Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#650224
Avalon heeft nu een enorm melkpakket. Helemaal gebobbeld ziet het er uit. Ik kan haar gewoon melken. Ik ben eer tot nog toe afgebleven, heb er alleen kampferspirutus op gedaan. Het lijkt alleen niet te helpen. Ik geef haar ook al veel minder eten. Stom van mij om kuikens te geven. Deze was ze helemaal aan het verzorgen (aflikken, wassen) en ze weigerde ze op te eten. Wat kan ik nog meer doen, dat minder eten geven en kampferspirutus? Ik heb helaas nergens puppies voor haar.
Door geer
#650227
Mja, mijn ervaring is dat je er niet echt weinig meer aan doen als ze al zo mega schijnzwanger is...
Door avalon
#650251
was ik zelf ook al bang voor. Puppen erbij leggen leek mij de oplossing voor haar, maar ja die hebben we niet.
Door Erna
#650253
Fietsen, wandelen, spelen, bezig houden ...enz enz ...Een schijnzwangere teef moet afgeleid worden van datgeen haar zo bezighoudt.....en zoveel mogelijk van de melkpakketten afblijven omdat je anders de boel alleen maar stimuleert.
Door geer
#650262
Happy Tail schreef: en is het geen idee om Abla vetsum te proberen of Pulsatilla?
Zoiets zou ik er inderdaad snel bij gaan geven. Mijn ervaring is wel dat die dingen beter werken als je ze vantevoren inzet, en niet als het al volop aan de gang is. Maar je kan haar zeker wat extra ondersteunen!
Door avalon
#650278
Albla vetzem helpt niet, heeft ze al een flesje van leeg (vorige week). Pulsatilla moet ik echt de eerste dag van de loopsheid geven dan werkt het perfekt, nu denk ik dat ik er niets meer mee opschiet. Ik ga zo wel even naar de DA om tabletjes te halen, want er zijn  ook geen moederloze pups in de buurt momenteel. Dus als ze niet op een natuurlijke manier van de schijndracht af kan dan maar andere middelen. Ze heeft ook al 1 ontstoken tepel, dus ik wil niet veel langer wachten. Voor de volgende keer ga ik korreltjes bestellen zodat ze die gelijk de eerste dag van de loopsheid krijgt, helpt het niet dan gaat gewoon alles eruit, dan is het probleem ook opgelost. Iedere keer schijnzwanger is ook niet alles, ook al heeft ze er geen last van. Het zal me trouwens ook niks verbazen dat ze nu schijnzwanger is omdat ik zwanger ben.
Door conleeuw
#650447
Veel wandelen, er uit, spelletjes doen, liefs buiten, dingen waar ze mee wil gaan liggen verzorgen weghouden, dus knuffels, en ook kuikens :-\........maar vooral veel wandelen en afleiden ;)
Gebruikersavatar
Door Riek
#650854
Dit las ik op een ander forum, misschien heb je er wat aan.

Hallo

Dringend gezocht: moederhond die net een nest pups gekregen heeft en plaats heeft voor enkele moederloze pups. Bij mijn nichtje op het werk is een stagiaire wiens hond 10 dagen geleden 10 pups geworpen heeft (kruising BC Duitse Herder). De moederhond is helaas enkele dagen geleden overleden en nu moeten ze alle 10 metd e fles grootgebracht worden. Dit is echter heel moeilijk. Indien iemand een hond weet die net een nestje heeft en enkele pups kan opvangen (in Noord Nederland) laat deze persoon dan contact met me opnemen op 0044-131-4668443 of 0044 777 444 1187 of via email.

Ik weet dat het erg lastig is, maar het zou goed zijn als het lukt.

Alvast bedankt,

Annette

(dit bericht mag doorgestuurd worden)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door