Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#647800
Hoi,

Ben sinds maandag toch begonnen met medicijnen voor Balou. Ik wilde het eerst niet maar ik moet toch iets.
5 dagen Panacure en 10 dagen salazosulfa. Hiervan krijgt hij 3x daags een kwart tabletje. Ik heb nog op internet gekeken naar dit middel, schrok er behoorlijk van maar de DA zei dat hij een hele lage dosering krijgt en ook maar voor 10 dagen.

Hierbij geef ik hem 3 x daags een capsule probiotica (eindelijk 1 waar hij tegen kan).

Zijn ontlasting is sinds maandag een stuk beter geworden. Behoorlijk vast alleen het laatste beetje is wat zachter (echter geen diarree).

Ik hoop dat het na de medicijnen zo door blijft zetten.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat hij eet. Ik moet hem nog steeds 3 x daags zijn plak vlees naar binnen duwen. :( :(

Aanbieden en weghalen is geen optie want hij begint nu net weer een klein beetje dikker te worden omdat ik hem dwing.

Heeft iemand misschien een tip voor mij hoe ik hem weer aan het eten krijg??
Door Lizzy
#647862
Ja, je moet inderdaad wat... Ik kan het helemaal begrijpen, dat je hem toch medicijnen bent gaan geven, want dit is om moedeloos van te worden.... :(.

Tja, hoe krijg je hem weer aan het eten...? Moeilijk.... Wat vind hij nou wel lekker? Of vind hij (net als de TT van mijn vriendin iets 2 dagen lekker de de 3de dag heeft hij zoiets van "zeg, probeer je me te vergiftigen ofzo? WEER kogelbiefstuk met rode zalm >:(? Bleeee >:("?).
Door tt-tjes
#647873
Al 3 weken helemaal niets. Ik heb het allemaal geprobeert, kvv, diverse soorten en smaken,  maar ook kopvlees, geitevlees,  vis, zowel rauw als gekookt.
Ook ribbetjes, zowel lams- als geit. Hij eet eenvoudigweg niet. :'(

Als ik met het eten bezig ga, dan verdwijnt hij onder de tafel. Als Fjurdy dan zijn bak krijgt komt hij af en toe kijken, ruikt een keer en is dan weer verdwenen.
Gelukkig is Fjurdy hier de kliko en kan ik alles wat ik dan weer koop om te proberen gewoon in zijn maag kwijt, maar ik weet het onderhand niet meer.

Ik kan me niet voorstellen dat het normaal is dat je een hond zijn eten in zijn keel moet stoppen, en al helemaal niet als het om vlees gaat.

Lizzy, ik heb jouw topic over Pinkel en bachbloesems gelezen, ik heb ook al gedacht of ik het op dat vlak eens moet zoeken, en anders toch de DA maar weer eens vragen of hij een oplossing weet.
Door Loes
#648132
Wat rot dat hij niet wil eten, lijkt mij inderdaad om moedeloos van te worden...  :-\ Aan wat je hem allemaal voorschotelt kan het toch niet liggen. Sterkte ermee, ik hoop dat je snel iets vindt waardoor hij wel weer met smaak zijn maaltijden eet.
Door Lizzy
#648134
En als je hem eten geeft en hij geeft het een snuf van "dit mot ik niet": wat gebeurd er als je het onmiddellijk weghaalt en het hem de volgende maaltijd weer aan biedt? Als hij het de maaltijd erop weer niet moet, wat gebeurd er als je het ritueel herhaalt? Weghalen en de volgende maaltijd weer aanbieden. Ben jij er zelf erg van overstuur, als hij niet eet?

Of bloesems helpen: ik weet het niet. Daar zou je bijv. Edwin voor kunnen bellen (website staat in het topic). Ik ben ook wel een beetje bang dat het Tibetaanse Terrier eigen is. De TT van mijn vriendin was al pup al direct een zeikerd met eten. En ik weet nog dat ze bij de DA kwam voor entingen en hij zei "Die hond is veel te mager". Maar hij wilde gewoon niet eten, klaar. En hij wilde sowieso iedere dag wat anders. Dus als ie twee dagen gebakken biefstuk met pasta en groente en geraspte parmazaanse kaas had gegeten (zij is Italiaanse), dan wilde hij de dag erop zeker geen biefstuk meer maar liever kalkoen. En ik dacht dat een beetje concurrentie hem wel goed zou doen. Dus zei ik haar "breng die zeikerd maar eens een paar dagen bij mij, dan gaat hij wel eten. Want eet hij niet? Is het weg (opgegeten door Whoofer/Brutus). Zo gezegd zo gedaan. Nou mooi dat hij niet at.... En het boeide hem ook gewoon helemaal niet, dat het door andere honden werd opgegeten...... :o :( :'(. Of bloesems aan zoiets kunnen helpen? Ik weet het echt niet....
Door tt-tjes
#648140
Lizzy schreef: En als je hem eten geeft en hij geeft het een snuf van "dit mot ik niet": wat gebeurd er als je het onmiddellijk weghaalt en het hem de volgende maaltijd weer aan biedt? Als hij het de maaltijd erop weer niet moet, wat gebeurd er als je het ritueel herhaalt? Weghalen en de volgende maaltijd weer aanbieden. Ben jij er zelf erg van overstuur, als hij niet eet?

Als ik dat doe (en geloof me dat ik dat dus al vaker gedaan heb), dan loopt hij gewoon weg en gaat spelen of gewoon weer onder de tafel liggen.
Ik vindt het wel heel erg vervelend, maar pak dan wel de bak weg zonder iets te zeggen.
Lizzy schreef:En ik dacht dat een beetje concurrentie hem wel goed zou doen. Dus zei ik haar "breng die zeikerd maar eens een paar dagen bij mij, dan gaat hij wel eten. Want eet hij niet? Is het weg (opgegeten door Whoofer/Brutus). Zo gezegd zo gedaan. Nou mooi dat hij niet at.... En het boeide hem ook gewoon helemaal niet, dat het door andere honden werd opgegeten.
Dat zelfde heb ik dus bij Balou ook, het boeit hem gewoon helemaal niet.
Hij gaat wel eens kijken bij Fjurdy, zo van wat ben jij aan het eten, maar dat is het dan ook wel.

Voorheen was het nog zo dat hij probeerde om bijv. een ribje oid af te pakken van Fjurdy (die sukkel laat dit ook toe), terwijl hij dan zijn eigen liet liggen, maar zelfs dat is niet meer zo.

Dat hij veel te mager is heb ik vaker te horen gekregen van fokkers. Die zeggen allemaal dat ze er geen last van hebben dat hun honden niet eten.
Door Hanny
#648155
Wat een akelig probleem. De beste houding zou natuurlijk zijn: Dan eet je maar niet en ga je op den duur dood. Dat wil je natuurlijk niet en ga je dwang voeren om hem in leven te houden. Dat kan ik me goed voorstellen.
Nu zit je natuurlijk in een vicieuze cirkel, jij dwingen en hij niet willen en nu ook weglopen als er maar eten aankomt, het idee alleen al van weer moeten slikken is al te veel.
Denk wel, dat het tijd is voor hulp, want het ziet er niet naar uit, dat jullie er voorlopig uit komen. Er zijn vast wel therapeuten, die kunnen helpen kijken. Ik heb daar geen ervaring mee, maar misschien anderen wel.
Door tt-tjes
#648191
Ik denk niet dat het een vicieuze cirkel is, als ik hem roep voor het eten komt hij wel. Hij blijft ook staan als ik het hem geef. Er zijn ook keren bij dat hij na een paar stukjes in zijn keer gedaan te hebben hij de rest zelf aanpakt en op eet.
Alleen als het in zijn bak of bord zit dan hoeft hij het niet.

Ik weet het echt niet meer.

Hij heeft maag/darmproblemen, dat weet ik zeker, maar wat precies daar zijn we nog steeds niet achter.

Vanmorgen had hij goede ontlasting, vanmiddag weer gele drab. De panacure heeft hij gisteren het laatste van gehad. De hele week was zijn ontlasting redelijk tot goed te noemen, vandaag dus weer een probleem.

Salazosulfa heeft hij nog tot maandag, dan moet ik terug naar de DA.

Een ding weet ik wel, ik wordt er zo gek van dat ik het af en toe het liefst uit zou willen schreewen :'( :'(, maar dat helpt ook niet.
Door Cathelijn
#648259
eet hij wel iets beter uit je hand? Ik zou dan sowieso niet de moeite meer nemen het in zijn bak te doen...

Ik kan me je frustratie zo goed voorstellen, als ik iets wist om je te helpen.... :-\
Door tt-tjes
#648263
Heel af en toe, maar dan ook pas nadat ik de eerste stukjes in zijn bek gepropt heb.

Zijn eten doe ik al 3 weken niet meer in zijn bak, die moeite doe ik idd niet meer.

Morgen hebben we eigenlijk ook show in Dortmund. Ik had me al verheugd dat we konden gaan omdat zijn ontlasting de laatste dagen zo goed ging.

Niet dus!!

Het rare van het geheel is dat hij dus niet ziek lijkt, hij is vrolijk en speelt, gaat graag mee naar buiten en haalt kattekwaad uit als hij de kans krijgt.

Ik vraag me ook af of die 5 dagen panacure genoeg zijn geweest?
Door Cathelijn
#648265
da's nog 1 klein lichtpuntje dat hij zich niet ziek voelt. Het is ook geen hoopje ellende om te zien...

Misschien heeft hij een langere kuur Panacure nodig? Hij maakt het je niet makkelijk he?
Door tt-tjes
#648277
Kleine (heel kleine) overwinning vanavond. Ik heb straks een paar kleine rolletjes CB Lam diabetes gehaald, heb het laten ontdooien en Balou aangeboden (met de hand). Hij heeft zowaar 150 gram opgegeten zonder te sputteren en daarna nog een half eendekarkasje.

Kleine dingen maken een mens ook gelukkig :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door