Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
#647690
Roxy heeft (waarschijnlijk door het stoeien) een korstje op haar neus...
hier is dat wel een beetje te zien
Afbeelding

nou zit ze dus regelmatig aan dat korstje te krabbelen en ze heeft het al een keer open gekrabt.
als ze dit blijft doen wat moet ik dan doen om dat te voorkomen?
moet ik er iets opsmeren of het gewoon laten helen? (als het daar de kans voor krijgt)
Ik heb haar nageltjes van haar achterpoten al geknipt dus erg scherp zijn ze niet meer maar het is al groter dan eerst.... :-\
Laatst gewijzigd door *Robin* op za 14 okt 2006, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#648066
:-[ ik beantwoord altijd vragen die ik weet en ik krijg zelf geen reactie.... :(
Laatst gewijzigd door *Robin* op za 14 okt 2006, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Mischa
#648079
Hoi, ik zou je graag antwoorden als ik het maar wist. Kan niets beters verzinnen dan zo'n kapje, maar daar lijkt het me niet erg genoeg voor.

Hoe is het nu dan, wordt het al een beetje minder?

Heb even op je site gegeken naar je kattenfoto's en ze zijn er leuk: vooral gelijk de tweede, wat is dat voor een wufte pose??  :daisy:
Door *Robin*
#648113
hi
het gaat denk ik wel weer wat beter... :D
het korstje is nu wat donkerder als op de foto en volgens mij gaat het er bijna vanaf vallen.
Er zijn hier altijd zo veel mensen die gelijk reageren (waaronder ik meestal) dat ik het zo raar vond om twee dagen een bericht te hebben staan en niemand zegt iets....
maar goed, bedankt voor je reactie, :-*
heerlijke pose is dat hè?? ;D ze was zo weg ;D diep in slaap....
ik vind het heerlijk als ze zo lekker liggen te dromen.... :smitten:
Door Helen
#648296
Sorry Robin. Ik ben niet veel op BP en ik surf er snel doorheen en reageer dan op topics die er onwijs uitspringen tijdens het snelle surfen....


Zo te zien is het een heel klein korstje toch? Dan zou ik het zo laten, dan geneest het vanzelf.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#648356
*Robin* schreef: :-[ ik beantwoord altijd vragen die ik weet en ik krijg zelf geen reactie.... :(
Sorry ik lees het ook pas nu, ik vind eigenlijk dat ze maar terug moet komen 8)

Hahhaha nee hoor, maar ik zou het rustig even aankijken genezende wondjes kunnen jeuken. Geef haar maar een knuffel van hier.
Door *Robin*
#648401
je kan hooguit een kusje van d'r krijgen, daarna wil ik haar weer terug!! 8)
knuffel is doorgegeven ;)
het korstje is eraf, een mooi roze plekje eronder. wel jammer dat het zo op het midden van haar neus zit, het is niet mooi, maar die haartjes komen ook vanzelf weer terug denk ik...

heb je het erg druk Syl? anders kom je toch eens kijken als je in de buurt bent? ze wordt al zo groot en nu is ze nog niet volgroeit, tandjes volop wisselen en ze eet de oren van me hoofd op het moment!! :o
's morgens 3 tot 4 muizen of ratjes, 's middags niets meer en 's avonds twee kuikens en een beetje kip met bot. best veel, maar ze wordt niet dik.
(dit krijgt ze niet elke dag hè?? ;))
Laatst gewijzigd door *Robin* op zo 15 okt 2006, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#648804
Als hier hond of kat een korstje oid heeft smeer ik er vaak wat calendula op...Dat geneest en werkt tegen de jeuk ;)
Door *Robin*
#648931
zurca schreef: Als hier hond of kat een korstje oid heeft smeer ik er vaak wat calendula op...Dat geneest en werkt tegen de jeuk ;)
dat zal ik eens kopen :D, voor mezelf ook wel eens handig natuurlijk ;D
met dat stoeien heb ik geregeld korstjes bij de katten gevonden, maar daar hadden ze nooit last van maar hier bleef ze steeds aan krabben en dat vond ik heel vervelend, niet alleen voor mezelf maar vooral voor haar, veel mensen hier zijn wel bekend met wonden zalf e.d. 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#650286
*Robin* schreef: je kan hooguit een kusje van d'r krijgen, daarna wil ik haar weer terug!! 8)
knuffel is doorgegeven ;)
het korstje is eraf, een mooi roze plekje eronder. wel jammer dat het zo op het midden van haar neus zit, het is niet mooi, maar die haartjes komen ook vanzelf weer terug denk ik...

heb je het erg druk Syl? anders kom je toch eens kijken als je in de buurt bent? ze wordt al zo groot en nu is ze nog niet volgroeit, tandjes volop wisselen en ze eet de oren van me hoofd op het moment!! :o
's morgens 3 tot 4 muizen of ratjes, 's middags niets meer en 's avonds twee kuikens en een beetje kip met bot. best veel, maar ze wordt niet dik.
(dit krijgt ze niet elke dag hè?? ;))
Kun je mij je tel: een keer PBen (of even smsen) ik heb een nieuwe provider en ben al mijn nummers kwijt  >:(  Als ik in de buurt ben en tijd heb dan bel ik je even.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door