
Ben ik toch nog even. Heb de linkjes gelezen 202Spots maar ik kan mij niet voorstellen dat dat het is. Ze is juist zeer actief, zoals altijd en is zeker niet te dik. Het enige wat anders is is barf ipv brokken. Ik houd het goed in de gaten. Thanks anyway!! :) :) :)
Door dunja
#651909
Hoi Jean,

Ik zou het nog even aanzien. heb sinds een tijdje een nieuwe hond erbij. deze stond ook op brokken, en had deze overgezet op barf. Zij kreeg ook extreem veel kale plekken. Ook hier op bp gezet, maar toch voor de zekerheid naar de da.
daar konden ze niets vinden, werd naar het lab opgestuurd ook niets. maar wel 120 euro lichter. En madame zit ineens weer super mooi in haar velletje. Beter dan het eerst was. Dus denk toch dat het ontgiften was, mischien in combi met de rui.
Door Jean
#651911
dunja schreef: Hoi Jean,

Ik zou het nog even aanzien. heb sinds een tijdje een nieuwe hond erbij. deze stond ook op brokken, en had deze overgezet op barf. Zij kreeg ook extreem veel kale plekken. Ook hier op bp gezet, maar toch voor de zekerheid naar de da.
daar konden ze niets vinden, werd naar het lab opgestuurd ook niets. maar wel 120 euro lichter. En madame zit ineens weer super mooi in haar velletje. Beter dan het eerst was. Dus denk toch dat het ontgiften was, mischien in combi met de rui.
Oke thanks Dunja. Zal wel goed komen. Ik zet haar eerst maar 1.5 week op kvv icm barf. Ja ja 6.5 jaar brokken en dan barf........... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door