Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#649576
Even uit nieuwsgierigheid.... Hoe gaan jullie om met de weersomstandigheden? Laten jullie de honden ook buiten barfen als het pist van de regen, of er sneeuw ligt? Of eten ze dan op een andere plaats? Welke? Of pas je het menu aan (geen botten, maar voerbakwerk)?  Gewoon nieuwsgierig....

Rachel.
Door dogsunlimited
#649584
Ik heb geen vaste tijden dat ik voer en kijk altijd effe naar het weer.
Dreigt het te gaan regenen, dan gooi ik ze gauw naar buiten voor het botwerk en meestal zijn ze dan voor de bui weer binnen. Sneeuw vinden ze heerlijk en eten in de sneeuw doen ze dan ook graag.
Als het echt al zeikregent, dan eten ze in de gang. Behalve met de vis, dan mogen ze in de regen blijven staan maar komt haast nooit voor.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#649585
Ik heb geen tuin en dat is barf-technisch gezien niet echt handig. Als er binnen een zalmkop wordt genuttigd dan lijkt het hier wel een volendamse viskar, pff. Dan zet ik maar even twee ramen tegen elkaar open om de lucht te verdrijven. Gelukkig eet mijn hond wel netjes op een kleedje.
Door Xada
#649598
Ik probeer me ook wat bij het weer aan te passen en anders heb ik nog een binnenkennel waar 1 hond kan eten en een schuur waar de andere twee kunnen eten.
Ik hoop het binnenkort beter te kunnen oplossen door te emigreren naar Portugal, maar daar eerst maar weer adressen weten te vinden. Dat zal wel even duren.  :-\
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#649603
Hier gaan de grote stukken (na een PietPaulusmablik op de hemel) gewoon de tuin in. 3 van die beren die geitenribben door mijn gang sleuren, lijkt me niet optimaal... ;)
Daarbij komt dat ze er meestal zelf voor kiezen in de regen en sneeuw te gaan liggen luieren, dus ga ik er maar vanuit dat ze er ook met het eten weinig tot geen hinder van ondervinden. Sterker nog: ik vind het vervelender voor ze als ze met tropische hitte buiten liggen te knagen op hun eten. Meestal wacht ik in de zomer tot de zon onder is, of het in ieder geval behoorlijk is afgekoeld voordat ze eten krijgen.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#649604
wij hebben ook geen tuin... wat met 't eten idd niet altijd even handig (frisruikend  :D) is. Pens geven we buiten op een grasveld. Sem doet daar wel vrij lang over, dus ik kijk wel eerst ff naar 't weer....   
Door Sofie
#649641
Lady eet bijna altijd buiten. Als het echt vies regent mag ze binnen op haar kleedje eten. Pens en vis moet ze altijd buiten eten...desnoods wachten we tot het gestopt is met regenen. Indien dat echt niet stopt mag ze het in de berging eten die nadien grondig verfrist wordt..... ::)
Door jeanne
#649672
grote stukken eten ze buiten, weer of geen weer.
we hebben wel een afdak, maar daar gaan ze niet onder liggen als het regent, ze liggen gewoon in het gras.
hoewel bes liever met haar stuk de trimsalon binnensluipt als het regent, hihi. ach, dat is even met de dwijl erover en het is weer schoon.
sil die blijft gewoon in de stromende regen in de tuin liggen knagen, maakt hem echt helemaal niks uit.

heb ik gemalen vlees, dan eten ze binnen, want dat is toch binnen een paar seconden op, voordat de bak op de grond staat is ie al leeg ;D
Door tiny
#649684
;) Barfen doen we buiten, daarna spoel ik de tegels even schoon ivm vliegen enzo.  Vraagje aan Beau en Senna; wat is kefir? :)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#649685
J&J zijn zulke goedopgevoede teckels ( :P ) dat ze keurig op het matje bij de achterdeur of een kleedje eten als het weer het niet toelaat om buiten te eten. Ik laat ze niet in de regen buiten eten, maar heb ook nog de beschikking over een redelijke garage waar eventueel gegeten kan worden.

Maar meestal laat ik ze gewoon op de plavuizen in de keuken eten omdat ze (zoals ik al schreef) niet lopen te trekken met hun eten.
Gebruikersavatar
Door pike
#649724
In het begin soms in de keuken op een matje, maar ze slepen de dingen er toch nog vaak naast en ik heb een hekel aan die matjes soppen. Dus nu eten ze al een hele poos buiten. Vandaag was er voor het eerst regen. Er stond een kluifstrot klaar dus nou niks binnen eten dus. Pike onder een grote boom, daar was het droog, Armagnac onder de tuinbank langs de muur, ook droog. Maar die sleepte zijn strot het gras in en ging lekker in de regen liggen kluiven! ::)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#649753
Malamoods schreef: Even uit nieuwsgierigheid.... Hoe gaan jullie om met de weersomstandigheden? Laten jullie de honden ook buiten barfen als het pist van de regen, of er sneeuw ligt? Of eten ze dan op een andere plaats? Welke? Of pas je het menu aan (geen botten, maar voerbakwerk)?  Gewoon nieuwsgierig....

Rachel.
De jongste eet hier in de buitenkennel (klein dakje erboven). De oudste 2 gewoon buiten bij elkaar. Als het regent, stormt, hagelt o.i.d verhuizen hun twee naar de trimsalon
Door Mevroi Kruim
#649798
Buiten, weer of geen weer. Ze zijn goed waterdicht en de voering van de jassen is ook weer aardig op peil dus geen probleem. Als er maar eten is maakt ze het weer niks uit.
Door Cathelijn
#649800
de vieze dingen eten ze hier ook buiten. Mijn bovenburen hebben een balkon en daardoor heb ik een afdakje, dus als ze willen kunnen ze droog staan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door