Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#647699
Wanneer je de druppels niet in z'n mond kan krijgen met lepeltje of het met pipetje er in spuiten, dan zou ik 't op 'n klein stukje brood druppelen en dat in z'n mond stoppen, of verstoppen in plakje vlees of kaas of balletje gehakt of leverworst of iets anders wat ie lekker vind...
Door Robert Koncarevic
#647706
202spots schreef: Wanneer je de druppels niet in z'n mond kan krijgen met lepeltje of het met pipetje er in spuiten, dan zou ik 't op 'n klein stukje brood druppelen en dat in z'n mond stoppen, of verstoppen in plakje vlees of kaas of balletje gehakt of leverworst of iets anders wat ie lekker vind...
De druppels spuugt hij uit, of ik moet het hem laten inslikken.
Op en stukje brood, ruikt hij het middel en wil het dan niet.
Dus je mag het ook verstoppen in iets?!

Ik dacht dat het middel eventjes in zijn bek gehouden diende te worden, en het liefst zonder iets omdat het op "schone" mond gehouden diende te worden.

Is dat zo?
Door 202Spots
#647707
Hen je geprobeerd om lepel in z'n bek te doen,dan bek dichthouden en over z'n neus wrijven waardoor hij gaat slikken? Met pipetje of injectiespuit(zonder naald) tussen de lippen spuiten gaat ook niet?
Wanneer dat niet werkt.... dan kan het beter ergens in verstopt worden dan helemaal niet te geven toch?
Door Anita*
#647786
202spots schreef: Wanneer je de druppels niet in z'n mond kan krijgen met lepeltje of het met pipetje er in spuiten, dan zou ik 't op 'n klein stukje brood druppelen en dat in z'n mond stoppen, of verstoppen in plakje vlees of kaas of balletje gehakt of leverworst of iets anders wat ie lekker vind...
Leverworst?? Ik dacht dat daar varkensvlees in zat :-[
Door conleeuw
#647864
als hier iets aan medicijne niet genuttigd wil worden, dan gaat het op een tuk runder/paarden rookvlees, meestal gaat het dan als zoetkoek er in :P
Door 202Spots
#647946
Anita* schreef: Leverworst?? Ik dacht dat daar varkensvlees in zat :-[
Wanneer je 'n kleine beetje gebruikt om pil te verstoppen werkt het prima...
En wanneer het varklever is...dan is de vark door verhitting wel stukgekookt hoor ;)
Door Robert Koncarevic
#648365
Aangezien er in de bijsluiter staat dat het middel het beste direct in de mond toegediend dient te worden, doe ik dat dus ook.

Maar het is een heel gevecht. Sari wil zijn bek maar niet open doen. Dus ik moet zijn bek openmaken (lukt maar een paar centimeter), en dan het middel (onverdund) toedienen. En dan zorgen dat hij het niet net zo snel weer uitspuugt.  >:(

Hoe krijgen jullie de bek van je hond open? Ik meende dat er daarvoor een "trukje" was.
Door Lil
#648374
Achter de achterste kiezen pakken en dan de wangen naar binnen duwen, maar of dit bij sterke honden lukt...

Ik zou er trouwens niet zo´n gevecht van maken, dan maar op wat lekkers.
Door geer
#648440
[quote="Robert Koncarevic"]
Aangezien er in de bijsluiter staat dat het middel het beste direct in de mond toegediend dient te worden, doe ik dat dus ook.

Maar het is een heel gevecht. Sari wil zijn bek maar niet open doen. Dus ik moet zijn bek openmaken (lukt maar een paar centimeter), en dan het middel (onverdund) toedienen. En dan zorgen dat hij het niet net zo snel weer uitspuugt. >:(

Hoe krijgen jullie de bek van je hond open? Ik meende dat er daarvoor een "trukje" was.
[/quote]

Bij Sophie til ik haar lip op, steek ik het lepeltje tegen haar tanden bij haar mondhoek en kieper ik het zo haar wangzak in. Maar meestal doe ik het gewoon op een stukje brood, eventueel met wat pindakaas erop...
Door Mevroi Kruim
#648462
Precies, in de wangzak. Niks tanden van elkaar wrikken, dat lunt je toch niet bij zo'n sterke hond. Gewoon de snuit pakken, mondhoek kiertje open, spuitje erin leegspuiten enwang eroverheen dichthouden. Wachten tot hij slikt en klaar.Tara weegt maar 20 kilo, maar als zij iets in haar bek heeft dat ze echt niet los wil laten dan krijg ik die kaken niet van elkaar. Ook niet met de wang tussen de kiezen duwen, maakt haar niet uit, die bek gaat niet open.
Ik heb dus heel veel tijd besteed aan leren loslaten en dan ruilen voor iets superdesuperlekkers met zeer veel fanfare en feestgedruis  ;D.
Door Robert Koncarevic
#649388
Bedankt voor de tips. We gaan ze uitproberen. Ik hou jullie op de hoogte.

Tot nu toe kan ik zijn bek wel open krijgen. Maar eenmaal open met een plastic lepelstje erbij.....dan begint het draaien met zijn kop. En zie dan maar de vloeistof in zijn bek te krijgen.
Door Femke
#650154
ik doe bij Loebas ook gewoon in zijn wangzak druppelen. Als ik zijn bek al openkrijg gaat hij vervolgens toch zo hard staan schudden dat ik die druppels er nooit in krijg  8)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door