Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jean
#647391
Goedemorgen allen!
Heb mijn hond gisteren voor het eerst kipkarkassen gegeven en de ontlasting vanochtend leek wel drapperige stopverf...... Is dit normaal, wennen dus? Ben overigens net gaan barfen.
Door Jean
#647399
Zat juist veel vlees aan en ik gaf al zeer regelmatig kvv. Gisteren ochtend heb ik pens gegeven en 's avonds de karkassen.
Door Jean
#647400
Misschien heb ik teveel gegeven. Ik vind het nogal moeilijk om de juiste balans te vinden. "Groene barfer" he.............
Door tieneke
#647403
Denk dat ze er even aan moeten wennen,als ze verder goed kauwen en netjes eten is er niets aan de hand  ;)
Van botten gaan ze altijd harder poepen vooral met eend en lam lijken het hier soms wel echte bommenwerpers....  :P ;D ;D
Door Jean
#647404
Hahaha ja ik ken dat. Pup kauwt wel goed dus dat valt weer mee. Moeder moet wel erg wennen aan dat vers vlees. Lust geen eendenvleugels en kipkarkassen.
Door tieneke
#647406
Jean schreef: Misschien heb ik teveel gegeven. Ik vind het nogal moeilijk om de juiste balans te vinden. "Groene barfer" he.............
Straks kan je ze zo de deur uitrollen!!! ;D
Kijk anders even in de bibliotheek voor de barfrekenhulp,hiermee maak je zelf een superstrak menu waar alles in zit wat je honden nodig hebben.
Weet je meteen hoeveel ze mogen.
Door tieneke
#647408
Jean schreef: Hahaha ja ik ken dat. Pup kauwt wel goed dus dat valt weer mee. Moeder moet wel erg wennen aan dat vers vlees. Lust geen eendenvleugels en kipkarkassen.
Ook niet als je het kleiner aanbiedt?
Sommige honden weten gewoon geen raad met grotere stukken bot/vlees.
Hier wel hoor  ::)
Door Jean
#647410
Nee ook niet. Pens e.d. vindt ze heerlijk, maar de rest pfffff. Ze is al 6.5 jaar op brokken. Zal wel wennen zijn maar ik heb geduld!
Pup mag volgens de rekenhulp ruim 750 gram per dag maar ondanks de rekenhulp valt het niet mee. Ben misschien te bang dat ik iets fout doe... Het is niet alleen wennen voor de honden maar ook voor mij.
Door tieneke
#647411
Jean schreef: Nee ook niet. Pens e.d. vindt ze heerlijk, maar de rest pfffff. Ze is al 6.5 jaar op brokken. Zal wel wennen zijn maar ik heb geduld!
Pup mag volgens de rekenhulp ruim 750 gram per dag maar ondanks de rekenhulp valt het niet mee. Ben misschien te bang dat ik iets fout doe... Het is niet alleen wennen voor de honden maar ook voor mij.
In het begin ben je gewoon bang dat je iets fout doet,hebben we allemaal last van gehad  ;)
Als je ergens over twijfelt gewoon meteen vragen daar is dit forum toch voor.
Door tieneke
#647417
Jean schreef: Ik heb je site net even bekeken. Super!!!!!!!!!
Dank je,het is hier elke dag weer een belevenis met de Tsjechen  ;D
Zaterdagavond duiken we weer de hospoda(kroeg)in met onze Tsjechische vrienden,echt lache!!! ;D ;D  :beerchug:
Door Jean
#647418
Hahaha ik weet het. Ben jaren geleden heel erg vaak in Klatovi en Praag geweest voor zaken. Zat er ca. 5 maanden per jaar. Wel een prachtig land.
Door tieneke
#647424
Jean schreef: Hahaha ik weet het. Ben jaren geleden heel erg vaak in Klatovi en Praag geweest voor zaken. Zat er ca. 5 maanden per jaar. Wel een prachtig land.
Ja tis echt mooi hier...vooral de winter,waanzinnig!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door