Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#645262
Zonet even lekker 2 uur met de dames in het bos gewandeld. Na het wandelen zag ik dat Dakota wat bloed aan haar voet had en waar eens haar nagel heeft gezeten zat niets meer. Nu heb ik wat beter gekeken en haar nagel is afgescheurd precies bij het einde van haar teen. Er zit dus nog wel iets van een nageltje. Ze lijkt er verder geen last van te hebben en loopt normaal.

Wat kan ik meer doen dan goed schoonhouden? Een ab kuurtje lijkt me ook niet nodig omdat er nog een stuk nagel zit?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#645264
Goed schoonhouden bv in groene biotex en een sok erom als je gaat wandelen. Eigenlijk moet je dat laatste stukje nagel er ook nog uit trekken, want dat gaat het genezingsproces tegen. Maar ik heb dat één keer gedaan bij Indy en toen heeft hij mij een week niet meer aangekeken. AB is inderdaad niet nodig.

Beterschap met de poot....
Door Erna
#645269
Dorothea2 schreef: Goed schoonhouden bv in groene biotex en een sok erom als je gaat wandelen. Eigenlijk moet je dat laatste stukje nagel er ook nog uit trekken, want dat gaat het genezingsproces tegen. Maar ik heb dat één keer gedaan bij Indy en toen heeft hij mij een week niet meer aangekeken. AB is inderdaad niet nodig.

Beterschap met de poot....
Ik ga echt niet die nagel eruit trekken. Nu zou Kota mij dat wel vergeven maar ik zie het zelf niet zitten om dat te doen. Ik kijk wel even hoe het gaat, misschien rolt ie er wel vanzelf uit.

Ik zal haar wel een hondensok omdoen, zal ze leuk vinden.  8)
Door *Natasja*
#645283
Pfff, gelukkig is niet d'r hele nagel eruit... Hopelijk geneest het snel en groeit d'r nagel weer gewoon aan.
Door 202Spots
#645365
Bij Tor word de nagel alleen afgeKNIPT,niet de hele nagel eruit trekken..wanneer het bloed danword er verband omgedaan om bloeden te stoppen, dat laat ik er hooguit tot de volgende morgen on zitten en daarna 'n paar keer in soda water en dan kan ie 't zelf beter schoon houden dan dat ik kan...bij Tor nu 4x dezelfde nagel en die groeit nu omhoog zoals dit /\  inplaats van recht uit >....
ik probeer het 'n stompie te houwen zodat ie niet opnieuw zal breken..
Door conleeuw
#645520
ik heb ook wel eens een hond met een afgebroken nagel, soms tot in het leven, gewoon schoonhouden, en in de gaten houden dat het niet gaat onsteken, meestal gaat het goed, droogt het goed en groeit de nieuwe nagel met een paar weken al weer vrolijk verder ;) ik hoop dat het goed en snel geneest ;)
Door Ine
#645612
Heb het laatst met Lisa gehad, die bleef in de bench hangen met haar nagel.
Er zat nog een ministukje nagel aan.
Het is eerst verbonden, om het bloeden te stelpen, maar daarna niets meer gedaan. Ze heeft niet gemankt en er dus ook geen last van gehad. Ze heeft nu een stompje zitten.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#645952
Erna schreef: Ik ga echt niet die nagel eruit trekken. Nu zou Kota mij dat wel vergeven maar ik zie het zelf niet zitten om dat te doen. Ik kijk wel even hoe het gaat, misschien rolt ie er wel vanzelf uit.
Is ook geen leuk klusje hoor, als ik het nog een keer moet doen dan ga ik wel naar een echte dierenarts. Ik hoef nog maar naar Indy z´n nagel te wijzen en hij kruipt al onder tafel.  :-[

Ik heb trouwens wel een heel handig boekje thuis waar dit soort dingen allemaal in beschreven staan. Het heet "kleine kwalen bij honden en katten" geschreven door J.E. Gajentaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door