Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Loes
#646464
Na wat wikken en wegen toch besloten om Spocky over te zetten op Energique om te kijken of dit het gewenste effect heeft (zie ook topic bij Medisch).
Nu mijn vraag: op de verpakking houden ze een hogere dosering aan dan bij Carnibest, daar gaf ik 's ochtends en 's avonds 100 gram per keer van (ietsje meer, anders lijkt het zo weinig  ;), maar niet meer dan 130 gram per keer). Ik voer het nog te kort (sinds 1 oktober alleen CB) om het effect op zijn gewicht hiervan te kunnen zien.
Nu staat bij Energique voor een hond van 10 kg dat dan 330 gram voer nodig is.

Is dit ook jullie ervaring? Of is hier de hoeveelheid enigszins overdreven? En doet het kwalitatief niet onder voor Carnibest?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Loes
Gebruikersavatar
Door Angelique
#646480
[quote="Loes"]
Na wat wikken en wegen toch besloten om Spocky over te zetten op Energique om te kijken of dit het gewenste effect heeft (zie ook topic bij Medisch).
Nu mijn vraag: op de verpakking houden ze een hogere dosering aan dan bij Carnibest, daar gaf ik 's ochtends en 's avonds 100 gram per keer van (ietsje meer, anders lijkt het zo weinig  ;), maar niet meer dan 130 gram per keer). Ik voer het nog te kort (sinds 1 oktober alleen CB) om het effect op zijn gewicht hiervan te kunnen zien.
Nu staat bij Energique voor een hond van 10 kg dat dan 330 gram voer nodig is.

Is dit ook jullie ervaring? Of is hier de hoeveelheid enigszins overdreven? En doet het kwalitatief niet onder voor Carnibest?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Loes
[/quote]

De één adviseert magertjes, de andere ruim. De enige manier om erachter te komen wat de juiste hoeveelheid voor jouw hond is, is om het gewoon uit te proberen. Begin met de E gewoon met dezelfde hoeveelheid als je van de Cb gaf, dus zo'n 2,5 schijf per dag (of zijn het tegenwoordig allemaal balletjes??) en dan zie je snel genoeg of hij ervan afvalt, de geeuwhonger heeft e.d. Kwalitatief doet het neit veel voor elkaar onder, alleen omdat E in zulke kleine hoeveelheden ingevroren wordt ziet het er wat minder smakelijk uit, maar voor de meeste honden zal dat "worst"zijn.
Door *wendy*
#646495
Ik kan Boy van Energique evenveel geven als van CB, dus volgens mij zit er niet veel verschil in.  :D

En wat Angelique zegt over Energique dat het er wat minder "smakelijk" uitziet ben ik het mee eens. Wat ik wel een zeer groot voordeel vind zijn de hamburgertjes.  :D
Door Loes
#646501
Mijn vriend heeft het net ingeslagen en zei me ook al dat het er minder smakelijk uitzag. Of misschien komt dat omdat het ingevroren is opperde hij nog..  ;D Nou ja, ik zal het vanavond wel zien als hij thuiskomt ermee.
En ik weet natuurlijk dat je op het oog moet voeren, maar ben daarnaast benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.
Het is even 'rauw' als CB toch, de groenten e.d. zijn ook rauw he?
Door Salty
#646621
Naar mijn weten adviseert Energique per 5kg 100 gram,dus een hond van 10 kg heeft aan 200 gram per dag genoeg,alleen voor pups geldt de dubbele hoeveelheid.Dit staat ook op hun website.Hier krijgen ze ook wel eens Energique en dan krijgen ze de zelfde hoeveelheid als van Carnibest.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#646630
[quote="Loes"]
Mijn vriend heeft het net ingeslagen en zei me ook al dat het er minder smakelijk uitzag. Of misschien komt dat omdat het ingevroren is opperde hij nog..  ;D Nou ja, ik zal het vanavond wel zien als hij thuiskomt ermee.
En ik weet natuurlijk dat je op het oog moet voeren, maar ben daarnaast benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.
Het is even 'rauw' als CB toch, de groenten e.d. zijn ook rauw he?
[/quote]

Ik dacht dat E gekookte groente gebruikte. Weet het niet helemaal zeker :-[
E is wat droger dan cb omdat in die laatste meer olietjes verwerkt zitten.
Door Twiz
#646636
Volgens mij moet je gewoon beginnen met 200 gram per dag. (idd 100 gram per vijf kilo voor volwassen honden en 200 gram per vijf kilo voor puppen) Dat vind ik bij Energique dus heel prettig, je geeft door die hamburgertjes niet zo snel teveel.

Ik heb zowel Carnibest als Energique gegeven, qua voedings waarde is het (bij mijn hond) identiek, alleen Carnibest ziet er wat smakelijker (voor honden) uit als de Energique.
Energique ziet er uit alsf het niet meer rauw is, maar dat is het wel degelijk, het vlees dan, want of de groente ook rauw is durf ik niet te zeggen.

Twizzle deed het op allebei erg goed.
Toen Twizzle verdacht werd van een voedsel allergie heb ik eerst de nr 4 van Energique gegeven, prima ontlasting. Toen dat voor de huidklachten geen oplossing bleek, hebben we de eend/rijst van CB geintroduceerd, maar daar kreeg Twizzle echt knoertharde ontlasting van.
De andere versie's van CB heb ik niet meer geprobeert omdat we met een eliminatiedieet van hert zijn verder gegaan.
En nu dus alleen nog maar  barf.
Door Bianca1
#647488
Mijn honden van 9 en 7 kilo eten allebei 200 gram per dag van energique. Dat is wel icm barf.
Ze zijn er werkelijk idolaat van en ik gebruik het ook vaak op de training.
Carnibest heb ik nu een tijdje niet gehad (ga ik binnenkort wel weer halen voor de verandering) maar ik heb de indruk dat ze hier zlefs liever energique eten dat cb. persoonlijk dus.
Door Shifra en Sharel
#647559
Ze vinden het hier allebei lekker, ik merk alleen dat ik van de energique iets minder moet geven, omdat 1 van mijn honden er sneller van aankomt.
Nou is dat wel een teefje(bijna 4), die heel snel aankomt, en waarmee ik echt moet uitkijken, met wat en hoeveel ik geef.
Door eefje
#647933
ik gaf mijn hond van 8kilo ook 200gr. CB natuur maar dit was niet genoeg en toen ben ik over gestapt naar CB aktief en daar geef ik ook 200gr en dat gaat prima.
E heb ik nooit gegeven maar Duck vind ik ook niet zo smakelijk eruitzien maar hij at het ook graag
aftasten denk ik....

groetjes eefje
Door Ianthe
#648477
Wij willen ook gaan beginnen met Energique. Xena krijgt nu rodi maar daar zou ze zo verschikkelijk veel van moeten eten. Namelijk wel 400 gram. 100 gram per kg lichaamsgewicht voor pups. En vaak eet ze nog geen 150 gram per dag. Van Energique hoeft ze maar 175 gram per dag. En afwisseling kan ook geen kwaad.

En we gaan voor 3 dagen BARFEN! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door