Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anita*
#641606
Ik heb trainingssnoepjes nodig voor Tara en ik kan ze niet zelf maken want ik heb geen droger. Nou zoek ik een goed alternatief. Is dit wat of zeggen jullie laat dat maar in de winkel liggen.
http://www.rodi-petfood.nl  Alle advies is welkom.
Laatst gewijzigd door Anita* op vr 29 sep 2006, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#641609
[quote="Anita*"]
Ik heb trainingssnoepjes nodig voor Tara en ik kan ze niet zelf maken want ik heb geen droger. Nou zoek ik een goed alternatief. Is dit wat of zeggen jullie laat dat maar in de winkel liggen.
http://www.rodi-petfood.nl  Alle advies is welkom.
[/quote]

Ik zou het niet voeren zelf. Het is gewoon brok in een leuk vormpje.
Ook zonder droger kun je zelf vlees drogen, je hebt er alleen maar een oven voor nodig.
En bv jonge kaas vinden veel honden geweldig lekker.
Het enige dat ik een enkele keer van Rodi geef is de worst, daar zit vrijwel geen koolhydraat in en ze vinden het een tractatie. Maar het blijft gekookt spul en de voedingswaarde is minder dan van gedroogd vlees.
Door Anita*
#641621
[quote="Kruimel"]
Ik zou het niet voeren zelf. Het is gewoon brok in een leuk vormpje.
Ook zonder droger kun je zelf vlees drogen, je hebt er alleen maar een oven voor nodig.
En bv jonge kaas vinden veel honden geweldig lekker.
Het enige dat ik een enkele keer van Rodi geef is de worst, daar zit vrijwel geen koolhydraat in en ze vinden het een tractatie. Maar het blijft gekookt spul en de voedingswaarde is minder dan van gedroogd vlees.
[/quote]
Dus jonge kaas mogen ze wel, en hoe zit het dan met die oven? moet ik een stuk pens kopen en dan gewoon in de oven leggen, dan word het toch ook gaar? :-[
Door nikèdog2000
#641690
ik maak van nieren en lever en hart en long honden koekjes
heb je een magnatron?
dan doe je het in plakjes snijden
op een rooster leggen
15 minuten op een lage stand
het vocht weg halen
en dan weer 10 minuten op een hogere stand
af laten koelen
in stukjes knippen
en klaar is kees
Door Mevroi Kruim
#641767
In de oven: wat je wilt drogen (hart, lever, kipfilet, pens als je het aandurft, long) in hele kleine stukjes snijden, op absorberend bakpapier op een bakplaat leggen, oven op laagste stand, deur kiertje open, bakplaat in oven, wachten .... wachten ..... wachten .... na een uur of zeg 6 eens kijken of het naar je zin is, zo niet terug in de oven en wachten .... wachten .... enz enz.
Ik droog altijd heel droog zodat het lang houdbaar is buiten de koelkast, maar als je een hoge omzet hebt kun je ook minder lang drogen zodat het nog wat smeuiig blijft. Dan in de vriezer bewaren.
Door Anita*
#641799
Ik denk dat ik het toch ga proberen ..bedankt hoor.
Nog 1 vraagje: hoe zit het met verse paardeworst mag dat ook?
Door Mevroi Kruim
#641997
[quote="Anita*"]
Ik denk dat ik het toch ga proberen ..bedankt hoor.
Nog 1 vraagje: hoe zit het met verse paardeworst mag dat ook?
[/quote]



Ai .... als veggie ben ik niet op de hoogte van de fijne details van paardenworst helaas .... is dat net zoiets als leverworst ofzo? Dat ken ik nog wel uit mijn jeugd  ;D
Als dat zo is dan kun je dat in niet te grote hoeveelheden best eens als afwisseling gebruiken, vind ik tenminste. Het is gezouten en gekookt neem ik aan dus niet iets om echt veel van te voeren.
Door - pien -
#642056
Hoe het met de verse paardeworst zit weet ik niet, maar bij toeval kwam ik erachter dat er in sommige gekookte paardeworst varkensvlees zit ::). Heeft met de "smeuïgheid" te maken.
Laatst gewijzigd door - pien - op za 30 sep 2006, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boldy
#642077
Misschien zijn gedroogte pensstaafjes wat. Murdock vind ze in ieder geval wel lekker en doet er alles voor
Door Anita*
#644539
[quote="Kruimel"]
In de oven: wat je wilt drogen (hart, lever, kipfilet, pens als je het aandurft, long) in hele kleine stukjes snijden, op absorberend bakpapier op een bakplaat leggen, oven op laagste stand, deur kiertje open, bakplaat in oven, wachten .... wachten ..... wachten .... na een uur of zeg 6 eens kijken of het naar je zin is, zo niet terug in de oven en wachten .... wachten .... enz enz.
Ik droog altijd heel droog zodat het lang houdbaar is buiten de koelkast, maar als je een hoge omzet hebt kun je ook minder lang drogen zodat het nog wat smeuiig blijft. Dan in de vriezer bewaren.
[/quote]
Nou ik heb het geprobeerd met kipfilet en het ziet er prima uit, heerlijk zulke trainingssnoepjes voor Tara. Als ze heel droog zijn hoelang kan ik ze dan bewaren buiten de koelkast? Enne nog bedankt voor deze tip.
Door Mevroi Kruim
#644556
Graag gedaan!
Als ze hard en droog zijn, bij mij maanden. Wel in een goed sluitend koelkastdoosje want als er vocht bijkomt zwellen ze weer op tot kipfilet en de houdbaarheid gat navenant achteruit.
Ik heb nog hart in de koelkast staan dat ik gedroogd heb toen ik m'n drogertje kreeg, maanden geleden. Is nog prima!
Door Loes
#648139
Misschien een heel gekke vraag, maar hoe komt dit er dan uit te zien? (foto?  :D) Zijn het gewoon harde, kleine stukjes kip? Het is dat mijn oven/combi/magnetron-ding stuk is, anders had ik dit ook wel willen proberen een keertje. Ik ben momenteel ook op zoek naar een alternatief voor het belonen bij het trainen/wandelen. Kip gaat denk ik ook niet zo stinken of valt dat nog tegen?
Door Mevroi Kruim
#648456
Zo Afbeelding

De stukjes zijn ter grootte van een smartie, of kleiner. en platter/dunner.
Het stinkt absoluut niet en het voelt stevig/taai aan, niet echt keihard
Hart ruik je ook niet, lever wel iets. Vis stinkt echt  :P dus dan heb je gelijk de hele hondenschool achter je aan (de honden dan he, niet de bazen  ::))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door