Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#643786
Hierbij een menu voor Balou met wat meer orgaanvlees dan anders. Graag reactie.

1 50 gr. kippenlever, 150 gr. kippenhartjes, 300 gr. eendenbout
2 350 gr. geitensnippers, 300 gr. groentemix
3 330 gr. kopvlees, 150 gr. kwartel
4 200 gr. sardientjes, 300 gr. lamsorganen
5 500 gr. lamsribben
6 500 gr. konijn, 125 gr. kippenmaagjes
7 1200 gr. braadhaantje
8 vastendag
9 300 gr. kalfsbotten, 250 gr. runderlong
10 200 gr. koolvis, 350 gr. groentemix, 50 gr. kippenlever
11 450 gr. tafelrestjes, yoghurt, ei e.d.
12 300 gr. lamsorganen, 200 gr. sardientjes
13 300 gr. kalfsbotten, 150 gr. kwartel, 300 gr. eendenbout
14            vastendag
Gebruikersavatar
Door Nitus
#644761
Heb er even een rekensommetje op losgelaten...

Je voert in 2 weken tijd 7305 gr. waarvan:

1225 gr. Orgaanvlees = 17%
3700 gr. Vleesbotten = 51%
1280 gr. Spiervlees = 17%
650 gr. Groentemix = 9%
450 gr. Overige = 6%

Ziet er volgens mij heel goed uit, je hebt ook mooie afwisseling in vleessoorten, kortom, volgens mij kan het haast niet beter ;).

Excuses voor mijn brutaliteit ;), maar waar haal jij je konijn?
Door Daphne
#645468
Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij kan ik nu wel op eigen benen staan :).
Konijn haal ik bij de Makro, maar daar is het wel duur in verhouding. Voor 500 gram betaal je iets van € 5,00 of zo (weet het niet precies). Ik moet nog eens op zoek naar een poelier o.i.d. waar het goedkoper te krijgen is.

Wat betreft het spiervlees weet ik verder niet zo goed hoe ik aan geiten- schapen-, konijnevlees moet komen. Ik heb alleen runderkopvlees en verder vis en konijn e.d.
Door Daphne
#645469
[quote="Nitus"]
r ;).
Excuses voor mijn brutaliteit ;), maar waar haal jij je konijn?
[/quote]

Ik heb je hierboven antwoord gegeven maar moet zeggen dat het inderdaad een ontzettend brutale vraag is, wat onbehoorlijk zeg  :D :D :D
Door Daphne
#645470
[quote="Lizzy"]
Mooie percentages en moooooie afwisseling! Balou heeft het vast erggg naar z'n zin!
[/quote]

Lizzy bedankt voor de tip dat wat meer orgaanvlees best mag en dat wekelijks lever zo goed is. Ik heb er nu ook kippenlever aan toegevoegd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#646357
[quote="Daphne"]
Ik heb je hierboven antwoord gegeven maar moet zeggen dat het inderdaad een ontzettend brutale vraag is, wat onbehoorlijk zeg  :D :D :D
[/quote]

sorry, zal 't nooooooit meer doen :-[ :P
Gebruikersavatar
Door Nitus
#646358
[quote="Daphne"]
Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij kan ik nu wel op eigen benen staan :).
Konijn haal ik bij de Makro, maar daar is het wel duur in verhouding. Voor 500 gram betaal je iets van € 5,00 of zo (weet het niet precies). Ik moet nog eens op zoek naar een poelier o.i.d. waar het goedkoper te krijgen is.

Wat betreft het spiervlees weet ik verder niet zo goed hoe ik aan geiten- schapen-, konijnevlees moet komen. Ik heb alleen runderkopvlees en verder vis en konijn e.d.
[/quote]

Jahoor, jij kunt echt wel op eigen benen staan 8). Je konijn is idd wat aan de dure kant :'(. Ben ook nog steeds op zoek naar betaalbaar konijn, mischien straks met de feesdagen in zicht?? :-\
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door