Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door eefje
#644261
Hallo,

ben een tijd niet geweest(een jaar :-[ ) en er is weer een hoop verandert overal.
Zo hebben wij nu een katje in huis(alsook een hond)
de hond krijgt carnibest als voer en de kat nu ook.
Nou geef ik de beestjes wel eens wat anders dan alleen hun vlees en was benieuwd of ik de kitten al kippenvleugels mag eten .
Haring lust ie wel(die jat ie wel als ie ze niet krijgt)maar ik heb verder nog niks geprobeert behalve de carnibest en een stukje runderlapje.

leuke tips zijn welkom ,ik ga niet helemaal barfen maar wil zo af en toe eens wat afwisselen.
alvast bedankt. :D
groetjes eefje
Door Lizzy
#644270
Schaam je, een heel jaar niet geweest >:( ;D!

Ja hoor, je kunt al prima kippenvleugels en kippennekken geven. De meeste kittens eten alleen de botjes nog niet op. Dus je moet wel zorgen dat je kitten op een andere wijze wel calcium binnen krijgt. Je kunt ook proberen om geplette kippennekken te voeren. Meer kans dat ze die geheel opeet.

Verder kun je bijv. eendagskuikens, eendennekken, parelhoen (delen met de hond), rauw eitje, stukjes spiervlees, hart (niet te veel) geven.

Vast nog kattenliefhebbers die veel meer tips voor je hebben!
Door Suzan54
#644303
Die van mij blijven zich verbeteren in het verorberen van de hardere delen van kip. Alleen het bovenste botje van de achterpoot dat krijgen mijn katten niet weg, ook niet wanneer het van een piepkuiken is.
En ik geef mijn kittens ook al de kans om aan grotere dingen te kluiven en te knagen. Dat is zelfs veiliger dan fijngesneden vlees. Wat de katten niet meer willen, wordt hondenvoer. Het is zo handig zulke vernietigingsmachines op vier pootjes over de vloer!

Wordt het een vrije kat of een kat die je op eigen terrein wilt houden? In dat laatste geval is een tweede wel erg belangrijk om de kat het niet te laten verleren hoe de omgang met andere katten gaat. Een vrije kat heeft zijn sociale kattenleven buiten.

Succes met de kleine.
Door eefje
#644496
Hallo iedereen,

de kitten is nu 12 weken (was ik vergeten te melden) en voorlopig blijft ie alleen maar als we zijn verhuist dan gaat ie een maatje erbij krijgen en dan mag ie ook naar buiten.
Voorlopig zal ie het dus met de hond moeten doen,hij kan niet naar buiten dan loopt ie onder een auto dus buiten zal ie voorlopig nog geen omgang met katten hebben.

Bij een ei krijgt hij zowieso niet alles op en hij eet de schilletjes niet op(de hond ook niet)
ik zal het dus wel eens doen maar voor de kalk zal ik iets anders moeten verzinnen vandaar mijn vraag of kippennekken al kunnen.
ik ga morgen vleugels kopen en dan ga ik dat eens proberen(lust ie het niet gaat de hond dit wel eten ;) idd makkelijk )
Ze hebben van de week runderlap gegeten met smaak dus dat levert geen problemen op.

nu ga ik me schamen en voortaan weer vaker komen. ;D

groetjes eefje
Door Supermax
#644505
Hoi,
Ik heb dus ook een kitten van bijna 12 weken (a.s. zondag) en hij eet al vanaf dat ie 4 weken oud was smuldier, rodi en CB. Daarnaast eet ie sinds een week of 5 ook kuikentjes (met huid en haar :) ), kippehart, -maag en -lever en ook kippevleugels. Van die laatste krijgt ie alleen de botjes nog niet stuk.
Verder moet ik nog dingen gaan uitvogelen waar ik alles het beste kan halen.
O ja, hij eet ook ei (en eigenlijk verder alles wat ie te pakken kan krijgen ;) ).

Veel plezier met jouw kitten.

Groetjes,
Mieke
Door eefje
#644518
Ja dank je jij ook ;)

hij eet hier idd ook alles wat ie te pakken krijgt,grist het gewoon van je bord af(wat we hem nu aan het afleren zijn)
zelfs lange vingers vind ie lekker,vreemde vogel ???
kuikens vind ik zelf een beetje sneu (ik ben een watje) zolang het niet meer herkenbaar is vind ik het niet zo erg maar als je echt nog ziet wat het was krijg ik er toch een beetje moeite mee,ik kom daar ook wel ooit eens overheen maar nu nog niet hoor. :D

oke ik ga gewoon het 1 en ander proberen,lekker vind ie het wel dus daar hoef ik me niet druk om te maken.
hij heeft al gevochten met de hond omdat ie zijn eten ook wel op wilde eten. :o

groetjes eefje
Door eefje
#644870
ik ga hem vanavond een kippenvleugel geven maar moet ik die echt stuk slaan of zal ik hem gewoon zijn gang laten gaan en als ie het niet voor elkaar krijgt gewoon de restjes aan de hond geven?
hij krijgt gewoon zijn carnibest erbij dus het is niet zo dat ie dan iets te kort komt toch?daar zit toch ook gewoon calcium in?
groetjes eefje
Door *Robin*
#644889
je kan kijken hoever hij komt en als het niet lukt kan je het altijd nog kapot slaan. ;)
heeft hij geen trek meer geef je het aan de hond ;D
ik denk ook niet dat hij snel iets tekort komt al moet je er wel rekening mee houden dat het nog maar een kitten is wat in de groei is en wel genoeg calcium nodig heeft dus als hij het niet kapot krijgt zou ik het gewoon kapot meppen :biggrin2:
Door eefje
#645253
hij heeft heel netjes al het vlees eraf gegeten en de botjes daar kon ie niet veel mee dus die zijn idd naar de hond gegaan.
in CB zit toch ook calcium verwerkt?hij heeft daar nl zijn normale portie van gekregen en toen die kippenvleugel.(tonnetje rond was ie ;D )
ik doe het ook echt voor erbij en niet omdat het dan een vervangende maaltijd moet zijn.
Bij de hond wel eens maar dan ook maar 1of2keer in de week,echt als tractatie.

groetjes eefje
Door *Robin*
#645297
oooohh dan is het goed ;) je kan ook kippennekken proberen, die zijn wat makkelijker te knagen dan de buisvormige botjes van de vleugel. eerst maar laten knabbelen aan het vlees en later gaat hij vanzelf de botjes ook kraken :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#645306
Je kunt ook de vleugels eerst met de hamer of vleesbijl bewerken, dat gaat ook prima.
Door eefje
#645455
Ik ben niet echt in het bezit van een bijl ,we zitten in een flatje met goedkope keuken en ik ben bang dat ik het aanrechtblad in 2en sla ;D
Maar ik laat hem gewoon maar rotzooien en dan komt het  wel goed.

groetjes eefje
Door *Robin*
#645525
ik sla ook deuken in mijn aanrecht blad als ik daar op ga hameren maar ik doe het gewoon op de betonnen vloer met een (oude) theedoek eromheen ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#645539
eefje schreef: Ik ben niet echt in het bezit van een bijl ,we zitten in een flatje met goedkope keuken en ik ben bang dat ik het aanrechtblad in 2en sla ;D
Maar ik laat hem gewoon maar rotzooien en dan komt het wel goed.

groetjes eefje
Het is ook niet een bijl maar een vleesbijltje, ik leg een snijplank op het aarecht en leg daar een kipkarkas of vleugel op en dan maak ik het fijn. Fluitje van een cent.
Door eefje
#645678
ik zal wel eens kijken of ik een snij plankje kan vinden wat dat geweld aankan(dat wat ik in huis heb niet iig) :P

gaat goed komen.

groetjes eefje
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door