Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door zuleen
#644325
Hallo,

Nadat is laatst een artikel las van een holistische dierenarts over brokvoeding schrok ik een beetje over dat het wel eens niet zo goed kon zijn voor je hond. Ik geef al jaren brokvoeding en heb een hond van 12 en een van 4. Zelf ben ik al jaren vegetarisch en ik gruwel echt van vlees. Maar toen ik laats bij de Makro was zag ik van Rodi kant en klaar rauw vlees en  heb ik eens een pakje meegenomen om te proberen of ze het uberhaupt wel lekker vonden. Nou dat vonden ze en daarom ben ik eens op internet gaan zoeken over rauw eten en kwam ik hier terecht.

Ik ga dus echt niet met kippennekjes in de weer, ik heb ze wel maar die lopen gewoon in mijn tuin. Maar het is voor mij weinig moeite om dat kant en klare diepvriesspul te geven. En het is wel iets duurder maar dat heb ik er wel voor over. Nu zag ik dat er heel veel verschillende merken zijn. Omdat Rodi verkrijgbaar is bij de Makro is dat denk ik ook een van de goedkoopsten. De website van Rodi vond ik niet zo uitgebreid. Er staat eigenlijk als ik goed gekeken heb alleen het assortiment op en verder geen info.

Nu las ik in een van de artikelen voor beginners dat rauwe voeding voor het grootste deel producten van dierlijke oorsprong bevat en de GOEDE kant en klaar merken dus ook.
Dus nu is mijn vraag, behoort Rodi volgens jullie ook tot de goede kant en klaar merken?
En mijn tweede vraag: is het echt compleet? Als je je aan de hoeveelheid voer per hond houdt zoals dat op de verpakking staat hoef je dan niks meer bij te voeren?

Alvast bedankt voor een antwoord,
Groeten Yvette
Door Cathelijn
#644337
hoi welkom hier, goed dat je ons gevonden hebt ;)

Ja Rodi kun je prima voeren. De een vindt het ene merk beter en de ander een ander merk, dat ligt ook vooral aan je honden. Volgens mij heeft Rodi ook een paar niet-complete versies. Als je de complete versies voert is dat dus ook echt compleet.
Het mooiste zou zijn als je de complete versies wat afwisselt en nog een keer in de week wat vis een eitje etc zou voeren.
Zo zijn er hier heel veel begonnen. Maar er zijn ook veel vegetariërs hier die hun honden wel een BARF-hap geven, dus het kan wel ;)

Een richtlijn voor de hoeveelheid is rond de 20gr per kg lichaamsgewicht of tussen de 2% en 5% van het lichaamsgewicht. En dan moet je even kijken of dat werkt voor je honden en zonodig de hoeveelheid aanpassen.
Door Jeannet & Gimli
#644375
Hoi welkom hier,

ikzelf geef Gimli ook Rodi compleet, dit wissel ik af met Tolerant.
Deze 2 soorten heb ik bij de Jumbo bij ons gevonden, ik moet zeggen Gimli eet niet meer hij vreet !!
Je moet inderdaad gewoon even uitrekenen wat je je hond mag geven aan hoeveelheid, Gimli mag bijv. 240gr hebben, maar krijgt 200gr. Daar doet hij het perfect op.
Door *wendy*
#644501
Welkom hier en wat geweldig van je dat je, ondanks dat je vegetarier bent, je honden wel op vlees wilt zetten  :-*
Door André
#644507
[quote="pippy"]
Welkom hier en wat geweldig van je dat je, ondanks dat je vegetarier bent, je honden wel op vlees wilt zetten  :-*
[/quote]

Het is nog bewonderingswaardiger als je een bepaald principe hebt namelijk , geen vlees eten, dat je dan toch nog zo realistisch bent om in de gaten te hebben dat een hond wel vlees eet.

Kunnen we zeggen dat je rationeel moet kijken naar het feit wat een hond moet eten en niet emotioneel.



( Ik eet vlees uit principe want ik hou niet van dieren :D )
Door Mevroi Kruim
#644557
Als mede-vegetarier voel ik mij ernstig gevleid  ;D ;D

Krijg je extra punten als je hele prooidieren voert? Zoals duiven en kwartels met koppen en veertjes, en dergelijke?
Gebruikersavatar
Door Loti
#645087
[quote="Gimli"]
Hoi welkom hier,

ikzelf geef Gimli ook Rodi compleet, dit wissel ik af met Tolerant.
Deze 2 soorten heb ik bij de Jumbo bij ons gevonden, ik moet zeggen Gimli eet niet meer hij vreet !!
[/quote]

Ik geef sinds kort een van mijn teckeltjes ook Tolerant, omdat het handig in kleine porties is ingevroren en de structuur er goed uitziet. Hoe zijn jou ervaringen met dit voer....kan je het kwalitatief vergelijken met andere merken?
Door Lizzy
#645102
Je kunt overigens de merken versvlees prima met elkaar afwisselen. Met brokken gaat de gemiddelde hond aan de slinger, als je afwisselt. En word je ook aangeraden om geleidelijk over te stappen... Aangezien de darmen van een vers-hond veel sterker zijn (tenzij je een super gevoelige hond hebt natuurlijk), kun je de merken versvlees gewoon afwisselen. Mij lijkt dat overigens (mits je hond het goed verdraagt) een uitstekend plan, wat afwisseling. In het ene pakje zit net meer van het een of ander dan in het andere pakje.

Overigens, hier nog een vegetarier. Al 32 jaar. En ik voer mijn honden barf. Ik ben ook begonnen met versvlees. Ooit. En voer nu al heel wat jaren zelf samengestelde voeding aan mijn drie honden. Dus je bent gewaarschuwd ;D ;D ;D ;D
Door Jeannet & Gimli
#645407
[quote="Loti"]
Ik geef sinds kort een van mijn teckeltjes ook Tolerant, omdat het handig in kleine porties is ingevroren en de structuur er goed uitziet. Hoe zijn jou ervaringen met dit voer....kan je het kwalitatief vergelijken met andere merken?
[/quote]
Nou echt een vergelijking kan ik verder niet geven, ik geef Gimli nu ongeveer 2 maanden kvv. Maar als ik het vergelijk met Rodi, vind ik het er meer als vlees uitzien. Rodi heeft kartonnig uiterlijk. Ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Door ulla
#653398
Leuk om te lezen van Lizzy,dat je kvv prima af kunt wisselen,met andere merken.
Dat is wat ik ook doe,met inderdaad de gedachte,wat in het een teveel,of teweinig zit,haal je weer uit het andere.
En in de natuur,eten vleeseters ook weer iedere keer,een andere prooi.
Van mijn marktpoelier,krijg ik regelmatig kippenkarkassen,die er mooi uitzien,en dat krijgen ze dan ook regelmatig.

Rauwe vis eten ze niet,op een haring na.
Gekookt eten ze het graag.
Zit voor het eerst op Barfplaats,en lees er hele leuke dingen.

Ulla
Door Anita*
#653508
[quote="Tinker"]
Wat zou ze daar dan moeten zien?Dit is een website van een kvv/barf-leverancier. ::)
[/quote]
Nou Yvette vond de rodi website niet uitgebreid en bij de site van versvoeding staan nog veel meer kvv merken, en daar staat wel beschreven wat er in zit vandaar. Kan ze gewoon eens kijken wat waar inzit. Was goed bedoeld.
Door Yves
#669694
Of Rodi de beste kvv is ligt idd per persoon anders. Mijn voorkeurslijstje van de 4 merken die ik geef is: (nr 1 de beste en nr4 de minste)
4.Energique (prima voer maar ziet er nogal grauw/kartonig uit)
3. Rodi (ook prima, maar dit vind ik er weer erg kunstmatig roze uitzien)
2. Carnibest (erg goed, herkenbare stukjes vlees)
1. Bandit (perfect, mooi vlees! Ruikt ook naar vlees. En ik vind het fijn dat ze ook een willdmix hebben omdat ik graag vleessoorten afwissel)

Ik wissel bovenstaande merken per dag een beetje af, maar geef het meeste Bandit. Bandit is denk ik wel prijzig als je meerder of grote honden hebt.

Heb trouwens ook Duck gegeven maar dat beviel niet zo ivm de ontlasting.

Naast kvv geef ik zelf wel nog vleesbotten. Dit doe ik mede om het gebit schoon te houden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door