Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Siete
#651183
:( :(
Ik heb mezelf eerst door alle leestof hier door geworsteld. Een goed begin is het halve werk dacht ik zo........toen zo veel mogelijk variatie proberen te bemachtigen. Inkopen gedaan en menu´s samengesteld afgestemd op de honden.
Maar nu kom ik tot de volgende ontdekkingen...........
één haalt zijn neus op voor haring, sardien en zalm, nr. twee houdt de ene dag wel van kip, de volgende dag kijkt hij het echt niet aan, nr is eigenzinnig met lever en hart.
Hoe lossen jullie dit op.
Drie honden laten barfen vindt ik zo al lastig genoeg. Als ik ook nog rekening moet gaan houden met wat de een juist wel lust en de ander niet. dan ben ik toch bang dat ik langzaam aan wanhopig ga worden. :-[ :-[
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#651189
Lastig hoor. Ik heb ook 3 honden en tot nu toe is er maar 1 die iets niet lust nl. hele vissen en konijn.
Als jouw hond de ene dag wel kip lust en de andere dag niet denk ik dat het er meer aan ligt dat ie niet zo veel trek heeft en dan is zoals Tineke al zei een daggie vasten misschien een goede optie.

Gr. Jolanda
Door tieneke
#651191
JolandaB schreef: Lastig hoor. Ik heb ook 3 honden en tot nu toe is er maar 1 die iets niet lust nl. hele vissen en konijn.
Als jouw hond de ene dag wel kip lust en de andere dag niet denk ik dat het er meer aan ligt dat ie niet zo veel trek heeft en dan is zoals Tineke al zei een daggie vasten misschien een goede optie.

Gr. Jolanda
En lusten ze hier echt iets niet dan passen we daar gewoon een mouw aan vast en wordt het desbetreffende barfdeel gewoon geschrapt...maar na enkele maanden lusten ze toch weer ineens?  ::) konijn.... :-X
Had zo'n gigantische Tsjechische -stunt-aanbieding dat zelfs de Nollebakkers het weer aten!!!! ;D ;D ;D ;D
Boeffiesssss!!!
Door hellenbanjerbo
#651221
kwestie van wennen. eerst lieten die verwende krengen hier ook de dure sardines liggen, de groentenmix moest met van alles opgeleukt worden, de gratis verkregen en oh zo gezonde zalmkoppen werden gebruikt om ijverig in te gaan liggen rollen. maar nu eten ze alles. als ik denk dat ze wel weer eens kapsones kunnen krijgen geef ik ze de dag er voor een kleine maaltijd. dat eten ze wel. maar misschien heb ik wel gewoon geluk met mijn doggiez, ach dat weet ik wel zeker.
Door Xada
#651271
Ik heb ook drie honden en als er één iets niet opeet heeft die pech gehad. De volgende dag eten ze meestal wel weer.
Door Lizzy
#651281
Ik zie precies wanneer mijn honden iets niet lekker vinden of iets walgelijk vinden. Brutus en Linga vinden wel eens iets niet lekker (en eten het dan gewoon op, zonder smaak) maar zelden iets walgelijk. Kan eigenlijk niks bedenken wat ze echt walgelijk vinden. Pinkel vindt een aantal dingen echt walgelijk. Wild (eend, kwartel, hert) en dat moet ze gewoon echt niet. Als ze het wel eet: kotst ze het ook weer uit ook. Ze vindt zalmkop gewoon walgelijk. Zij krijgt kalkoennek, die andere twee een zalmkop. Opgelost.

Vanmorgen: ik geef ze wilde eend. Nou, ze motten het niet hoor. Alle drie niet. En als Linga en Brutus iets niet eten, dan eten ze het niet en nooit. Dus dit gaat in de kliko en krijgen vanmorgen dus niks.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 22 okt 2006, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#651287
Penny en Kyra eten ook geen sardientjes meer. Het begon met lange tanden, toen een periode dat Kyra er wat aan stond te likken en Penny het een half uur later weer uitkotste. Ik heb het daarna nog een paar keer geprobeerd met steeds als resultaat dat Kyra er wat aan likte en Penny de sardientjes een half uur later uitkotste. Toen ben ik maar gestopt. De dames krijgen nu zalmfilet en tonijnsteak. Spike eet nog steeds probleemloos en met smaak sardientjes. Gelukkig lusten ze verder alles wat ik ze voorzet  ;)
Door Siete
#651288
Als ik jullie reactie´s zo lees dan moet ik misschien nog niet de hoop opgeven. Het vreemde is eigenlijk dat ze juist de dingen, waarvan ik verwacht had, dat ze het verschrikkelijk zouden vinden, graag eten!! :-\
De dingen waarvan ik dacht dat ze het wel lekker zouden vinden, laten ze liggen.
Op zich natuurlijk inderdaad niet zo erg, maar ik ben wel bang dat ik ze daardoor iets te kort doe.........bovendien moet ik er dus als een soort politieagent bij blijven, want anders vreten ze bijv. de lever van de ander ook op. Ben daardoor weer bang voor overdosering. Er zijn natuurlijk wel oplossingen voor.......met een boekje bijhouden wat ze zoal van elkaar stelen en dus de vervolg maaltijden daar weer op aanpassen, maar nogmaals. Ik vind het puur ingewikkeld worden.
Neem nou vanochtend. Gister hebben ze een hlave hoeveelheid gekregen, ik dacht........niet eten? dan maar honger lijden  ;)
Nou dus joelen....vanochtend, het kon niet snel genoeg gaan, toen de bak met ontdooide zaken uit de kast kwam.
Lever, spiervlees, nek en een lamsrib.
Daar als desert bij een mengsel van banaan, appel en bramen met wat kwark.
Wat denk je????????????????????
Het fruitmengsel met kwark en de lamsrib ging erin als koek. De rest..............staat/ligt er nu nog............we zijn twee uur verder..........ik heb het weggehaald! Vanavond krijgen ze het weer voor geschoteld :yucky:
1 van mijn honden kan het wel hebben, die moet toch wat afvallen, maar de anderen????
Ik moet dus nu gaan bepalen wat ze morgen eten. Nou dat wordt dus weer een gok. Als dit spul de hele dag heeft gestaan, durf ik ze dat morgen niet weer voor te schotelen. In de koelkast kan ik het niet kwijt, want dan dreigt mijn echtgenote te verhuizen.
Moet dus allemaal wel heel erg wennen hoor! :-\
Door SamEnMoos
#651289
Gister gaf ik Pens met groente er door, voor het eerst en Sam moest het niet terwijl ze gek is op pens. Moos schoffelde het wel leeg maar ik geef Sam dan echt niets anders. Nu krijgt ze iets minder groente er door en als ze het weer laat staan, pech, dan krijgt ze vanavond weer wat anders. Ik heb daarom ook eerst 2 weken van alles kleine beetjes gekocht en heb aan de hand van die resultaten een menu samengesteld met dingen die ze dus echt lekker vinden en helaas groente vinden ze beide niet echt het je van het dus gaan die hoeveelheden naar beneden om er aan te wennen. Ik heb dan liever 4 of 5 soorten die ze wel lusten dan dat ik 8 soorten koop en ze het laten staan. Kip, Kalf, Lam en Rund vinden ze heerlijk en daar hou ik het dan ook bij. Vis vinden ze wel lekker maar niet als hele maaltijd dus krijgen ze er af en toe 1 of 2. Maar iets anders neer zetten als ze een keer geen trek er in hebben doe ik niet. Dan maar "vasten" .
Door Lizzy
#651300
Siete schreef: Als ik jullie reactie´s zo lees dan moet ik misschien nog niet de hoop opgeven. Het vreemde is eigenlijk dat ze juist de dingen, waarvan ik verwacht had, dat ze het verschrikkelijk zouden vinden, graag eten!! :-\
De dingen waarvan ik dacht dat ze het wel lekker zouden vinden, laten ze liggen.
Op zich natuurlijk inderdaad niet zo erg, maar ik ben wel bang dat ik ze daardoor iets te kort doe.........bovendien moet ik er dus als een soort politieagent bij blijven, want anders vreten ze bijv. de lever van de ander ook op. Ben daardoor weer bang voor overdosering. Er zijn natuurlijk wel oplossingen voor.......met een boekje bijhouden wat ze zoal van elkaar stelen en dus de vervolg maaltijden daar weer op aanpassen, maar nogmaals. Ik vind het puur ingewikkeld worden.
Neem nou vanochtend. Gister hebben ze een hlave hoeveelheid gekregen, ik dacht........niet eten? dan maar honger lijden  ;)
Nou dus joelen....vanochtend, het kon niet snel genoeg gaan, toen de bak met ontdooide zaken uit de kast kwam.
Lever, spiervlees, nek en een lamsrib.
Daar als desert bij een mengsel van banaan, appel en bramen met wat kwark.
Wat denk je????????????????????
Het fruitmengsel met kwark en de lamsrib ging erin als koek. De rest..............staat/ligt er nu nog............we zijn twee uur verder..........ik heb het weggehaald! Vanavond krijgen ze het weer voor geschoteld :yucky:
1 van mijn honden kan het wel hebben, die moet toch wat afvallen, maar de anderen????
Ik moet dus nu gaan bepalen wat ze morgen eten. Nou dat wordt dus weer een gok. Als dit spul de hele dag heeft gestaan, durf ik ze dat morgen niet weer voor te schotelen. In de koelkast kan ik het niet kwijt, want dan dreigt mijn echtgenote te verhuizen.Moet dus allemaal wel heel erg wennen hoor! :-\
Het is vandaag niet echt erg warm. Als ik jou was, stopte ik het eten in een emmer (afdekken) en legde ik het in de schuur of zette ik het ergens buiten (waar er niemand bij kan). Dan is het morgen echt nog wel goed hoor! Het zijn honden!
Door Lil
#651310
Ik heb het ook sinds twee weken in een afgesloten emmer in de schuur staan. Voor het 's zomers heb ik de luxe om over twee koelkasten te beschikken, juist vanwege die luchtjes en de ruimte die het in beslag neemt... Voorheen deed ik het altijd in tupperware bakjes, die sloten luchtdicht af. Grote stukken nam ik het 's zomers gewoon kort van tevoren uit, was toch zo ontdooit (goed afdekken tegen de vliegen) en anders net als nu in de schuur.
Door Sella
#651704
Ik doe ook gewoon weer in de schuur wat hij gister niet allemaal opgegeten heeft.
Wij hebben dan geen scheidingsdreiging als er in de zomer een paar dagen oude zalmkop in 4 lagen verpakking de koelkast weer ingaat, maar om te zeggen dat wij dan blij zijn met onze koppige woef is anders.
In de zomer gooi ik het wel na 3 dagen weg ivm die groene vliegen die soms een feestje vieren op het vlees.
Maar nu eet hij trouwens ook grager dus is het een restje van iets wat nog over is.
Dat gaat de volgende dag ook wel en soms krijgt hij een dag wat minder om de trek op te rekken voor morgen.
Door Jean
#651759
Ik heb voor mijn teefje Chica KVV besteld bij CN. Barf doet ze erg moeilijk over behalve pens en lamsvlees. Ik laat haar eerst maar eens 2 weken wennen aan kvv. Narco vreet echt alles. Staat bv te scheuren en te trekken aan een zalmkop..... Echt leuk gezicht  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door