Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto
#647367
De uitslag van Tiesto of zijn symptomen Lyme waren is gelukkig negatief..met als keerzijde dat het dan waarschijnlijk de erfelijke labrador spierziekte myopathie is..de da is aan het informeren of in Nederland de dnatest hiervoor ook gedaan wordt en anders in Duitsland...het is toch wel vreemd dat oa in Duitsland alle fokouders al op deze ziekte getest worden net als op hd bijv. en hier in ons land is er niets over bekend..heb al een mail gestuurd naar de labradorvereniging, maar nog geen reactie dus bel vanmiddag maar even..vind het zo shit allemaal... :-\
Door Ine
#647414
Tiesto schreef: De uitslag van Tiesto of zijn symptomen Lyme waren is gelukkig negatief..met als keerzijde dat het dan waarschijnlijk de erfelijke labrador spierziekte myopathie is..de da is aan het informeren of in Nederland de dnatest hiervoor ook gedaan wordt en anders in Duitsland...het is toch wel vreemd dat oa in Duitsland alle fokouders al op deze ziekte getest worden net als op hd bijv. en hier in ons land is er niets over bekend..heb al een mail gestuurd naar de labradorvereniging, maar nog geen reactie dus bel vanmiddag maar even..vind het zo shit allemaal... :-\
Heb je nog wel steeds contact met de fokster van Tiesto?
Waardeloos zeg, ik blijf deze topic volgen, want ik had ook niet gehoord, dat dit tot 1 van de erfelijke ziekten bij de labradors hoorde. :-\
Door *wendy*
#647420
Ze zit wel niet in de labradors, maar is zeer goed thuis binnen Duitsland.
Ze laat haar AB's ook in Duitsland op dingen testen die nog niet echt goed in Nederland te testen zijn (of waren). Misschien heeft zij nog een idee waar je terecht kan.
Kijk even op http://www.pulsardogdesign.com voor contactgegevens.
Door Tiesto
#647443
bedankt Wendy! Heb haar al een mailtje gestuurd! Wat een schatjes die ab puppies zeg! En wat een kanjer jouw hond..Vind m echt schitterend! Jammer dat zoveel mensen bang voor deze honden zijn..bij ons loopt er ook eentje en dan vliegt iedereen met hun hond weg..terwijl het nog een jonge hond is en juist t contact met andere honden zo belangrijk is!!
Door *wendy*
#647451
Leuk dat je haar een mailtje hebt , ze zal wel antwoorden.
Oja...als je dat mailtje krijgt denk dan niet, wat een maf mens.  ;)
Ze komt nl uit luxemburg en haar nederlandse schrijven is niet je van het. Dus geen "moedwil" dat ze misschien een ietwat moeilijk te lezen mailtje terug stuurt  ;)

Het zijn echt schatjes he de pups. Vorige week zijn ze allemaal naar nieuwe baasjes gegaan en ze heeft er 2 zelf gehouden.
Jammer idd dat er zoveel mensen "bang" voor zijn. Aan de andere kant snap ik het ook wel een beetje. Enige voorzichtigheid bij oudere AB's is gewenst met andere honden.  ;) LET WEL bij andere honden! Voor mensen zijn ze gewoon super mega lief.  :-*
Het enige gevaar voor mensen is dat ze je "dood kunnen knuffelen en lebberen."  ;D :D

Bij mij in het dorp kennen ze het ras niet en zijn dus NIET voorzichtig, terwijl ik dat juist liever wel zou zien  :-[ Mijn Gandor word nl een echt AB mannetje  ::) Dat houdt in dat het niet lang goed meer gaat met andere honden, helaas.
Jammer genoeg weigeren sommige mensen daar rekening mee te houden.  >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door