Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Christel & Luna
#645108
Sinds een aantal weken heeft Luna last van haar anaalklieren. Eerst begon ze te ruiken, een paar dagen laten was dit echt stinken. Uiteindelijke hebben we de anaalklieren geleegd, dit bleek de stank te veroorzaken, want Luna rook daarna niet meer en ook de jeuk die ze had was daarmee verdwenen. Inhoud van klieren was helder en dun (geen ontsteking?).
Een aantal dagen daarna begon het weer van vooraf aan, ruiken, stinken, anaalklieren legen, stank voorbij. Nu was de inhoud wel wat gekleurd, maar nog steeds dun (wel ontsteking?).
Inmiddels geef ik bijna twee weken Puur Schijnzwanger (dit had ik nog staan), omdat daar twee ingrediënten inzitten die in het boek van Westerhuis genoemd worden bij chronische anaalzakontsteking, nl. Asa Foetida en Pulsatilla. Is de potentie die hierin goed, of misschien te laag? Ik weet dat homeopatische middelen een aantal weken nodig hebben om aan te slaan, maar ik wil het graag goed doen.
Verder misschien belangrijk om te weten dat we 7 dagen in de week barfen.
Heeft iemand een idee wat we hier nog aan kunnen doen en misschien belangrijker, waar het vandaan komt?
Laatst gewijzigd door Christel & Luna op zo 08 okt 2006, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#645289
nikèdog2000 schreef: ik weet niet of het een ontsteking is
maar vocht uit de anaal klier is donker bruin naar mijn mening
Hier is de inhoud van de anaalklieren ook licht tot donker bruin en dun. Toen het ontstoken was zag het er ook echt uit als pus en was het ook niet dun maar heel dik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door