Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#64717
rellentje schreef: Oei!!! .... ik wist dit niet van chocolade hoor! In ieder geval bedankt dat U mij verwittigd!!
Deze teksten over chocolade heb ik afgedrukt en zal dit eens voorleggen aan mijn moeder. Dan zal ze het waarschijnlijk ook niet meer durven geven!
En ja, ik zal nu eerst eens proberen gewoon verder te doen met zijn gewone voeding en alle extraatjes achterwege laten. Eens zien of dit helpt?? :o

Groetjes,
Ellen
Hoi Ellen en zeg gelijk erbij dat ze ook geen brood meer mag geven. Alles waar granen in zit is verboden ;)
Wat geef jij nu jou hond aan voer?
Door Lizzy
#64719
Hoi Ellen, ik zou de Duck inderdaad 2 dagen overgieten met gekookt water. Sommige honden moeten wennen aan de smaak van rauw vlees. Na twee dagen het gekookte water afbouwen (want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hierdoor gaan er wel vitamines verloren maar dat is voor een paar dagen niet erg).

En daarnaast helemaal NIETS te eten even! Niets! En als hij genoeg honger heeft, gaat hij echt wel eten.

Groetjes en succes, Lizzy
Door rellentje
#64755
Ik ben nu reeds begonnen met die "Duck" voeding.
Maar eigenlijk zit ik nog met een vraagje?!
Normaal gezien mag je toch geen rauw vlees geven??
Om geen lintwormen of zoiets te krijgen?
Of is dit alleen voor mensen bedoeld?
Groetjes,
Ellen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#64760
rellentje schreef: Ik ben nu reeds begonnen met die "Duck" voeding.
Maar eigenlijk zit ik nog met een vraagje?!
Normaal gezien mag je toch geen rauw vlees geven??
Om geen lintwormen of zoiets te krijgen?
Of is dit alleen voor mensen bedoeld?
Groetjes,
Ellen
Mensen kunnen van sommig rauwvlees maden krijgen ,honden hebben hier geen last van,de zuurgraad van het maagzuur van de hond is veel hoger als die van de mens.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#64902
Ho Paul, ik dacht dat jij dat wel zou weten!
Mensen kunnen wel degelijk lintwormen van koeien en varkens krijgen. Het zijn andere lintwormen dan die van de vlooien. Ze hebben allebei hun eigen soort en je krijgt ze van rauw vlees, maar dat vlees wordt wel erg goed gecontroleerd. Deze lintwormen worden ook wel blaaswormen genoemd en ze maken grote blazen (mm-cm) in het vlees waarin de eitjes zitten. Als je die binnenkrijgt krijg je zelf lintwormen en dat kan dus ook bij honden gebeuren. Ik vermoed dat het maagzuur zijn werk doet en verder moet de weerstand van de hond de rest doen.
Die lintwormen zelf zijn niet zo erg, maar de blazen die ze maken kunnen wel vervelende verschijnselen geven. Met name als ze in hersenen of andere organen terechtkomen.
Door Paul_Barte
#64909
Hitam schreef: Ho Paul, ik dacht dat jij dat wel zou weten!
Mensen kunnen wel degelijk lintwormen van koeien en varkens krijgen. Het zijn andere lintwormen dan die van de vlooien. Ze hebben allebei hun eigen soort en je krijgt ze van rauw vlees, maar dat vlees wordt wel erg goed gecontroleerd. Deze lintwormen worden ook wel blaaswormen genoemd en ze maken grote blazen (mm-cm) in het vlees waarin de eitjes zitten. Als je die binnenkrijgt krijg je zelf lintwormen en dat kan dus ook bij honden gebeuren. Ik vermoed dat het maagzuur zijn werk doet en verder moet de weerstand van de hond de rest doen.
Die lintwormen zelf zijn niet zo erg, maar de blazen die ze maken kunnen wel vervelende verschijnselen geven. Met name als ze in hersenen of andere organen terechtkomen.
Helemaal gelijk Tannetje :-[ was blaaswormen vergeten omdat die eigenlijk niet meer voorkomen bij vlees wat geschikt is voor menselijke consumptie maar het kan wel degelijk, sorry.
Door rellentje
#64992
Hoi Sylvia,

De foto's zitten er in hoor!! Hartelijke dank daarvoor!

Ondertussen nog een vraagje:
kraantjeswater of plat water uit fles?

Groetjes,
Ellen C.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door