Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dazwa84
#648699
Hoi!

Belle, onze Franse Bulldog pup, is nu bijna 7 maanden oud en ze weegt rond de 9 kilo. Zij krijgt momenteel Energique 2 te eten, waarvan 4 schijven van 100 gram (dat is toch 100 gram per schijf?) per dag. Dit eet zij, maar soms wel met moeite (duurt lang voordat ze er aan begint, of eet niet alles op). Ze ziet er goed uit. Glimmende vacht een mooie taille. Misschien voor een Franse Bulldog oogt ze ietsjes 'schraler' maar zelf vind ik dat gezonder en mooier dan een hele zware hond. Ik ben me een tijdje aan het inlezen over Barf en Belle heeft ook regelmatig wat recreatieve botjes gegeten: kippenvleugeltjes, lamsribbetje, knieschijfje of wat runderhart. Hier doet ze het goed op maar de knieschijf vond ze nog wat moeilijk. De lamsribben kraakte ze maar kreeg niet alles op.

Ik wil graag overstappen naar volledig Barf en vroeg me af hoeveel procent ik aan kan houden voor een pup van 7 maanden. Ze krijgt nu dus 400 gram per dag en dat is zo'n 4,4 procent van haar lichaamsgewicht. Kan ik dit percentage voor barfen aanhouden?
Door Twiz
#648714
In principe kun je deze hoeveelheid aan houden. Al lees ik in je bericht dat zij niet altijd gelijk begint aan het eten of iets laat staan. Het kan zijn dat deze hoeveelheid nu al teveel is, dus kun je proberen met iets minder als 4,4 procent.

Het kan ook zijn dat ze een beetje uitgekeken raakt op de Energique (no 2)
Vanaf 7 maanden kun je zowiezo wel de nr 1 gaan geven.
Kijk, ze moet niet TE mager worden, maar ze zou qua leeftijd wel iets minder mogen als de hoeveelheid die ze als pup heeft gehad.
Probeer eens 4 procent. Elke hond heeft zo zijn specifieke energie behoefte, dat is bij kleine rassen vaak wel wat hoger als bij grote rassen, maar afwijkingen alle kanten op kunnen ook voor die éne hond "normaal" zijn. Dit alles heeft ook te maken met energieverbruik van een hond.

Dus als ze niet echt mager wordt mag ze best iets minder eten hoor.........dus gewoon voeren met je ogen.
Door Dazwa84
#648723
Dankjewel, ik denk dat ik dan 4 procent ga proberen. Ik heb trouwens een foutje gemaakt, ik geef al Energique nr 1 voor volwassen honden. Heb per ongeluk 2 opgeschreven. Op www.versvoeding.nl ga ik het e.e.a. bestellen ook al weet ik nog niet precies in welke samenstelling ik het ga geven maar dan heb ik iig alvast iets in huis.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door