Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karin G
#649034
Ik heb een pup herder/berner sennen van 13 weken en ik schat zo'n 13 kilo? (weegschaal is stuk, woe. bij de DA ff wegen)
Ik kan eroverheen gekeken hebben, maar hoeveel KVV of barf zou hij dan moeten hebben? is daar een hoeveelheid voor? ik snap best dat het per hond afwijkt, maar na de brokken is dit toch wel heel anders al krijgt hij al een maand KVV erbij.dus een richtlijn vind ik wel prettig.
Door Twiz
#649052
De richtlijn voor puppen is: ergens tussen de 2 en 10 procent van het lichaamsgewicht.

Energique houd als richtlijn per 250 gram lichaamsgewicht 100 gram Energique per dag aan. Bij jou pup zou dat dan ruim 500 gram zijn. Dan praat je over 4 procent.

Het kan zijn dat je pup wat meer nodig heeft, maar dat zie je snel genoeg, grote rassen groeien al snel één kilo per week.

Dus kijken (en vooral voelen) of de ribben niet echt uit gaan steken, de ribben moeten wel goed voelbaar zijn, dan voer je een grote opgroeiende hond goed.

Iets aan de schrale kant is beter dan een rolmops.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#649067
Hier nemen we als uitgangspunt circa 50 gram per kilo lichaamsgewicht. In jouw geval dus zo'n 6,5 ons per dag. Daarop kijk je hoe die het doet, wordt die mager, verhoog je wat, wordt die te dik, dan iets minder.
Als je barft kun je naast enkel de hoeveelheid ook met de materialen "spelen". Wordt de pup wat schraal, dan geef je wat vetter vlees (geit en lam zijn b.v. vetter dan kip) , of wat meer vlees en dat laat ik dan ten koste van b.v. het wat magere pens gaan. Heb je pens waar nog flink vet aan zit dan kun je daar b.v. ook wat meer van geven.
Door karin G
#649182
dank je wel,nu heb ik tenminste enig idee hoeveel ik moet geven. :)
ik geef nu nog hoofdzakelijk smuldier compleet maar wil er wel wat dingen aan toe gaan voegen langzamerhand, gisteren voor het eerst een kippevleugel gegeven, dit ging prima, geen diarree of braken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door