Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jean
#648949
Mijn hond heeft zeer regelmatig kapotte voetzolen/kussentjes. Er is zelfs al een keer een biopsie gedaan zonder resultaat. Ik geef nu op aanraden van een dierenarts equi biotin. Dat is om paardenhoeven te versterken en zou ook goed moeten zijn bij honden....
Ik train vaak met de hond maar als het weer zo ver is moet ik haar helaas thuis laten.
Heeft iemand een tip?
Door evds
#648973
Schoentje tijdens de training? Er zijn hele handige met klitteband van neopraan geloof ik. Deze slijten wel snel maar zijn niet zo duur.
Door evds
#648980
Ook niet als je het met ducktape vastplakt en alleen tijdens de training aandoet? Tijdens de training zijn ze vaak erg gefocussed op het werk en vergeten ze vaak pijn en schoentje. Dat is tenminste zo met mijn honden.

Verder zou ik het niet weten. Wel lastig.
Door Jean
#648981
evds schreef: Ook niet als je het met ducktape vastplakt en alleen tijdens de training aandoet? Tijdens de training zijn ze vaak erg gefocussed op het werk en vergeten ze vaak pijn en schoentje. Dat is tenminste zo met mijn honden.

Verder zou ik het niet weten. Wel lastig.
Tijdens het trainen of als we een demonstratie geven merk je niets aan haar. Het vreemde is dat ze er in de zomer meer last van heeft dan in de winter. Het is trouwens begonnen sinds dat ze haar voorpoot gebroken heeft nu 2.5 jaar geleden.
Door evds
#648992
Jean schreef: Interessante site evds!!
Ja leuk he, schapen.

Tijdens het werk merk je inderdaad waarschijnlijk niets(goede werkhond!) maar mijn ervaring is dat ze juist dan heel  gemakkelijk te ver doorgaan. Maar misschien komt het ook nog door de breuk. Een van mijn honden heeft een keer een hele diepe snee in een van haar kussentjes gehad, prima genezen maar als ze zwaar belast wordt is het altijd dat pootje waarmee ze na het werk kreupel loopt  :-\
Door evds
#648994
P.S. de fotos in mijn handtekening zijn van mijn jongste hond, op de site staat hij nog als pup van 5 maanden. Een keertje een update kan geen kwaad  :)
Ook een leuk site trouwens, je hond heeft een pittege "beet" zo te zien  ;D
Laatst gewijzigd door evds op ma 16 okt 2006, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jean
#649017
Leuke honden evds!!
Ik hoop dat haar zoon Narco bepaalde eigenschappen van zijn moeder heeft!
Ja ik weet dat ik de site moet updaten maar ik weet niet hoe. "Mijn" webmaster woont sinds kort in een ander land.
Door evds
#649025
Hi hi die opmerking over updaten van de site was eigenlijk voor mezelf  bedoeld :P (Dwan op mijn site in 5 maanden, Dwan nu - zie onder-  is bijna 2 jaar!  ;D)
Door tieneke
#649037
evds schreef: Ook een leuk site trouwens, je hond heeft een pittege "beet" zo te zien  ;D
;D ;D :P :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door