Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door EdwinK
#647926
Brenda begint zich de laatste tijd steeds meer en meer aan d'r 'muts' te likken (bij gebrek aan een beter en netter woord). Dit zelfs zodanig dat alles vies nat wordt, en de bank/kleden waar ze op ligt ook echt smerig er uit gaan zien. 

Ik weet dat de vorige eigenaar wel eens propalin gaf. Is dit iets waar ik mee verder moet gaan, of zijn er betere middelen
Gebruikersavatar
Door Nitus
#647942
Ik heb zelf voor Gitte ook propalin gebruikt, het hielp haar heel goed. Ze zat ook regelmatig te soppen en 's nachts lekte ze dus ook echt. Ik gaf het haar 3 weken en stopte dan, meestal moest ik na 3 weken dan weer beginnen voor 3 weken enz.... na ongeveer 3 kwart jaar is de incontinentie spontaan weggebleven! :)
Stel dat Gitte weer zou gaan lekken dan ga ik het zeker weer gebruiken.
Ik zou als ik jouw was toch wel eerst even overleggen met m'n DA, om er zeker van te zijn dat er geen andere dingen spelen.
Door EdwinK
#647970
Ik probeer voor volgende week een afspraak te krijgen bij de dierenarts in Rotterdam.

Dank voor je antwoord.
Door Erna
#647971
Propalin is een medicijn tegen incontinentie. Je zult eerst moeten weten waarom Brenda zo aan haar muts likt. Zoals je het beschrijft worden haar kleedjes en de bank nat van het likken en niet omdat ze urine lekt. In dat geval heeft het niet zoveel zin om propalin te geven.

Als ze likt omdat ze urine lekt natuurlijk wel.
Door EdwinK
#648193
Heb net eventjes kunnen kijken, en het is speeksel. En kon ook gelijk goed zien dat ze meer aan haar anus aan het likken was dan haar 'muts'.
Door EdwinK
#648266
Nee, ze heeft geen last van wormen. Heb net nog de ontlasting bekeken, maar daar zat niets in. Nu we nog verder kijken, lijkt het bij de staartaanzet te zijn dat ze zo vreselijk aan het lebberen is.
Laatst gewijzigd door EdwinK op za 14 okt 2006, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#648286
Kan het misschien zijn dat ze last heeft van haar anaalklieren?
Door Mevroi Kruim
#648460
Vlooien? Die zitten ook graag net boven de staart, en er hoeft er maar eentje te bijten en dan weer verder te springen en een gevoelige hond zit dagen te knagen.
Door EdwinK
#649259
Net toch maar eventjes naar het dierenziekenhuis geweest. Bleek een ontstoken anaalklier te zijn. Verder gelijk maar eventjes de nageltjes laten knippen. Tjonge... wat kan zo'n oude hond dan sterk zijn zeg.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#649371
Prettig dat je nu weet wat het probleem is.
Een ontstoken anaalklier is natuurlijk niet leuk, maar wel te verhelpen.
Ze is dus gelukkig niet incontinent!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door