Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thirza
#645434
Hoi allemaal,

In een ander topic (medische - hond ; Vragen & Problemen over gezondheid ; labrador oren) kreeg ik de aanbeveling om groene leem te gebruiken bij de oorproblemen van mijn hond. Na het lezen over de werking was ik heel enthousiast. Dit zou meerdere vliegen in een klap vangen. Toen ik het wilde bestellen stond echter dit als waarschuwing:
Let op: een kuur met groene leem kan niet worden toegepast bij dieren die gechipt zijn of pinnen in het lichaam hebben. Wij adviseren dergelijke kuren alleen te geven in overleg met of op advies van een veterinair natuurgeneeskundig therapeut. :(

Mijn hond is zoals de meeste honden gechipt. Wie weet meer over de combinatie van een chip en groene leem? Waarom zou dit niet gecombineerd mogen worden?
Gebruikersavatar
Door Thirza
#645492
Christel & Luna,

Harstikke bedankt!

Je hebt mijn dag gemaakt! Ik ben blij dat ik het haar (en mijzelf) gewoon kan geven. Woensdag ga ik naar mijn reumatoloog die ook klinisch ecoloog en alternatief arts is. Een fantastische combinatie! Als hij het er mee eens is en het past bij mijn andere medicijnen... dan gaan Thirza en ik samen een kuurtje doen. ;)

P.S. Wat een wollig schatje (de foto)! Echt om op te vreten.
Door Lizzy
#645529
Thirza schreef: Christel & Luna,

Harstikke bedankt!

Je hebt mijn dag gemaakt! Ik ben blij dat ik het haar (en mijzelf) gewoon kan geven. Woensdag ga ik naar mijn reumatoloog die ook klinisch ecoloog en alternatief arts is. Een fantastische combinatie! Als hij het er mee eens is en het past bij mijn andere medicijnen... dan gaan Thirza en ik samen een kuurtje doen. ;)

P.S. Wat een wollig schatje (de foto)! Echt om op te vreten.
Heel veel reguliere medicijnen kunnen overigens niet in combinatie genomen worden met groene leem. Dus ik denk dat het zeker heel verstandig is om eerst met je arts te overleggen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door