Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
#645668
Ziggy eet ondertussen al sardientjes, zalmkoppen, kippenruggen, kippennekken, eendagskuikens, allerlei soorten vlees en carnibest. Ik zou haar graag muizen, hamsters ed willen voeren. Woont er iemand in de buurt van Utrecht dit dat aan zijn katten voert van wie ik een paar losse kleine prooidieren kan kopen om te kijken of ze het lust? Het is zo wat om daar direct wat grotere hoeveeleheden van aan te schaffen om vervolgens te ontdekken dat ze het niet wil eten......
Door Borke
#645789
Kijk even bij al la carte naar de Kiezelbrink die leveren dat, maar ik heb geen idee waar ze zitten. Ik weet wel dat er in Delft ook een adres is wat dit levert.
Door Barrak
#646006
Bijna elke dierenwinkel verkoopt muizen in alle formaten uit de vriezer. Wordt veel verkocht voor slangen ed.
Door *Robin*
#646146
als je eens in de buurt van Rotterdam bent kan je van mij een kant en klaar pakketje komen halen met twee muizen twee woestijnratjes en een hamster om te proberen :D voor maar 2 euro :P
Door Helen
#646337
*Robin* schreef: als je eens in de buurt van Rotterdam bent kan je van mij een kant en klaar pakketje komen halen met twee muizen twee woestijnratjes en een hamster om te proberen :D voor maar 2 euro :P
Wat lief van je!!! Mijn broertje woont in Rotterdam. Ik zal eens kijken wanneer ik weer eens bij hem langs ga.
Door Helen
#646605
Ik heb ondertussen bij een dsz 4 muizen gekocht. Vanavond heb ik er een aan Ziggy aangeboden, maar ze lust het vooraslnog niet. Ze krijgt dus gewoon niets anders. Ik bied hem net zo lang aan totdat ze hem eet.

Hoe ging bij jullie de eerst muis erin?
Door Helen
#646705
Verdikkie....Ze eet het echt niet. Ze heeft gisteravond niets gegeten en vannacht hebben we de muis laten liggen, maar hij lag er vanochtend nog steeds...We hebben dit muisje maar weggegooid en een nieuwe gepakt. We hebben zijn buik opengesneden, zodat het er voor haar misschien eetbaarder uit zou zien. Maar nog wilde ze het niet...Daarnet heb ik er wat gehakt op en omheen gestrooid zodat ze dat op zou eten en zich misschien zou vergissen en aan de muis zou beginnen, maar weer niets...Potverdrie, wat zijn die katten hardnekkig zeg.
Door Kefraya
#646717
Misschien ligt het ook aan het feit dat ze dood zijn?
Kefraya vindt muizen alleen maar leuk en lekker als ze zelf kan vangen. Als ik haar een dode muis voorhoud kijkt ze me echt aan met een blik van 'wasda?'
Door Helen
#646722
Kefraya schreef: Misschien ligt het ook aan het feit dat ze dood zijn?
Kefraya vindt muizen alleen maar leuk en lekker als ze zelf kan vangen. Als ik haar een dode muis voorhoud kijkt ze me echt aan met een blik van 'wasda?'
Haha..dat zou kunnen. Helaas voor Ziggy en gelukkig voor ons is ons huis muisvrij!!
Door *Robin*
#646726
Bailey is ook niet gek op muis, woestijrat al iets meer maar dan moet ik of Roxy hem vast openmaken. hamster vind hij wel erg lekker dus misschien is zij ook zo kieskeurig ::) :P
Door roefus
#646759
Helen schreef: Haha..dat zou kunnen. Helaas voor Ziggy en gelukkig voor ons is ons huis muisvrij!!
Tja, maar ik ken ook katjes, die een muisje buiten vangen...deze mee naar binnen slepen :-X en vervolgens laten liggen. :) ::)
Door Helen
#646774
Balou heeft het muisje maar gegeten....Ziggy verrekte echt van de honger, maar wilde echt het muisje niet eten.....Tja, dan maar geen kleine prooidieren...Ik heb haar gewoon een lekker nekje gegeven en wat struisvogel vlees, dat loopt ze nu als een tijger naar binnen te schrokken...
Gebruikersavatar
Door Mischa
#647002
Weet iemand wat een normale prijs is voor een zakje muizen (per ??kg.)
Hoeveel muizen geef je dan per voeding?
Door *Robin*
#647248
Mischa schreef: Weet iemand wat een normale prijs is voor een zakje muizen (per ??kg.)
Hoeveel muizen geef je dan per voeding?
ik koop muizen voor zo'n 15 euro per kilo, das erg duur maar ik geef er ook niet meer als 6 per week dan gaat het wel
ik reken zo 50 cent per muis, dan zijn de barfers goedkoper uit maar ik denk dat dit gezonder is, nog gezonder dan barf, het ultieme voer voor een carnivoor
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door