Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#650021
Ik heb geen flets idee. Het staat er niet op. Daarom bewaar ik het ook rustig langer. Ik had van de week zelf oogontsteking en ik had nog een open flesje staat. Stond al een maandje of 4. Misschien wel 5. Toch gebruikt. Oogontsteking in 1 dag pleitos!
#650047
Voor alle oogdruppels geldt, dat ze een maand houdbaar zijn, na openen.

Oogdruppels moeten nl steriel zijn. Er zit wel een conserveermiddel in, maar dat kan ivm de gevoeligheid van het oog natuurlijk niet al te sterk zijn.

Het zijn waterige oplossingen, waarin bacteriën, schimmels en gisten zich snel kunnen vermeerderen.
Aangezien een aangedaan oog toch al gevoeliger is voor secundaire infecties, is het verstandig om oogdruppels zeker niet langer dan een maand na openen de gebruiken.
Ogen zijn erg gevoelig en je moet er zuinig op zijn!

Om besmetting van het flesje te voorkomen, is het belangrijk om de opening van het flesje niet in contact te laten komen met het oog of wimperharen.

Als je de druppels niet zo vaak nodig hebt, kan het handig zijn, om de losse ampulletjes te nemen.
Die zijn na openen 24 uur houdbaar(zijn niet geconserveerd)
#650060
Tinker schreef: Op de verpakking staat vermeld dat het tot 1 maand na opening houdbaar is.
Dat lees ik er hier ook vanaf.

@ Ine En omdat je het in je ogen gooit, of die van je honden kiep ik het na een maand toch echt weg.
Tegenwoordig gebruik ik als het nodig is de ampulletjes.
#650066
Angelique schreef: Dat lees ik er hier ook vanaf.

@ Ine En omdat je het in je ogen gooit, of die van je honden kiep ik het na een maand toch echt weg.
Tegenwoordig gebruik ik als het nodig is de ampulletjes.
Staat dat op het doosje zeker? (want die heb ik allang weggegooid).

Ja, ik ben hier misschien een beetje makkelijk mee hoor. Voordat ik de honden of mezelf druppel: was ik heel goed mijn handen. Het tuutje van de Similasan druppels komt niet in aanraking met het oog. Na het druppelen was ik weer mijn handen. En ik gooi alle oogdruppels na 1 maand weg, behalve de Similasan (omdat ik dus niet op het flesje kon vinden dat het na een maand weggegooid moest worden). En het werkt nog steeds als een tierelier...
#650073
Tja en toch gebruik ik het. Op dezelfde manier als Lizzy doet. 

Maar die ampullen daar moet je toch het halsje van afbreken? Dat vind ik dus doodeng. Ik heb altijd het idee dat bij het breken er wel eens kleine stukjes dus kunnen afbreken (miniscuul klein), maar die druppel je dus vervolgens wel lekker in je eigen oog of die van je honden. Ik heb daar dus geen lekker idee bij. Hebben jullie dat niet?
#650126
Ook ik heb het doosje niet meer, dus vandaar mijn vraag.
Heb het vannacht toch nog gebruikt en ik moet zegen, Tilly d'r oog lijkt al een stuk schoner.
Morgen ga ik even kijken voor ampulletjes, want dat lijkt me dan toch wel gezonder.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door