Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lupa
#64965
ik wil lupa geen eten geven als we wedstrijden gaan doe,maar wil ik ook niet met een lege maag een vermoeinde dag tegenmoed laten gaan.
Hoe zou het zijn als ik haar bv smorgen(5 uur) een prutje zou geven met geitenmelk, houvermount, en 1 ei?
zou ze hier mee de energie eruit kunnen gebruiken?
Door oebaya
#64970
Waarom geef je niet gewoon eten, maar doe het zo, dat er tussen het eten geven en de training een uur of 2 zit. Doe het zelf altijd zo voor het trainen en nooit problemen.
gr.
Nicolette
Door Lupa
#64973
ik heb een gevoel dat ze van eten lui wordt, daardoor gaan de jacht organen, neus en ogen minder snel werken omdat ze haar buikje vol heeft.
maar ja mischin is het mijn kromme gedachte.
Alhoewel, het is me door jagers afgeraden om de hond te voer voor zo een dag, omdat de hond minder scherp is.
Door Helen
#64975
Als ik naar G&G wedstrijden ga geef ik tegenwoordig wel eten. Ik heb het eerst niet gedaan, maar ze is dan simpelweg onrustig van de honger en werkt juist minder goed. Ik heb bijv. zondag weer een wedstrijd en dan vertrekken we om een uurtje of 7 van huis. Om negen uur heeft ze het eerst onderdeel. Ik zet dan de wekker om 5 uur, geef haar 100g vlees en ga weer verder slapen. Dit bevalt erg goed. Misschien een idee.

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door Nitus
#64986
Je kunt ook de helft van z'n normale ochtend portie geven. Heeft je hond toch wat in zijn maag. Maar echt nodig is dat niet, het ligt aan je hond. Wanneer mijn vriend examen deed kreeg zijn hond ook pas NA het eerste onderdeel (speuren) een heel klein beetje eten, en dan 's avonds de rest.
Ik denk dat je het gewoon eens uit moet proberen of eten geven van invloed is op zijn prestaties, maar dan zou ik het wel zo doen zoals Nicolette zegt, min. 2 uur tussen eten en training/wedstrijd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#64998
Is zo'n plak van dat vieze spul niks,voor werk honden dat geperste vet (visolie en zo) hoe heet het ook alweer ??? (alzheimer ::) :-\)
Door qyan
#65015
qyan kreeg ook nooit eten op zondag voor het trainen.
speurde niet meer en ging er liever bij liggen, en dan kreeg ie misschien 1 of 2 eetlepels voer.
na het speuren kreeg ie dan 100 gram eten en de rest 's avonds na het trainen pas
Door Lupa
#65034
[quote="sylvia"]
Is zo'n plak van dat vieze spul niks,voor werk honden dat geperste vet (visolie en zo) hoe heet het ook alweer ??? (alzheimer ::) :-\)
[/quote]
croncknogwat het lijkt op een grote reep chocola,
nee ze vind dat niet te pruimen.
Door qyan
#65106
[quote="Lupa"]
[quote="sylvia"]
Is zo'n plak van dat vieze spul niks,voor werk honden dat geperste vet (visolie en zo) hoe heet het ook alweer ??? (alzheimer ::) :-\)
[/quote]
croncknogwat het lijkt op een grote reep chocola,
nee ze vind dat niet te pruimen.
[/quote]

kronch pemmikan was het toch ???
of iets in die richting ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#65151
[quote="Lupa"]
ja dat is hem, heb nog 2 repen thuis liggen :-X
[/quote]
ik wil je wel van 1 reep afhelpen,en Ine(ke) wil die andere wel als je er van af wilt dan.
Door SHIVA
#65157
Hoi Lupa
meestal beginnen de wedstrijden pas om 10 uur
als je de hond s morgens vroeg wat te eten geeft is het tegen die tijd wel verteerd
de honden verbruiken meestal een hoop energie en met een lege maag werken ze ook minder omdat de fut eruit is
trouwens een keer meegemaakt tijdens een intensieve training dat een hond onwel werd daar zij niets te eten heeft gekregen is toen met zoetigheid weer op de been gebracht en naar de da afgevoerd bloedsuiker spiegel was te laag
ik denk persoonlijk dat het voor iedere hond verschillend is de een moet wat voedsel binnen krijgen en de ander verzet geen stap meer
kijk wat het beste is voor jouw hond en waar ze het op uit kan houden
geen een dier is het zelfde net als mensen
gr shiva
Door crutz
#65164
heb er hier een die niets WIL eten voor de training,
ben nu vorige week begonnen om te proberen hem wat te voeren (handje vlees oid) voor de training, maar hij laat het gewoon liggen :o
dus dan maar trainen op een lege maag, t is niet anders ;)

trouwens dat kronch p......... wat is dat en waar kan ik t krijgen, is misschien wel wat om te proberen voor die "gratenbaal" van mij (die straks als het warmer wordt waarschijnlijk toch van de kilo naar de 750 gram gaat ;D dit omdat ik nu al begin te zien dat het lekker aan gaat zetten)
Door Lupa
#65175
ik moet heel hart denken waar ik het gekocht heb.
denk denk je hoort het nog van me.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door