Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jacintha
#644063
....maar omdat ik geen hele lappen tekst kan lezen zouk ik graag wat ideetjes willen......  ???

willen jullie mij helpen een goed Barf-menu op te starten voor mijn anouk.
ze weegt 22,5 kg, is anderhalf jar oud en is een kruising goldenretriever/mechelaar.
ze zit nu op royal canin maxi adult, heeft geen darmproblemen en is een erg actief beestje  ;)



help.......  :)
Door 202Spots
#644070
Jacintha schreef: ....maar omdat ik geen hele lappen tekst kan lezen zouk ik graag wat ideetjes willen......  ???
Niet KAN lezen of niet WIL lezen?
Sorry als je 'n goeie reden hebt om niet te lezen,maar zelf geintreseerd zijn en zelf 'n hoop dingen opzoeken daar leer je meer van dan overal 'n antwoord van iemand anders te krijgen.
willen jullie mij helpen een goed Barf-menu op te starten voor mijn anouk.
ze weegt 22,5 kg, is anderhalf jar oud en is een kruising goldenretriever/mechelaar.
ze zit nu op royal canin maxi adult, heeft geen darmproblemen en is een erg actief beestje  ;)

Begin anders eerst met kant en klaar kvv en wanneer zelf wil samen stellen dan staan 'n paar honderd menus waar je kan kiezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/board,2.0.html
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#644072
202spots schreef: Niet KAN lezen of niet WIL lezen?
Sorry als je 'n goeie reden hebt om niet te lezen,maar zelf geintreseerd zijn en zelf 'n hoop dingen opzoeken daar leer je meer van dan overal 'n antwoord van iemand anders te krijgen.
Uhm, misschien moet je even "voorstellen van nieuwe leden" lezen, Jac heeft een visuele handicap.
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op do 05 okt 2006, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacintha
#644085
Dorothea2 schreef: Uhm, misschien moet je even "voorstellen van nieuwe leden" lezen, Jac heeft een visuele handicap.

dankjewel ;)
Door 202Spots
#644105
Dorothea2 schreef: Uhm, misschien moet je even "voorstellen van nieuwe leden" lezen, Jac heeft een visuele handicap.
Tja ...ik lees niet elke voorstel mail en zoals ik in me eerste bericht al schreef..
Sorry als je 'n goeie reden hebt om niet te lezen,
Dus, sorry dat ik je voorstel niet had gezien.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#644118
Jacintha schreef: ....maar omdat ik geen hele lappen tekst kan lezen zouk ik graag wat ideetjes willen......  ???

willen jullie mij helpen een goed Barf-menu op te starten voor mijn anouk.
ze weegt 22,5 kg, is anderhalf jar oud en is een kruising goldenretriever/mechelaar.
ze zit nu op royal canin maxi adult, heeft geen darmproblemen en is een erg actief beestje  ;)



help.......  :)
Bij het opstellen van een menuutje is het voor ons handig om te weten aan watvoor barfmateriaal je ongeveer kan komen. Heb je daar al enig idee van?
Door Lizzy
#645363
Jacintha schreef: ik kan bestellen  bij http://www.versvoeding.nl, dus ik kan aan alles komen wat daar staat ;)
Ohhh, nou, dan is het een eitje!

Je kunt ongeveer 2% van haar lichaamsgewicht per dag voeren. Dat is 460 gram. Mogelijk is dat wat weinig (actief hondje?) en kun je beter 3% voeren. Dat is 690 gram. Of begin ergens daar tussen in. Voer vooral met de ogen! Als je hond te dun wordt: voer je meer. Als ze te dik wordt: voer je minder.

Stel, je voert de volgende percentages:
50% vleesbotten (kippennekken, eendennekken en later geitenribben, etc)
10% a 15% groentemix
15% a 20% orgaanvlees
15% a 25% spiervlees

Dan komt dat voor jouw hond neer op (ik ben even uitgegaan van 500 gram voer per dag = 3500 gram voer per week):

1770 gram vleesbotten (50%)
530 gram groentemix (15%)
530 gram orgaanvlees (15%)
710 gram spiervlees (20%)

Je kunt dan qua vleesbotten bestellen: kippennekken (om te wennen) en eendennekken (ook om te wennen) en kipkarkas en later zalmkoppen en geitenribben.

Je kunt ook groentemix bestellen bij versvoeding.nl.

Qua orgaanvlees kun je kippenlevers, kippenhart, lamshart, runderhart, runderlever en pens bestellen

Qua spiervlees kun je runderkopvlees en geitenvlees bestellen.

Nou, je zit met kip, eend, zalm, geit, rund aan 5 diersoorten, dus dat is perfect!

======================

OK, op naar de details! Voer je 1 of 2 keer per dag?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door