Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door melanie
#651227
Ik heb uitbreiding van Dolina, een tatrateefje van nu 16 weken.
Ze krijgt nu Energique nr 2 en doet het er goed op.

Maar mijn vraag is, wanneer zal ik overgaan op nr 1?
De tatra is een groot ras, schofthoogte tussen 60cm en 65 cm, gewicht van een teven kan 45 tot 50 kilo worden.

Groetjes Melanie
Door Ziviaantje
#651250
Ik zou geen puppyvoer geven, ze groeien al snel zat  ::) Ik zou haar gewoon op volwassen voer zetten. Indy heeft nooit op puppyvoer gestaan, nou ja, alleen 1 zak royal canin van de fokker  ;) Sinds ze KVV krijgt heeft ze gweoon volwassen voer.
Door fester
#651959
[quote="melanie"]
Ik heb uitbreiding van Dolina, een tatrateefje van nu 16 weken.
Ze krijgt nu Energique nr 2 en doet het er goed op.

Maar mijn vraag is, wanneer zal ik overgaan op nr 1?
De tatra is een groot ras, schofthoogte tussen 60cm en 65 cm, gewicht van een teven kan 45 tot 50 kilo worden.

Groetjes Melanie
[/quote]

Hoi ik heb een Pyreneese berghond een pup. Nou ja haast nu 5mnd oud. Toen we ze hebben gehaald hebben met 8 weken hebben we haar gelijk op kvv gezet. Niets geen puppy kvv. Wij voeren Bibbi alle soorten. En ze krijgt vuile pens en vleesbot. En ze doet het er supper op. We wegen haar iedere week op een vaste dag en houden zo ongeveer 50 gr per kg aan. En ze komt zo 1 a 2 kg per week aan. Maar voelen natuurlijk wel aan haar ribbetjes. Vinden we haar iets te worden dan geven we er niets bij en houden het gewoon op het aantal gram wat ze die week er voor had.
Door melanie
#652087
Dus jullie zeggen gewoon volwassen voer geven, nu hadden ze de laatste keer geen nr 2 en heb nr 1 meegenomen dus dat eet ze nu. Moet zeggen dat ik zelf geen verschil zie.

Ik moet het bestellen en krijg heb straks dus nog een doos en daarna dus nr 1.
Door fester
#652373
[quote="melanie"]
Dus jullie zeggen gewoon volwassen voer geven, nu hadden ze de laatste keer geen nr 2 en heb nr 1 meegenomen dus dat eet ze nu. Moet zeggen dat ik zelf geen verschil zie.

Ik moet het bestellen en krijg heb straks dus nog een doos en daarna dus nr 1.


[/quote]
Allemaal onzin!!!! In de natuur hebben ze ook geen puppy, volwassen en senioren vlees. Het is ook goed om het een beetje af te wisselen. Dus keertje spiervlees, of lekker vuile pens. Als die van mij pens krijgt dan wordt ze helemaal gek. Staat ze te rukken en te trekken. Goede bezigheid voor ze ook. Lekker eitje over het eten. Allemaal goed. :D
Door Twiz
#659371
[quote="fester"]
Allemaal onzin!!!! In de natuur hebben ze ook geen puppy, volwassen en senioren vlees. Het is ook goed om het een beetje af te wisselen. Dus keertje spiervlees, of lekker vuile pens. Als die van mij pens krijgt dan wordt ze helemaal gek. Staat ze te rukken en te trekken. Goede bezigheid voor ze ook. Lekker eitje over het eten. Allemaal goed. :D
[/quote]

Hele jonge wilde honden en wolvenwelpen eten opgebraakt voedsel van de ouderdieren, dus geen volwassen wolvenvoer. Zelfs onze gedomesticeerde teven doen dat weleens, voorverteerd voedsel braken voor de pups.

Als een pup eenmaal bij de fokker vandaan gaat met acht weken kunnen ze wat mij betreft ook wel al gewoon volwassen kvv eten. Dat deed ik zelf ook met Twizzle.
Maar met name bij het spenen mag het best wel gemalen/voorverteerd zijn.

Maar vanaf een week of acht mogen ze hun tanden best leren gebruiken, die hebben ze niet voor niets.
Alleen met barf is het denk ik de eerste tijd wat lastiger om  genoeg variatie te  vinden omdat die tandjes nog niet zo snel ribben weg werken, maar dat is hier niet aan de orde.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#659372
Als je kvv geeft is het mijns inziens echt onzin om de puppen uitvoering te geven. Ik zou juist zoveel mogelijk afwisseling geven. Dus verschillende merken en smaken afwisselen. En af en toe wat anders erbij geven (kippennekje, eitje, sardientje).
Door K@rin
#659425
[quote="melanie"]
Ik heb uitbreiding van Dolina, een tatrateefje van nu 16 weken.
Ze krijgt nu Energique nr 2 en doet het er goed op.

Maar mijn vraag is, wanneer zal ik overgaan op nr 1?
De tatra is een groot ras, schofthoogte tussen 60cm en 65 cm, gewicht van een teven kan 45 tot 50 kilo worden.

Groetjes Melanie
[/quote]

Het is helemaal niet nodig om ze de puppyversie te geven.
Puppen bij mij geboren (Pyreneese Berghond) krijgen al vanaf 4 weken de Carnibest Natuur, dat is alleen iets fijner gemalen dan de volwassen versie, maar de samenstelling is precies hetzelfde.
Vanaf ca. 6 weken krijgen ze gewoon de iets grovere versie.
Door K@rin
#659426
[quote="fester"]
Hoi ik heb een Pyreneese berghond een pup. Nou ja haast nu 5mnd oud. [/quote]

Hé wat leuk, ik zie dit nu pas !
Wil je eens een foto laten zien ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door