Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dribbeltje
#649986
Beste mensen allemaal,
Ik heb een kleine yorkshire terriër van 13 jaar. Ze is heel behoorlijk ziek. Ze is pas geopereerd aan allemaal tumortjes, en nog nauwelijks terug opgeknapt of ze heeft er weer iets nieuws bij. Epilepsie. De medicijnen die de dierenarts voor had geschreven waren ook niet zo'n succes, ze reageert er heel erg gevoelig op. Om een lang verhaal kort te maken. Het lijkt of ze lichamelijk helemaal op is, en die pillen van de dierenarts maken haar leven alleen nog maar zwaarder. Nu hoorde ik dat zo'n Barf-dieet ook heel veel kan helpen bij epilepsie. Dus ik ben direct naar de dierenwinkel gehold, en heb om is te beginnen zo'n pak vers vlees gehaald. Orgaanvlees. Uit de diepvries. Ze heeft heel haar leven brokken gegeten (ik heb altijd gedacht dat Royal Canin harstikke goed was!!! tot ik over dit dieet hoorde), dus hoe moet ik het nou aanpakken? Ze is tevens ernstig ziek en is heel erg lusteloos. Ik hield haar een schoteltje voor met wat van dat orgaanvlees, en ze at heel langzaam, maar ze at wel!!! Ze leek het zelf erg lekker te vinden. Nu ben ik in staat om alle brokken direct het huis uit te gooien, en hier mee aan de slag te gaan. Is dat verstandig? En omdat ze zo ziek is, is het dan nog steeds raadzaam om rauw vlees te geven, of moet ik het misschien toch even koken van te voren?  Dankje wel alvast voor jullie hulp!!!! :(
Door 202Spots
#649995
Wat naar dat je hondje dit er nu bij krijgt!
Maar het is 'n beetje moeilijk om precies te vertellen wat je het beste kan doen...kan je iets meer vertellen?
Waar is ze nog meer ziek van?
Wat voor medicijn krijgt ze? Kan ze de seizures hebben gehad als reactie op de medicijn? Hoe vaak heeft ze seizures gehad?
Of is het medicijn voor de epilepsy?
En welke andere medicijnen krijgt ze allemaal en waarvoor?

Het is idd beter om vers of rauw voer te geven aan honden met epilepsy, er zitten geen smaak en kleurstoffen in en geen spul tegen bederven.
Inplaats van de orgaan mix,wat dus alleen maar orgaanvlees heeft (denk ik) kan je beter de complete voer kopen, dat heeft vlees met gemalen bot, orgaanvlees en soms ook de groentes allemaal in de ene verpakking.
Anderen kunnen je misschien meer vertellen welke je het beste kan geven.
Tenzij ze ook iets met haar maag of darmen heeft, kan je beter rauw geven en de kant en klaar voer heeft ook botten erdoor, en die mogen dus NIET gekookt worden.
Wanneer er geen andere keus is dan gekookt eten te geven, dan kan je alleen 't vlees/kip e.d  zelf koken en dan vlees van 't bot halen.
Door ~Joke~
#650004
Honden die op zo'n leeftijd epilepsie krijgen is vaak meer aan de hand. Het zou nog een reactie op de narcose kunnen zijn maar meestal zie je dan zo'n reactie bij ontwaken uit de narcose. Als de medicijnen niet helpen en ze er alleen maar zieker van wordt zou ik, als het mijn hond was,  in overleg met de da haar er langzamerhand vanaf halen. Zijn de nieren wel ok? Rauw voeren is alleen maar goed ik zou zelf om te beginnen eerst kiezen voor energique 4 kijken hoe het gaat. Als ze rauw tenminste verdraagt. Eerst eens in 3 keer verdeeld over de dag.
Door Sennaruby
#650034
Ik ben het met Joke eens dat er hoogstwaarschijnlijk een onderliggende oorzaak is voor de aanvallen. Medicatie zal in dat geval niet helpen. Het is dus noodzakelijk om je hond heel uitgebreid te laten onderzoeken. Aangezien je hondje al zoveel last heeft van tumoren zou het misschien kunnen dat er ook een tumor kunnen in de hersenen zit bijvoorbeeld... Ik hoop het niet voor je, maar het is een mogelijkheid. Maar die narcose kan ook zeker een trigger zijn geweest... Het is een moeilijk te vatten aandoening, maar het lijkt me zeer verstandig van je om haar lekker vers te gaan voeren, vooral als ze het zo lekker lijkt te vinden! Daarvoor ben je hier zeker op het goede adres.

Groetjes,

Fieke
Door dribbeltje
#650382
dankje wel voor jullie reacties vindt ik echt heel erg fijn. Het medicijn dat ik haar moest geven was fenobarbital. Doordat ze er zo slecht op reageerde heb ik haar al anderhalve dag niks meer gegeven. Vandaag terug naar de dierenarts geweest, en die hebben gezegd dat ik haar beter kan laten inslapen. Ze heeft vorige week een beroerte gehad, vervolgens ineens epilepsie erbij gekregen, blind geworden. En inmiddels is ze helemaal op. Ze laat ontlasting lopen en kan niet meer op haar benen staan. Of het door die medicijnen komt weet ik niet, wat ik wel weet is dat het gigantisch berg afwaarts met haar ging sinds ze die medicijnen kreeg. Morgen komt de dierenarts en laten we haar inslapen gewoon thuis in haar eigen mandje. Ik vindt het verschrikkelijk. Vandaag heeft ze weer wat vers vlees gehad en ondanks dat ik het met een lepeltje in haar mondje moest leggen vondt ze het wel lekker. Ik heb nog 1 yorkshire terriër ookal aardig op leeftijd (en gelukkig nog kern gezond!!)  en die geniet ook heel erg van dat verse vlees. Zij krijgt geen brokken meer, en alleen nog vers vlees. Ik ga al jullie tips is goed doorlezen, en de brokken zijn bij mij defenitief de deur uit! Nogmaals allemaal harstikke bedankt voor de reacties. Voor mijn kleine dribbeltje is het helaas te laat, maar mijn andere hondje zal de rest van haar pensioen lekker vers vlees krijgen!!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#650391
dribbeltje schreef: dankje wel voor jullie reacties vindt ik echt heel erg fijn. Het medicijn dat ik haar moest geven was fenobarbital. Doordat ze er zo slecht op reageerde heb ik haar al anderhalve dag niks meer gegeven. Vandaag terug naar de dierenarts geweest, en die hebben gezegd dat ik haar beter kan laten inslapen. Ze heeft vorige week een beroerte gehad, vervolgens ineens epilepsie erbij gekregen, blind geworden. En inmiddels is ze helemaal op. Ze laat ontlasting lopen en kan niet meer op haar benen staan. Of het door die medicijnen komt weet ik niet, wat ik wel weet is dat het gigantisch berg afwaarts met haar ging sinds ze die medicijnen kreeg. Morgen komt de dierenarts en laten we haar inslapen gewoon thuis in haar eigen mandje. Ik vindt het verschrikkelijk. Vandaag heeft ze weer wat vers vlees gehad en ondanks dat ik het met een lepeltje in haar mondje moest leggen vondt ze het wel lekker. Ik heb nog 1 yorkshire terriër ookal aardig op leeftijd (en gelukkig nog kern gezond!!)  en die geniet ook heel erg van dat verse vlees. Zij krijgt geen brokken meer, en alleen nog vers vlees. Ik ga al jullie tips is goed doorlezen, en de brokken zijn bij mij defenitief de deur uit! Nogmaals allemaal harstikke bedankt voor de reacties. Voor mijn kleine dribbeltje is het helaas te laat, maar mijn andere hondje zal de rest van haar pensioen lekker vers vlees krijgen!!!
Heel veel sterkte morgen. Het komt op mij over als de enige juiste beslissing.

Even nog over die medicijnen. Je schrijft dat je hondje een beroerte heeft gehad en daarna epilepsie en blind enz. Die beroerte zal een hersenbeschadeging hebben aangebracht en die beschadeging zal verantwoordelijk zijn voor de epileptische aanvallen en de blindheid e.d. Fenobarbital veroorzaakt bij aanvang alleen wat sloomheid, maar zal niet de oorzaak zijn van de klachten die jouw hondje heeft.
Door 202Spots
#650432
Achgoss....wanneer er zo weinig gedaan kan worden dan het het enige wat je nog voor haar kan doen wat je nu doet...je hebt de juiste beslissing gemaakt...geniet nog even van d'r,en dan veel sterke morgen....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door