Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sander
#64870
Gisteren trof ik (tot m'n verbazing) in de koeling van de plaatselijke biowinkel rauwe koemelk aan. Heeft iemand leuke ideeen om dit te verwerken in het menu van de honden? Ik zat zelf te denken om er yoghurt of kefir van te maken. Lukt dat ook met rauwe melk? In de recepten van kefir die ik heb gezien moet de melk namelijk altijd eerst worden verwarmd.
Door laura
#64875
Volgens mij moet je dat verwarmen om de bacterien goed hun werk te laten doen..
Ik denk wel dat je het dan snel op moet eten..... Het is tenslotte minder lang houdbaar
Door Lizzy
#64927
Verwarmt of gekookt/gepasteuriseerd?

Ik zie eigenlijk niet zo waarom je geen rauwe melk zou kunnen gebruiken....?

Trouwens, ik geef rauwe melk (meestal geit) gewoon zo aan ze, als tussendoortje. En "vroeger" weekte ik mijn granen erin.

Groetjes, Lizzy
Door Jolly
#64961
chasey kreeg ook wel eens rauwe geiten of koeienmelk te drinken, toen ik nog op de kibo werkte.
Door 202spots
#65026
Sander schreef: Gisteren trof ik (tot m'n verbazing) in de koeling van de plaatselijke biowinkel rauwe koemelk aan. Heeft iemand leuke ideeen om dit te verwerken in het menu van de honden? Ik zat zelf te denken om er yoghurt of kefir van te maken. Lukt dat ook met rauwe melk? In de recepten van kefir die ik heb gezien moet de melk namelijk altijd eerst worden verwarmd.
Hi Sander...rauwe melk is nog beter!!

**1 to 2 cups of fresh milk [Most milk-types are acceptable, including whole milk, fat-reduced, non-fat, pasteurized and homogenized. Although I mostly enjoy fresh Certified bio-dynamic whole cow's milk or Goat's milk to culture kefir]**

en de melk hoeft niet opgewarmd te worden hoor.
Heb je deze sites gezien?
http://ftp.newave.net.au/~dna/kefirpage.html
http://ftp.newave.net.au/~dna/Makekefir ... _for_kefir
o.m
THE COMMON METHOD FOR CULTURING MILK-KEFIR

Pour fresh kefir grains in 750 ml [3 cup] glass jar and fill the jar with fresh milk [best not to fill jar more than 2/3 - 3/4 full]

Place a loose fitting lid on the jar and let sit at room temperature for approx. 24 hours, or until the milk has coagulated or has become sour to your liking [designate a spot for kefir fermentation e.g., in a cupboard away from direct sunlight]

Pour the contents into a non-metal strainer and strain the kefir into a container to separate the grains from the liquid kefir. What you've strained is kefir ready for consumption

Wash the jar then place the kefir grains from the strainer back into the washed jar. [Do not add kefir grains to a jar which is hot from washing!]
The whole process is simply repeated for the next batch
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 12 mar 2004, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door