Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#649574
:o Een cursist van mij vertelde dat zij aan de dierenarts gevraagd had hoe het zat met de ziekte van Aujeszky. Hij antwoordde dat deze in Nederland uitgeroeid is en dus niet meer voor komt. Evenzo goed adviseerde ik haar om geen varkensvlees te voeren. Andere ziekten zijn ook uitgeroeid en duiken ook weer op.  >:(
Door Lizzy
#649593
De DA heeft wel gelijk. Het komt in NL hoegenaamd niet meer voor (een heel enkele keer testen ze nog positief maar ik geloof dat dat 1 op de heel veel is). Mijns inziens schuilt het gevaar hem juist in het feit dat deze Nederlandse regering wil gaan stoppen met enten. Omdat dat zo lekker goedkoop is.... In dit stuk staat daar op het eind wat over, van ook een DA: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 786.0.html
Door tiny
#649689
>:( Russisch roulette door rauw vlees te voeren? Slaat dat alleen op dat kopvlees of al het rauwe vlees? Is dit bangmakerij of reclame voor de brokkenfabriek?
Door Sofie
#649700
hier wordt er geen varkensvlees gevoerd....ben zelf onzeker en daabrij, er is zat keuze naar ander vlees.
Door Lizzy
#649701
tiny schreef: >:( Russisch roulette door rauw vlees te voeren? Slaat dat alleen op dat kopvlees of al het rauwe vlees? Is dit bangmakerij of reclame voor de brokkenfabriek?
Onwetendheid. Puur. Ik heb heel Nederland rondgebeld. Naar alle instanties die over vlees, dierziektes, vaccinatie, beleid, landbouwdieren, etc. gaan. Geen van alle kan gewoon een pasklaar antwoord op mijn vragen geven.... Dus dan krijg je lui die ook brullen "Russisch Roulette".
Gebruikersavatar
Door pike
#649715
En zelfs al zou het in Nederland echt helemaal niet nergens meer voorkomen, het varkensvlees dat je koopt kan ook uit het buitenland komen ??? Lijkt me dus dat je er nooit zeker van kunt zijn dat je veilig varkensvlees hebt. :-\
Door Boris-Amber-Damey
#667353
Zoals het er nu uitziet gaat er per 1 januari gestopt worden met enten tegen Aujeszky  :-\
Wel blijven alle dieren via bloedcontrole getest worden op deze ziekte. Is er een dier besmet dan worden ze 'geruimd' inclusief een straal van een aantal kilometers rondom een bedrijf.
Zoals sommige hier wel weten geef ik mijn honden wel eens varkensvlees, maar alleen varkensvlees van ons eigen bedrijf. In elk geval varkensvlees waarvan ik zeker weet dat het aujeszky vrij is!
Sommige supermarkten, waaronder de meeste C1000 's (niet allemaal!!) verkopen alleen maar nederlands varkensvlees.
Geef dus NOOIT varkensvlees als je niet zeker weet waar het vandaan komt!
Laatst gewijzigd door Boris-Amber-Damey op zo 26 nov 2006, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tiny
#668214
>:( m.a.w. geef gewoon nooit varkensvlees. Dan ben je zeker. :boo:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door