Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#646369
Volgens mij heeft DEWI een ontstoken oor ......
Ze begon me iets te vaak met haar kop te schudden.
Ik zag dat het vuil was en ik voel het binnein "soppen"
Ik heb het nu schoongemaakt en dat laat ze prima toe, alhoewel ik wel merk, dat het gevoelig is.
Is er iets "natuurlijks" waarmee ik haar kan behandelen of zal ik maar direct naar de dierenarts gaan om iets te halen.

Kan ik haar iets van salisprin geven tegen de eventuele pijn ?
Door Solange
#646402
Wanneer neo met z'n oren slaat  en zich deugddoend probeert te krabben aan z'n oor dan weet ik dat hij last heeft van oormijten.  Wanneer ik z'n oren dan met een oorstokje voorzichtig reinig heeft hij dat graag en is m'n oorstokje donkerbruin vies van kleur.  Ik reinig z'n oren zo goed mogelijk en doe er dan een paar dagen (soms 2x per dag) Oridermyl in .  Dezelfde dag nog zie je beterschap, flapt hij of krabt hij niet meer. Misschien is dit een oplossing?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#646760
Hoe is het nu met Dewi?

Waarschijnlijk als mosterd na de maaltijd... maar als pijnstiller zou je Salisprin kunnen geven.
Door K@rin
#646814
Ze heeft er minder last van, merk ik.
Maar ...........
Ze heeft gisteren 1 Salisprin gehad en vanmorgen ook, dus ik weet niet in hoeverre dat meespeelt.
Ik behandel haar nu met Surolan van De dierenarts, want die hadden geen Prodier Oorontsteking op voorraad.
Ik wilde natuurlijk niet wachten totdat de bestelling binnen was, ook via Internet bestellen was geen optie, want ik wilde haar direct helpen.

Ik ga dus vanavond niet met haar naar Behendigheid, want ik weet niet hoe dat doordreunt in haar oor.
Wil je dat aan Rob doorgeven ?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#646836
Karin & Pyrs schreef: Ze heeft er minder last van, merk ik.
Maar ...........
Ze heeft gisteren 1 Salisprin gehad en vanmorgen ook, dus ik weet niet in hoeverre dat meespeelt.
Ik behandel haar nu met Surolan van De dierenarts, want die hadden geen Prodier Oorontsteking op voorraad.
Ik wilde natuurlijk niet wachten totdat de bestelling binnen was, ook via Internet bestellen was geen optie, want ik wilde haar direct helpen.

Ik ga dus vanavond niet met haar naar Behendigheid, want ik weet niet hoe dat doordreunt in haar oor.
Wil je dat aan Rob doorgeven ?
Doe ik. Beterschap :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door