Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anna Penta
#64539
ik heb eerst geprobeerd zelf een antwoord op deze vraag te vinden maar kon het toch niet helemaal vinden. Misschien is het al eens aan bod geweest maar mijn vraag is: als ik (voorlopig, tot ik aan BANDIT kan komen) vers vlees als Energique of Rodi ga geven, hoeveel is dan grofweg nodig voor een hondje van 10 kilo? Is er een bepaalde richtlijn? Dan weet ik hoeveel ik tegelijk moet inslaan.
Door Lizzy
#64543
[quote="Anna Penta"]
ik heb eerst geprobeerd zelf een antwoord op deze vraag te vinden maar kon het toch niet helemaal vinden. Misschien is het al eens aan bod geweest maar mijn vraag is: als ik (voorlopig, tot ik aan BANDIT kan komen) vers vlees als Energique of Rodi ga geven, hoeveel is dan grofweg nodig voor een hondje van 10 kilo? Is er een bepaalde richtlijn? Dan weet ik hoeveel ik tegelijk moet inslaan.
[/quote]

Voor een volwassen hond is het 1 schijf Energique op 5 kilo hond.
Door ine
#64544
We gaan uit van 20 tot 30gram per kilo lichaamsgewicht. Een hond van 10 kilo mag dus 200 tot 300 gram. Dit heeft te maken met de lichaamsbeweging van de hond!
Het voeren doen we verder met de ogen en handen. Je mag de ribben net niet zien, maar je moet ze wel goed voelen (zonder druk)!
Door Anna Penta
#64548
Dank jullie wel! Dan zou ze 2 tot 3 schijfjes mogen (ervan uitgaande dat 1 schijfje 100 gram weegt). Het is een (bij tijden) energiek hondje dat moeilijk dik te krijgen is.
Door Anna Penta
#64559
[quote="Ollie"]
Hoi Anna ;D
Ik hou ook de 20 tot 30 gram per kilo lichaamsgewicht aan! Belfi is ook 10 kilo en krijgt zo'n 215 gram per dag!
[/quote]

Aha! Dus ruim 2 schijfjes? Of geef jij geen voorverpakt vers vlees? Ik zal kijken hoe ze het op 2 schijfjes doet. Wellicht 's ochtends ook nog 1 schijfje? Wordt er tweemaal daags gevoerd?
Door Ollie
#64573
[quote="Anna Penta"]
[quote="Ollie"]
Hoi Anna ;D
Ik hou ook de 20 tot 30 gram per kilo lichaamsgewicht aan! Belfi is ook 10 kilo en krijgt zo'n 215 gram per dag!
[/quote]

Aha! Dus ruim 2 schijfjes? Of geef jij geen voorverpakt vers vlees? Ik zal kijken hoe ze het op 2 schijfjes doet. Wellicht 's ochtends ook nog 1 schijfje? Wordt er tweemaal daags gevoerd?
[/quote]

Ik voer 2 keer daags, en hier krijgen ze carnibest dat zit niet in schijven! Dat zit in kilo verpakkingen!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#64590
Ik voer 1 x per dag,mijn honden wegen ook rond de tien kilo en krijgen rond de 200gr voer op een dag ,ééntje 250 gram omdat die nog in de groei is en meer energie verbruikt.Ik geef 1 x eten omdat ik vind dat ze beter 1x een behoorlijke bak eten voor hun snufferd krijgen dan 2 x een hap slik weg hapje.
Door Twister
#64598
Hier ook maar 1x per dag eten. Maar hier krijgt de grootste (8,2 kg) toch zo´n 250 gram per dag. Het is dus vooral zelf kijken hoe je hond het er op doet ;)
Door macho
#64628
macho krijg bibi en dan 2x per dag 150 gram totaal dus 300 gram.

aschra lust geen bibi meer en ga van de week over op rodi en krijg dan 2 schijfjes per dag
Door alies2
#64877
Bommel krijgt één maal daags meestal energique. Hij is tien kilo en ik merkte dat hij twee schijfjes niet genoeg vond dus ik geef hem daar wat pens bij (Rodi), of een stukje vis, of een halve plak energique.
Door sharpie
#65360
Hoi,
Van Rodi moet je wel wat meer voeren dan van Energique over het algemeen.
volgens de verpakking van Rodi heeft een hond vanaf de leeftijd van 18 maanden en 10 kilo lichaamsgewicht wel 4 plakken Rodi complete nodig, dat is 400 gram.
Jongere honden zouden nog meer moeten krijgen volgens de richtlijnen van Rodi.
Maar het staat allemaal op de verpakking of op de website's, want elk merk is toch weer ietsje anders.

http://www.rodipetfood.nl
http://www.energique.nl
http://www.bibidiervoeding.nl
http://www.carnibest.nl
Door geer
#65363
Even over de Rodi... Saar (volwassen) kreeg altijd vier schijven op een dag... Op het doosje staat dat een hond van ca. 7 kg, van 8 maanden VIJF schrijven op een dag moet krijgen :o... Maar volgens mij heb ik dan over een week een dikke rups op pootjes... Ik geef er nu drie, maar zelfs dat vind ik nog veel... Wat zouden jullie aanraden, de Rodi-wijzer aanhouden of de "kijkwijzer"??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#65364
[quote="geer"]
Even over de Rodi... Saar (volwassen) kreeg altijd vier schijven op een dag... Op het doosje staat dat een hond van ca. 7 kg, van 8 maanden VIJF schrijven op een dag moet krijgen :o... Maar volgens mij heb ik dan over een week een dikke rups op pootjes... Ik geef er nu drie, maar zelfs dat vind ik nog veel... Wat zouden jullie aanraden, de Rodi-wijzer aanhouden of de "kijkwijzer"??
[/quote]
Ik ga altijd voor de kijk en voelwijzer .
Laatst gewijzigd door sylvia op za 13 mar 2004, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door