Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#647333
Beau heeft voor zijn poot een ontstekingsremmer/pijnstiller gekregen. Nu heb ik niet aan de DA gevraagd of dit een AB is (zal wel), dus vraag ik het hier even. Want in dat geval kan ik meteen met de probiotica beginnen.

Op het zakje staat: corthap.F 2x daags 1 tablet, gedurende 7 dagen.
Door *Natasja*
#647345
Ik heb even op de strip zelf gekeken, daar staat op: Cortaphen Forte (merknaam Fort Dodge). Bijsluiter heb ik niet, ze stoppen hier altijd het benodigde aantal tabletten in een papieren zakje.
Door Birgit
#647347
*Natasja* schreef: Ik heb even op de strip zelf gekeken, daar staat op: Cortaphen Forte (merknaam Fort Dodge). Bijsluiter heb ik niet, ze stoppen hier altijd het benodigde aantal tabletten in een papieren zakje.
ff bellen naar de DA ? ;)
Door conleeuw
#647352
een van de ingredienten is dexamethazon en dat is een corticosteroïd .... zeg maar iets zoals prednison. Dus is ontsteking remmend. De andere phenylbutazon is ook bekend als een reuma middel dus ontsteking remmend en pijnstillend. de derde ingredient is ascorbinezuur dus Vit C. Ik weet niet of dit helpt? maar antwoord op jou vraag, nee, het is geen antibiotica. het is een ontsteking remmende middel waarvan een onderdeel corticosteroïde ;)
Door *Natasja*
#647389
conleeuw schreef: een van de ingredienten is dexamethazon en dat is een corticosteroïd .... zeg maar iets zoals prednison. Dus is ontsteking remmend. De andere phenylbutazon is ook bekend als een reuma middel dus ontsteking remmend en pijnstillend. de derde ingredient is ascorbinezuur dus Vit C. Ik weet niet of dit helpt? maar antwoord op jou vraag, nee, het is geen antibiotica. het is een ontsteking remmende middel waarvan een onderdeel corticosteroïde ;)
Bedankt voor je goede uitleg. Dus ik hoef geen probiotica te geven?
Door conleeuw
#647394
*Natasja* schreef: Bedankt voor je goede uitleg. Dus ik hoef geen probiotica te geven?
zou ik toch wel doen, corticosteroïde zijn geen lievertjes en doen ook de darmflora een beetje naar de knoppen helpen, dus probiotica can zeker geen kwaad ;)
Door *Natasja*
#647398
conleeuw schreef: zou ik toch wel doen, corticosteroïde zijn geen lievertjes en doen ook de darmflora een beetje naar de knoppen helpen, dus probiotica can zeker geen kwaad ;)
Ok, ga ik ermee beginnen. Ik dacht dat probiotica alleen werkte in het geval van antibiotica.
Door conleeuw
#647401
*Natasja* schreef: Ok, ga ik ermee beginnen. Ik dacht dat probiotica alleen werkte in het geval van antibiotica.
probiotica helpen hoe dan ook om de darmflora goed in balans te krijgen, daar antibiotica erg de darmflora huishouding in de war kan gooien is het zeker op moment van antibiotica kuur van belang om zoiets te geven, maar, andere medicijne kunnen ook de darmflora negatief beinvloeden en ook de darmslijmvliezen gevoellig maken, waardoor het mij zeker verstandig lijk om hoe dan ook bij het innemen van ontsteking remmers en cortico's probiotica te geven, baat het niet, dan schaad het zeker niet ;)
Door *Natasja*
#647405
conleeuw schreef: baat het niet, dan schaad het zeker niet ;)
Nee, daar heb je helemaal gelijk in!

Ik denk dat ik Benthe ook een tijdje probiotica ga geven, die heeft al een paar weken 's middags regelmatig dunne ontlasting.

Kunnen ze samen een kuurtje doen, gezellig!  ;D
Door conleeuw
#647407
*Natasja* schreef: Nee, daar heb je helemaal gelijk in!

Ik denk dat ik Benthe ook een tijdje probiotica ga geven, die heeft al een paar weken 's middags regelmatig dunne ontlasting.

Kunnen ze samen een kuurtje doen, gezellig!  ;D
nou dan kan er in iedere geval geen jaloezie ontstaan ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door