Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#646540
De honden staan nu bijna 2 maanden op rauw en ze doen het erg goed. Geen dairee o.i.d meer. Vandaag dus de eerste grote maatijd (kilo pens) op het menu en morgen vasten. Vienna heeft gegeten en plofte net als een blok neer :). Didge heeft een kogeldikke buik en sjokt toch nog als een echte kliko rond om hier en daar nog meer op te scharrelen. En Kay is nog bezig ( dik half uur) met een lap van bijna 900 gram.
Vind het wel spannend hoor ???
Gebruikersavatar
Door chery
#646582
Ik voer sinds 2 weken om de dag. Dus dag 1 dubbele portie en dag 2 vasten, dag 3 dubbele portie en dag 4 vasten enz. enz. het bevalt mij super en ga dit zeker volhouden!!!
Gebruikersavatar
Door chery
#646822
Ten eerste omdat dit beter is voor een hondenmaag, zo kan deze optimaal gebruikt worden.

Ten tweede kon mijn reu nogal eens zeuren met eten, als het hem teveel moeite kostte dan liet hij het staan en hij moet zijn eten wel hebben, want is hij is aan de slanke kant. Nu eet hij gewoon alles wat ik hem voor zet en wil er ook graag wat voor doen.

Ten derde was mijn teef doordat ze bij haar vorige eigenaar veel te dik was nu wel erg ruim in het vel, ze was afgevallen maar de jas was te groot en nu is alles veel strakker geworden. En ze had voorheen erge last van de schijnzwangerschap, hangtietjes, hangbuik,slechtere vacht en ze is nu amper schijnzwanger geweest en was heel snel weer strak.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#646826
Okay, dat klinkt inderdaad goed.

Hoe doe je dat met de beweging/uitbuiken?
Ik neem aan dat je 's avonds voert, dus dan kunnen ze de nacht rustig liggen. En de volgende dag, wel gewoon een eind wandelen of trainen?
Gebruikersavatar
Door Miekie
#646868
Ik voer mijn honden ook niet meer iedere dag en ik zou niets anders meer willen.Ze zeuren nauwelijks meer om eten,zelfs niet op vastendagen en zijn na het eten heerlijk verzadigd en rustig.
De laatste tijd worden ze wel wat dikker omdat ze nu hun voedsel veel beter verteren en ik geef inmiddels minder voer.Ze zijn tijdens de training ook veel attenter geworden.Ik ben er van overtuigd dat het voor mijn honden de ideale manier van voeren is en als ik het ze zou vragen zouden ze het zeker met me eens zijn!! ;)
Door Lizzy
#646873
trimsalon schreef: De honden staan nu bijna 2 maanden op rauw en ze doen het erg goed. Geen dairee o.i.d meer. Vandaag dus de eerste grote maatijd (kilo pens) op het menu en morgen vasten. Vienna heeft gegeten en plofte net als een blok neer :). Didge heeft een kogeldikke buik en sjokt toch nog als een echte kliko rond om hier en daar nog meer op te scharrelen. En Kay is nog bezig ( dik half uur) met een lap van bijna 900 gram.
Vind het wel spannend hoor ???
Sommige honden verzadigen moeilijk.... Wou je Didge nog meer gaan geven in de toekomst of vind je het zo wel mooi geweest? (ik denk trouwens dat er wel honden zijn zonder vreetrem). Wat een nette eter, jou Kay! Keurig zeg! Hier is het hap-slik-weg, 1 kilo pens ;D. Is morgen hun eerste echte vaste-dag?
Door francoos1
#646881
hallo allemaal,

Ik las net in een blad dat het erg gezond is om een hond te laten vasten wanneer ze Natuurlijk Rauw Gevoerd worden !! Buiten dat het natuurlijk is, voorkomt het dat het slechte eters worden. Een hondenmaag is na 24 uur leeg, veel mensen geven dus nog eten terwijl de hond nog halfvol is. Dit kan resulteren in slechte eters en uiteindelijk probleemgedrag ! (dat werd niet duidelijk beargumenteerd  :()

Ben op het moment alles wat los en vast is aan het lezen als het over rauw voeren gaat  :) ! Onze Nina heeft behalve een ei nog niets wat op rauw lijkt gegeten !! De eerste bestelling van Carnibest komt zaterdag binnen, dan gaan we langzaam de brokken afbouwen tot de zak op is en dan gaat ze helemaal op Carnibest over. Om misschien in de toekomst helemaal op BARF over te gaan.
Gebruikersavatar
Door chery
#646946
Meestal geef ik ze eten om ongeveer 16.00 uur. Dan heben ze de hele avond, klein blokje om, de hele nacht om uit te buiken. Voordat ze echt weer gaan rennen enzo. is het al snel 10 uur in de morgen, dus ben je alweer 18 uur verder en dat geeft geen problemen. En inderdaad ze zijn veel fitter en actiefer!!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#647178
Lizzy schreef: Sommige honden verzadigen moeilijk.... Wou je Didge nog meer gaan geven in de toekomst of vind je het zo wel mooi geweest? (ik denk trouwens dat er wel honden zijn zonder vreetrem). Wat een nette eter, jou Kay! Keurig zeg! Hier is het hap-slik-weg, 1 kilo pens ;D. Is morgen hun eerste echte vaste-dag?
Didge staat nu op 600 gram per dag (21 kilo). En ik dacht dat dit misschien wel voldoende was. Maar misschien de grote maaltijd nog groter maken omdat hij ook weer vrij snel erg aktief is.
Kay is inderdaad met alles een "dame". Maar wel een genot om naar te kijken
Ja en vandaag is hun eerste vasten dag (beetje kefir gehad :-\....)
Gebruikersavatar
Door chery
#647186
Een dag voor het vasten kan je ze een dubbele portie geven, dus als je 600 gram per dag geeft, geef je hem voor een vastendag 1200 gram.

Bij mij eten ze om de dag tussen de 800 en 900 gram. Ze wegen 13,5 kilo. Dat is gemiddeld 3%van hun gewicht.

Op de vastendagen krijgen ze soms wat kefir, net of ik het klaar heb of niet met wat koudgeslingerde honing en 1x per week een eitje erbij. Maar sommige dagen ook niks.
Laatst gewijzigd door chery op wo 11 okt 2006, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#647313
Sanyo schreef: Okay, dat klinkt inderdaad goed.

Hoe doe je dat met de beweging/uitbuiken?
Ik neem aan dat je 's avonds voert, dus dan kunnen ze de nacht rustig liggen. En de volgende dag, wel gewoon een eind wandelen of trainen?
Ik voer ze 's avonds tussen 6 en 9 uur
Na de grote maaltijd ga ik bv de volgende ochtend niet met ze fietsen, maar gewoon hun wandeling van 1 a 1 11/2 uur. Gisteravond hebben we gewoon getraind met Didge
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door