Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#643757
:-X wie heeft ervaring met barfen met een hond met een schildklierafwijking. ze krijgt medicijnen, de bloedwaarde is nu goed maar ze is 2 kilo te zwaar en zo traag. 's ochtend krijgt ze een plak rodi en 's avonds 100 gr barf. of groentemix. Graag advies.
Door tiny
#643936
??? Ja, als jij dat ook denkt begin ik nu toch echt te geloven dat dit gewoon het type hond is. Rustig en bedaard. Alles op haar tijd. Alleen voor een brok wil ze werken.
Door Lizzy
#644263
Ik denk dat ik toch de schildklierwaardes opnieuw zou laten testen. Verder zijn er weinig dingen die je kunt doen... Waar wil je graag tips over hebben, hoe je haar af kunt laten vallen? Ik zou zeggen: mager vlees voeren (en niet te mager want een hond heeft ook vet nodig), magere vleesbotjes (kip, konijn, parelhoen), orgaanvlees en 15% groentemix. Eventueel verhogen naar 20%.
Door 202Spots
#644440
Ik had in andere topic ook al gereageerd met opnieuw de bloed te testen...

Wanneer je ook kip geeft,dan kan je de vel en grote klodders vet van de kip afhalen.
en zoals Lizzy schrijft, ook meer groentes geven.
Door charmed
#644502
Een hond met een schildklierafwijking, moet zeker in het begin wat vaker getest worden. Na zo'n 6 weken moeten de medicijnen ingesteld zijn op de hond. De hond moet dan weer getest worden om te kijken wat de waarde is.

Als een hond traag blijft is het meestal zo dat de waarde nog niet goed is. Ik ben met mijn Kalin zo'n 6 jaar aan het dokteren geweest. Ze woog altijd zo rond de 8 kg en kreeg 3 trabletten thyroxine, dat is onnoemelijk veel voor zo'n kleine hond, maar ze reageerde niet goed op Thyroxine die in een grote pot aangeleverd werden, omdat er licht, lucht en vocht bij kan komen elke keer als het dekseltje open gaat. Dit kan voor sommmige honden de samenstelling zo doen veranderen dat de Thyroxine niet meer werkt.

Kalin krijgt nu al een tijdje Thyroxine van de humane apotheek (in doordrukstrips) We moeten ze donker en koel bewaren. Eindelijk hebben we na zo'n jaar of 7 haar waarden redelijk stabiel kunnen krijgen.

Als ze al zes weken op medicatie zit en ze is nog steeds sloom zou ik haar laten testen. Mocht de waarde nog zo laag liggen als de eerste keer voordat ze met medicatie begon, zou ik een recept vragen voor de humane apotheek.

Gr. jacqueline
tiny schreef: :-X wie heeft ervaring met barfen met een hond met een schildklierafwijking. ze krijgt medicijnen, de bloedwaarde is nu goed maar ze is 2 kilo te zwaar en zo traag. 's ochtend krijgt ze een plak rodi en 's avonds 100 gr barf. of groentemix. Graag advies.
Door Sennaruby
#644523
Senna slikt sinds 1 week ook Thyroxine (Fortyron 200) en dat zit ook in doordrukstrips, gewoon van de dierenarts. Dat vind ik, zeker gezien de vermindering van de werking door licht en lucht, wel heel plezierig. Gewoon naar vragen bij je dierenarts dus, want het is gewoon verkrijgbaar.

Grotejes,

Fieee
Door charmed
#644524
Kalin krijgt het al een tijdje, ze krijgt euthyrox, en dat was toendertijd niet in doordrukstrips te verkrijgen, ook mijn da heeft het niet. En atjo heeft het ook nog nooit genoemd, die weet ook dat het bij de humane apotheek wegkomt.

Gr. jacqueline
Sennaruby schreef: Senna slikt sinds 1 week ook Thyroxine (Fortyron 200) en dat zit ook in doordrukstrips, gewoon van de dierenarts. Dat vind ik, zeker gezien de vermindering van de werking door licht en lucht, wel heel plezierig. Gewoon naar vragen bij je dierenarts dus, want het is gewoon verkrijgbaar.

Grotejes,

Fieee
Door charmed
#644526
Mag ik weten wat je betaald voor die thyroxine bij de da ? ;)

Ik heb doosjes daar zitten er 90 in, en voor drie betalen we 24 euro

Gr. jacqueline
Sennaruby schreef: Senna slikt sinds 1 week ook Thyroxine (Fortyron 200) en dat zit ook in doordrukstrips, gewoon van de dierenarts. Dat vind ik, zeker gezien de vermindering van de werking door licht en lucht, wel heel plezierig. Gewoon naar vragen bij je dierenarts dus, want het is gewoon verkrijgbaar.

Grotejes,

Fieee
Door tiny
#644529
:D Goeie adviezen, ik benalleen al blij dat er mensen zijn die de afwijking kennen. De tabletjes van Tessa doe ik er een paar over in een kleiner potje. Zodat de grote pot in de koelkast blijft staan. Je raad het al; het kleine potje staat niet koel, maar in de la. Ga nu accuut pilletjes vervangen en potje in de koelkast zetten. By the way, ik praat hier niet over weken maar jaren dat ze al op de thyroxine zit. :) :)
Door charmed
#644532
Als het kleine potje niet koel staat, dan moet je oppassen dat de temperatuur in de kamer niet te hoog is, en ik kan me voorstellen dat met de hittegolf van afgelopen zomer en de verdere hoge temperaturen toch te heet is geweest in de kamer! Volgens mij als ik mij niet vergis mag de kamer termperatuur niet hoger zijn dan 20 graden en afgelopen zomer, zelfs nu nog is het hier 22 graden in de kamer, zonder verwarming ;)

Die van mij staan dus altijd in de koelkast, mede ook doordat het zo lang geduurd heeft dat we de oorzaak gevonden hebben waarom haar waarde niet naar boven wilde.

Gr. jacqueline
tiny schreef: :D Goeie adviezen, ik benalleen al blij dat er mensen zijn die de afwijking kennen. De tabletjes van Tessa doe ik er een paar over in een kleiner potje. Zodat de grote pot in de koelkast blijft staan. Je raad het al; het kleine potje staat niet koel, maar in de la. Ga nu accuut pilletjes vervangen en potje in de koelkast zetten. By the way, ik praat hier niet over weken maar jaren dat ze al op de thyroxine zit. :) :)
Door 202Spots
#644538
De laatste bloedcheck was vorig jaar. Toen was hij prima. Het medicijn Thyroxine wat ze krijgt is de dosering 1 tablet per 10 kg. Tessa weegt 12 kilo maar is een relatief klein kooikertje. (ik geef 2 tabletjes per dag, ahum).
Ik heb dit maar even van de andere topic ghaald,want ik weet niet op topicwelke je antwoord wil hebben...

Mijn vorige honden kregen elk jaar 'n test om de waardes te checken, (ik heb zelf zelf trouwens ook'n jaarlijkse test om te kijken)
Ook al is je hond al jaren op thyroxine,er moet evengoed 'n jaarlijks onderzoek gedaan worden.

De thyroxin (of de Soloxin) is in de mensen apotheek meestal veel goedkoper dan bij de DA.
Hier in ieder geval wel.
Door tiny
#644588
;)het potje staat inmiddls in de koelkast. voor 500 tabletten betaal ik 48 euro, 2 tabletten per  dag dus ik doe daar ong. 8 maanden mee.
Door charmed
#644958
Zo'n potje is atlijd goedkoper als doordrukstrips. Heb zelf ook jaren potjes gehaald van die hele grote, dat was voor Kalin dus niet goed. Ondanks dat we een klein potje hadden en daar een paar indeden.

Gr. jacqueline
tiny schreef: ;)het potje staat inmiddls in de koelkast. voor 500 tabletten betaal ik 48 euro, 2 tabletten per  dag dus ik doe daar ong. 8 maanden mee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door