Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door tessa
#637082
Ik was vandaag bij de hema , voor de visolie capsules en toen zag ik dat ze ook een eigenmerk visoliecapsules hebben,300 stuks voor 8,95, er zat geen borage olie in en1500 mg visolie ipv 2000mg in de krachtige visoliecapsules.
Ik stond te twijfelen en heb uiteindelijk toch maar de krachtige visoliecapsules genomen maar 300 ipv 100 capsules voor een goedkopere prijs, zou dat wat zijn?
Door K@rin
#637084
ik neem ook altijd de krachtige visolie, die de borageolie bevatten.
Normaal krijgen ze bij mij zalmolie van Henne, maar als een hond uit vacht is, dan krijgt ie deze van de HEMA .
ik slik ze trouwens zelf ook  ;)
Door Esther1963
#644950
Dezhra is nu ook uit vacht en die geef ik twee keer per week wat druppels door haar eten van die krachtige visolie van de hema (wel met borageolie). Ben benieuwd wanneer haar vachtje weer begint te groeien. In ieder geval is ze al haar onderwol kwijt. Glimmen doet ze trouwens als een spiegel.

Esther en d'r beestenboel
Door *wendy*
#645122
Karin & Pyrs schreef: ik neem ook altijd de krachtige visolie, die de borageolie bevatten.
Normaal krijgen ze bij mij zalmolie van Henne, maar als een hond uit vacht is, dan krijgt ie deze van de HEMA .
ik slik ze trouwens zelf ook ;)
Mag ik hierover wat vragen.
Als Gandor weer terug gaat op vers moet ik hem ook visolie geven.
In zo'n geval als Gandor is er dan nog voorkeur voor die van de Hema of die van de Henne?
Door K@rin
#645133
pippy schreef: Mag ik hierover wat vragen.
Als Gandor weer terug gaat op vers moet ik hem ook visolie geven.
In zo'n geval als Gandor is er dan nog voorkeur voor die van de Hema of die van de Henne?
Bij mij krijgen ze standaard 1 of 2 pompslagen Henne per dag, als "onderhoudsdosis".
Op dit moment krijgt echter ROMY helemaal niets meer, want ik merk dat haar vacht "vettiger" wordt.
Ik kan dit zien aan het feit, dat ze heel veel in de bosgrond ligt te rollen en daarna niet meer schoon wordt (wat vroeger WEL gebeurde).
Haar vacht blijft grauw en groezelig, net alsof het stof erin vast blijft plakken.
Ik wil nu een kijken of dat aan de zalmolie ligt.
Wanneer de honden echt slecht in vacht zitten (na een verharing) dan krijgen ze van mij de Visolie+borage olie, om te PROBEREN ze weer sneller in vacht te krijgen.
Honden, die een probleemvacht hebben, raadt ik ook altijd de capsules van de HEMA aan.

Het is denk ik een kwestie, wat het beste bij je hond werkt.
Door *wendy*
#645154
Dan ga ik eerst ff die van de Hema proberen ;)
Krachtige visolie dus.

Oja en hoeveel capsules moet ik per dag geven dan?
Laatst gewijzigd door *wendy* op zo 08 okt 2006, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#645216
pippy schreef: Dan ga ik eerst ff die van de Hema proberen ;)
Krachtige visolie dus.

Oja en hoeveel capsules moet ik per dag geven dan?
Tja, ik heb hele grote honden met langharige vachten en geef er 1 per dag.
uuuuhhhhhhhhh Shanay krijgt er nu 2 per dag :-[
Zij is nu ook een Pyreneese NAAKThond

Ik heb me laten vertellen dat een overdosering waarschijnlijk geen kwaad kan, alleen zou het diaree kunnen veroorzaken.
Misschien weet iemand anders hier meer over ?
Door Lisa
#650973
Hoe geef je een halve capsule? Prik je er een gaatje in? Ik kreeg toen dat spul over mijn vingers, yuk  :(. Sacha, 30 kg. kreeg diarree van 1 capsule per dag.
Door K@rin
#650982
Lisa schreef: Sacha, 30 kg. kreeg diarree van 1 capsule per dag.
Misschien zou je dan eerst om de 2 dagen een capsule geven en indien nodig dan later om de andere dag.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door