Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#596221
Als er mensen op BP zijn die een nestje kittens hebben of krijgen en dat gaan afspenen volgens de BARF methode of met KVV  zouden die daar een soort verslagje van kunnen maken eventueel met foto's . Ik ga dit dan in een speciale topic zetten zodat andere mensen die een nestje hebben kunnen leren van jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#648796
Hallo Sylvia,
Zijn hier al voldoende reacties en foto's van?
Ik heb hier ervaring mee en ook foto's.
groetjes Linda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#649523
Zaniematsu schreef: Hallo Sylvia,
Zijn hier al voldoende reacties en foto's van?
Ik heb hier ervaring mee en ook foto's.
groetjes Linda
Zet maar neer, er is nooit genoeg (en zoveel hebben we niet)
Door Angelica
#678645
Ik ga het doen! Zodra er een poes zwanger is............ :(
En dan gaan we alles bijhouden, ook hier!

Groetjes,
Angelica
Gebruikersavatar
Door sylvia
#678788
Angelica schreef: Ik ga het doen! Zodra er een poes zwanger is............ :(
En dan gaan we alles bijhouden, ook hier!

Groetjes,
Angelica

Leuk :)
Door Angelica
#731674
Oke, het is zover! We hebben 2 poezen zwanger, rond 17 april en rond 29 april verwachten we de kleintjes!
De katten staan hier allemaal op KVV en BARF en de zwangere dames krijgen nu gewoon meer dan normaal, dat gaat allemaal prima.
Zodra de kittens eraan toe zijn, zal ik ze gaan spenen op KVV en Barf, heeft iemand nog tips hoe, wat en hoe vaak? Het is niet ons eerste nestje maar wel onze eerste kittens sinds we over zijn.
Ook vind ik het heel moeilijk te beslissen hoe ik het ga doen als ze gaan verhuizen, ik denk toch dat ik mensen actief ga overtuigen dat ze op KVV en Barf moeten blijven hihihi 2 kittenkopers van eerdere nesten zijn door mijn verhalen ook al over gestapt dus ik ga gewoon mijn uiterste best doen. Hier kunnen jullie straks in ieder geval de verhalen en foto's gaan volgen!

Groetjes
Angelica
Door Femke
#731693
Angelica schreef: Oke, het is zover! We hebben 2 poezen zwanger, rond 17 april en rond 29 april verwachten we de kleintjes!
De katten staan hier allemaal op KVV en BARF en de zwangere dames krijgen nu gewoon meer dan normaal, dat gaat allemaal prima.
Zodra de kittens eraan toe zijn, zal ik ze gaan spenen op KVV en Barf, heeft iemand nog tips hoe, wat en hoe vaak? Het is niet ons eerste nestje maar wel onze eerste kittens sinds we over zijn.
Ook vind ik het heel moeilijk te beslissen hoe ik het ga doen als ze gaan verhuizen, ik denk toch dat ik mensen actief ga overtuigen dat ze op KVV en Barf moeten blijven hihihi 2 kittenkopers van eerdere nesten zijn door mijn verhalen ook al over gestapt dus ik ga gewoon mijn uiterste best doen. Hier kunnen jullie straks in ieder geval de verhalen en foto's gaan volgen!

Groetjes
Angelica
super! gefeliciteerd met de zwangerschappen! Ik heb geen idee hoe, wat en hoe vaak met kittens, ik heb nog nooit een nestje gehad.
Eventueel kun je tegen die tijd Sylvia een PB sturen, ik weet niet of ze nog vaak in deze hoek kijkt. Zij heeft al wel eens een nestje op vers afgespeend ;)
Door *Robin*
#731747
Ik zou rond de 4 weken gaan proberen of ze iets van tartaar met een beetje water lusten. Twee keer per dag ongeveer. Ze zullen nog wel veel bij moeder drinken dan. Als ze dat allemaal eten zou ik naar 3 keer en na een paar dagen 4 keer en zo opbouwen naar 5 keer per dag. Het ligt er aan hoeveel kittens je hebt voor de hoeveelheid vlees die je moet ondooien ;)
Door giulia
#734932
Ik ben nieuw hier qua reacties,(lees al tijdje mee, jawel een echte lurker dus :-[ maar een van de redenen dat ik hier terecht kwam was inderdaad de vraag, hoe en wat met het spenen van kittens op kvv...

Ik heb momenteel een nestje burmezenkittens liggen, van bijna 4 weken oud.
Mams eet sinds twee weken voor de bevalling CB (daarvoor weigerde ze categorisch!) en eet momenteel echt alleen maar kvv.
(beneden staan brokken, maar die hoeft ze niet meer. De rest van de katten (ik heb er 5) gaat nu ook meer en meer over op kvv .Helaas éen categorische weigeraar...

Het plan is om vanaf begin volgende week in de kist de CB aan te bieden, en hopelijk werkt het gezegd zien eten doet eten...
Kan wel al zeggen dat ik verschil zie met bijv het vorige nest, moeders blijft veel beter in conditie en lijkt wel slagroom te hebben, zo goed groeit het spul.
(een kitten weegt al over de 500 gram, voor een ras als de burmees zou 400 gram op deze leeftijd al mooi zijn..)

Een van de kittens gaat naar iemand toe die een tweede kitten koopt bij iemand die ook al kvv voert dus waarschijnlijk krijgen we die in ieder geval wel zo ver dat ze vers blijven voeren
En ik denk ze gewoon op het kvv te houden tot ze weg gaan. Krijgen ze wel een overlevingspakket met diepvriesworsten mee.

Ben wel benieuwd naar meer ervaringen!
Door Loeka
#734933
Hier zijn ze ook afgespeent op KVV en Barf. Moeders was al op vers en had bergen melk! Geen problemen gehad. Wel begonnen ze laat met zelf eten, zeker voor een Somaby, maar moeders melkbar was natuurlijk nooit leeg ;D

Post ook eens wat foto's van je nestje, altijd leuk! ;)
Door giulia
#736898
Loeka schreef: , Wel begonnen ze laat met zelf eten, zeker voor een Somaby, maar moeders melkbar was natuurlijk nooit leeg ;D

Post ook eens wat foto's van je nestje, altijd leuk! ;)
mijn buurvrouw had hetzelfde (voert ook kvv), kittens bleven maar lebberen bij mams!
Ik had er dus een beetje ene hard hoofd in toen ik vanmorgen dit bakje in de bench zette... Maar kijk!
Afbeelding
En deze van het totale nestje, Hollands welvaren zoals je ziet! Afbeelding
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door