Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anita*
#647402
Ik heb even een vraagje over het traanvocht van Tara. Is dat normaal bij pups of hebben volwasen honden dat ook. De ooghoeken worden er ook helemaal bruin van, ik maak het elke ochtend schoon met een beetje water maar ik krijg het niet schoon. Is dit tijdelijk of blijft het, of kan ik boenen tot ik een ons weeg maar gaat het toch niet weg??
Afbeelding
Door *wendy*
#647422
Persoonlijk zou ik de oogjes even met rust laten (dus niet met water "boenen".
Gewoon ff met een klein stukje keukenrol of met je vingers de "drab" van de huid weghalen.
Gandor heeft er korte periodes last van. Ik heb gemerkt als ik dan met water ga zitten soppen het alleen maar erger word.

Is het zo of lijkt het zo dat het oogwit ook wat rood is? Misschien een licht ontstekinkje?
Door Anita*
#647428
Nou de oogjes zijn inderdaad ietsje rood.Ik doe het ook zo als jij zegt hoor met een keukenrol even wegvegen het boenen was niet letterlijk bedoeld maar dat snapte je wel.Ik zal ze verder met rust laten.
Door Elise
#647475
Phoebe had dit ook een beetje hoor als pup, ik heb even geen goede foto... Maar als je gewoon iedere dag even de slapertjes weg haalt, dan wordt het vanzelf steeds minder. Of elke ochtend even schoonmaken met een beetje bronwater ;)
Volgens mij had Esther hier ook nog een goede tip voor :bulb:
Door Anita*
#647480
Elise schreef: Phoebe had dit ook een beetje hoor als pup, ik heb even geen goede foto... Maar als je gewoon iedere dag even de slapertjes weg haalt, dan wordt het vanzelf steeds minder. Of elke ochtend even schoonmaken met een beetje bronwater ;)
Volgens mij had Esther hier ook nog een goede tip voor :bulb:
thanks ;) ik hoop dat Esther haar tip nog even doorgeeft
Gebruikersavatar
Door *Monique
#647525
Anita* schreef: Ik heb even een vraagje over het traanvocht van Tara. Is dat normaal bij pups of hebben volwasen honden dat ook. De ooghoeken worden er ook helemaal bruin van, ik maak het elke ochtend schoon met een beetje water maar ik krijg het niet schoon. Is dit tijdelijk of blijft het, of kan ik boenen tot ik een ons weeg maar gaat het toch niet weg??
Afbeelding
Met een wattip wat uierzalf onder het oog aanbrengen=vet, loop het traanvocht erover heen=geen verkleuring
Door Lizzy
#647596
Linga had dit ook. Da's heel normaal, bij Dalmaten-puppies. Gaat vanzelf over. Linga had gewoon super droge en schone oogjes, maar toch streepjes. Deze depte ik met Espree, tear stain remover. Als ze wel viezigheid in d'r oogjes heeft: Similasan Nr 2 oogdruppeltjes, bij de drogist, werkt perfect!
Door Lizzy
#647601
En vaseline in de ooghoekjes smeren: werkt inderdaad ook. Ik gebruik nooit meer uierzalf sinds ik weet dat er troep in zit. Maar nou kan ik alleen ff niet meer vinden wat voor troep er ook alweer in zit....
Gebruikersavatar
Door *Monique
#647789
Lizzy schreef: En vaseline in de ooghoekjes smeren: werkt inderdaad ook. Ik gebruik nooit meer uierzalf sinds ik weet dat er troep in zit. Maar nou kan ik alleen ff niet meer vinden wat voor troep er ook alweer in zit....
Wist ik ook niet, maar bedankt voor de tip
Door Anita*
#648031
Lizzy schreef: Linga had dit ook. Da's heel normaal, bij Dalmaten-puppies. Gaat vanzelf over. Linga had gewoon super droge en schone oogjes, maar toch streepjes. Deze depte ik met Espree, tear stain remover. Als ze wel viezigheid in d'r oogjes heeft: Similasan Nr 2 oogdruppeltjes, bij de drogist, werkt perfect!
Ben weer prima op de hoogte gebracht. ;) bedankt allemaal ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door