Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anna Penta
#64842
Wat ik graag zou willen weten: honden die dus altijd rauw vlees krijgen zouden dus een maag met veel lagere zuurgraad hebben (ivm salmonella in kip). Maar hoe kun je dat meten dan? Of is daar ooit gedegen onderzoek naar gedaan? Ben heel benieuwd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#64848
[quote="Anna Penta"]
Wat ik graag zou willen weten: honden die dus altijd rauw vlees krijgen zouden dus een maag met veel lagere zuurgraad hebben (ivm salmonella in kip). Maar hoe kun je dat meten dan? Of is daar ooit gedegen onderzoek naar gedaan? Ben heel benieuwd.
[/quote]
Nee dat stel je verkeerd,een hond die een rauwmenu eet heeft een hogere zuurgraad,je bent in de war met de PH waarde die is lager dan bij de brokken eter hoe lager de PH hoe hoger de zuurgraad.
Door Paul_Barte
#64850
Onderzoeken genoeg....misschien is het toch verstandiger om even te klikken op de bibliotheek hier op het forum en eerst wat te lezen.

Verder is er een zoekfunctie boven in de balk en vul daar het woord salmonella in...wedden dat je genoeg info kunt vinden :(
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op vr 12 mar 2004, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#64860
Het maagzuur van een rauw vleesetende hond is heel zuur en heeft een pH waarde van 1.

Het maagzuur van een brok (en dus graan) etende honden is niet zo zuur en heeft een pH waarde van 5.

En ja, hier is wel onderzoek naar gedaan. Donath geeft daar al een aantal voorbeelden van. Mogens Eliasen geeft hier ook voorbeelden van.

Ik denk dat dit onderzoek betrekkelijk eenvoudig is. Gewoon maagzuur wegnemen uit de maag en de pH waarde meten (na de verschillende soorten voeding die je gegeven hebt).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 12 mar 2004, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anna Penta
#64937
[quote="Paul_Barte"]
Onderzoeken genoeg....misschien is het toch verstandiger om even te klikken op de bibliotheek hier op het forum en eerst wat te lezen.

Verder is er een zoekfunctie boven in de balk en vul daar het woord salmonella in...wedden dat je genoeg info kunt vinden :(
[/quote]

Dank voor de tip. Hoewel ik de bibliotheek heb bekeken, was dit blijkbaar niet goed genoeg. Ik ga erin zoeken. En zal in het vervolg eerst zoeken op trefwoord. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door